Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I
1 Dersin Adı: ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ I
2 Dersin Kodu: ING3001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESİM GÜRSOY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Şule Çelik KORKMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: esim@uludag.edu.tr, (224)2942266, Uludağ Ü. Eğt.Fak. Yab.Diller Eğt. Bölümü, İng.Dili ve Eğt. ABD Görükle, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çocukların genel gelişim süreçlerini açıklayan öğrenme kuramlarını inceleyerek bu bilgileri çocuklara yabancı dil öğretiminde ve sınıf ortamında kullanmanın yollarını araştırmak; çocuklara uygulanabilecek genel yöntem ve teknikleri incelemek; çocuk ve yetişkinler arasındaki öğrenme farklılıklarını tespit etmek; çocuklara özel kullanılabilecek farklı aktivite ve materyal türlerini öğrenmek ve bunları uygun şekilde kullanabilmek; ders planı hazırlayabilmek ve çocuklara yönelik uygun değerlendirme materyalleri hazırlayabilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Farklı yaş gruplarındaki çocukların gelişim özelliklerini tanıma.;
2 Çocuk ve yetişkinler arasındaki öğrenme farklılıklarını ayırt etme.;
3 Çocuklarla kullanılabilecek yöntem ve teknikleri uygulama.;
4 Sınıf yönetiminde etkili teknikleri çocukların sosyo-duygusal gelişimlerini dikkate alarak uygulama.;
5 Uygun değerlendirme materyali geliştirme.;
6 Karma sınıflara uygun ders planı hazırlama.;
7 Aktivite ve materyal seçme ve değerlendirme kriterlerini kullanma.;
8 Öğrencileri otonom yapabilmek için gerekli bilgiyi edinme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Derse Giriş ve ders tanıtımı British Council-Videosu ve tartışma
2 Dil gelişimini etkileyen teoriler; Çocuklar ve yetişkinlerin dil öğrenme açısından farklılıkları Verilen bir konu çocuklar için ayrı ve yetişkinler için ayrı olarak hazırlanır ve sunulur.
3 Çocukların karakteristik özellikleri Öğretmen adayı çocuklara yabancı dil öğretimi konusundaki duygu, düşünce ve deneyimlerini analiz ederek öz eleştiri yapar.
4 Çocukların yabancı dil öğrenimine karşı tutumları Çocukların yabancı dil öğrenimine karşı tutumlarını incelemek için bir anket hazırlar. Bu anketi çocukların karakteristik özelliklerini göz önünde bulundurarak düzenler.
5 Karma sınıflara uygun dil öğretim stratejileri Bir aktivite seçilerek aynı aktivite her seviyedeki öğrenci için (düşük, orta ve yüksek) düzenlenir.
6 Sınıf yönetimi teknikleri Olası sınıf kurallarının çocuklara uygun bir şekilde görsel olarak düzenlenmesi
7 Etkili öğretmen-öğrenci iletişimi ve sınıf dili Seçilen bir aktivitenin uygun sözel ve görsel öğretmen dili kullanarak sunumu
8 Ders tekrarı ve Ara sınav Ders tekrarı ve Ara sınav
9 Öğrencilerin dil öğrenmesini kolaylaştıracak destek teknikler Seçilen bir aktivite uygun destek teknikleri kullanarak sunulur.
10 Aktivite oluşturma, adapte etme ve değerlendirme Seçilen bir aktivite, aktivite değerlendirme kriterlerine göre analiz edilir.
11 Çocukları materyal üretimi ve kullanımına dâhil etmenin faydaları Bir materyal üretilerek sunumu yapılır.
12 Ders planı hazırlama Verilen bir konuya yönelik ders planı hazırlanır ve sunulur.
13 Tema/konu odaklı dil öğretimi ve faydaları Seçilen bir tema etrafında bir İngilizce dersi geliştirilir.
14 Çocuklara uygulanabilecek değerlendirme türleri Uygun kriterlerde değerlendirme materyali olarak bir dil profili geliştirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: J. Moon (2000). Children Learning English. Heinemann.
Clark, J. (1990). Teaching children: Is it different. Jet, 6-8.
Halliwell, S. (1992). Teaching English in the primary classroom. Longman.
Scott, W. & Ytreberg (1990). Teaching English to children. Longman.
Read, c. The challange of teaching children. English Teaching Professional, 8-10.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 10 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 11 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 5 50
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 32 32
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 1 1 3 2 2 1 1 1 3 3 1 1 1 5 5
OK2 4 5 5 5 5 3 3 1 5 4 1 1 1 5 4
OK3 3 3 5 5 5 4 2 5 2 2 1 1 1 5 5
OK4 1 5 4 1 1 3 1 1 1 1 1 3 5 1 1
OK5 2 2 3 3 2 2 1 1 5 5 1 1 3 3 5
OK6 5 5 5 5 5 3 1 2 2 1 1 3 5 5 5
OK7 2 4 3 5 5 2 5 5 3 3 1 1 5 5 2
OK8 1 3 3 5 3 1 2 2 1 1 1 1 5 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr