1 |
Dersin Adı: |
BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ I |
2 |
Dersin Kodu: |
ING1011 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. IŞIL YALÇIN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. UĞUR RECEP ÇETİNAVCI |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
cetinavci@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin ileri düzey dilbilgisi prensiplerinin bağlam içerisinde nasıl işlev gösterdiklerini kavraması ve bunları doğru, tutarlı, gelişkin ve çeşitlilik açısından zengin cümle kurulumlarıyla uygulaması. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin içeriği, kullanılan kaynakları, hedefleri ve kazanımları ve değerlendirme prosedürleri ve araçları ile ilgili öğrencileri bilgilendirme. |
|
2 |
Öğrenciler, mevcut durum zamanları ve gelecek zamanlar için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 1 / Çalışma kitabı Ünite 1). |
|
3 |
Öğrenciler, geçmiş zamanlar için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 2 / Çalışma Kitabı Ünite 2). |
|
4 |
Öğrenciler, karışık halde verilen zamanlar (mevcut durum, geçmiş, gelecek) için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 3 / Çalışma Kitabı Ünite 3). |
|
5 |
Öğrenciler, gereklilik belirten kipler için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 4 / Çalışma Kitabı Ünite 4). |
|
6 |
Öğrenciler, kesinlik bildiren kipler için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 5 / Çalışma Kitabı Ünite 5). |
|
7 |
Öğrenciler, sayılabilen ve sayılamayan isimler için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 6 / Çalışma Kitabı Ünite 6). |
|
8 |
Öğrenciler, belirteçler için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 7 / Çalışma Kitabı Ünite 7). |
|
9 |
Öğrenciler, isimleri niteleme için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 8 / Çalışma Kitabı Ünite 8). |
|
10 |
Öğrenciler, miktar ve sayı belirteçleri için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 9 / Çalışma Kitabı Ünite 9). |
|
11 |
Öğrenciler, sıfat tümcecikleri için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 10 / Çalışma Kitabı Ünite 10). |
|
12 |
Öğrenciler, miktar belirteçleri eklenmiş sıfat tümcecikleri ve ilgi söz öbekleri için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 11 / Çalışma Kitabı Ünite 11). |
|
13 |
Öğrenciler, edilgen çatı için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 12 / Çalışma Kitabı Ünite 12). |
|
14 |
Öğrenciler, edilgen çatı ile fikir ve olgu ifade etmek için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 13 / Çalışma Kitabı Ünite 13). |
|