1 |
Dersin Adı: |
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I |
2 |
Dersin Kodu: |
ING3001 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
İngilizce |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ESİM GÜRSOY |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. Şule Çelik KORKMAZ |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
esim@uludag.edu.tr, (224)2942266, Uludağ Ü. Eğt.Fak. Yab.Diller Eğt. Bölümü, İng.Dili ve Eğt. ABD Görükle, Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Çocukların genel gelişim süreçlerini açıklayan öğrenme kuramlarını inceleyerek bu bilgileri çocuklara yabancı dil öğretiminde ve sınıf ortamında kullanmanın yollarını araştırmak; çocuklara uygulanabilecek genel yöntem ve teknikleri incelemek; çocuk ve yetişkinler arasındaki öğrenme farklılıklarını tespit etmek; çocuklara özel kullanılabilecek farklı aktivite ve materyal türlerini öğrenmek ve bunları uygun şekilde kullanabilmek; ders planı hazırlayabilmek ve çocuklara yönelik uygun değerlendirme materyalleri hazırlayabilmektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Derse Giriş ve ders tanıtımı |
British Council-Videosu ve tartışma |
2 |
Dil gelişimini etkileyen teoriler; Çocuklar ve yetişkinlerin dil öğrenme açısından farklılıkları |
Verilen bir konu çocuklar için ayrı ve yetişkinler için ayrı olarak hazırlanır ve sunulur. |
3 |
Çocukların karakteristik özellikleri |
Öğretmen adayı çocuklara yabancı dil öğretimi konusundaki duygu, düşünce ve deneyimlerini analiz ederek öz eleştiri yapar. |
4 |
Çocukların yabancı dil öğrenimine karşı tutumları |
Çocukların yabancı dil öğrenimine karşı tutumlarını incelemek için bir anket hazırlar. Bu anketi çocukların karakteristik özelliklerini göz önünde bulundurarak düzenler. |
5 |
Karma sınıflara uygun dil öğretim stratejileri |
Bir aktivite seçilerek aynı aktivite her seviyedeki öğrenci için (düşük, orta ve yüksek) düzenlenir. |
6 |
Sınıf yönetimi teknikleri |
Olası sınıf kurallarının çocuklara uygun bir şekilde görsel olarak düzenlenmesi |
7 |
Etkili öğretmen-öğrenci iletişimi ve sınıf dili |
Seçilen bir aktivitenin uygun sözel ve görsel öğretmen dili kullanarak sunumu |
8 |
Ders tekrarı ve Ara sınav |
Ders tekrarı ve Ara sınav |
9 |
Öğrencilerin dil öğrenmesini kolaylaştıracak destek teknikler |
Seçilen bir aktivite uygun destek teknikleri kullanarak sunulur. |
10 |
Aktivite oluşturma, adapte etme ve değerlendirme |
Seçilen bir aktivite, aktivite değerlendirme kriterlerine göre analiz edilir. |
11 |
Çocukları materyal üretimi ve kullanımına dâhil etmenin faydaları |
Bir materyal üretilerek sunumu yapılır. |
12 |
Ders planı hazırlama |
Verilen bir konuya yönelik ders planı hazırlanır ve sunulur. |
13 |
Tema/konu odaklı dil öğretimi ve faydaları |
Seçilen bir tema etrafında bir İngilizce dersi geliştirilir. |
14 |
Çocuklara uygulanabilecek değerlendirme türleri |
Uygun kriterlerde değerlendirme materyali olarak bir dil profili geliştirme |