Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ I
1 Dersin Adı: BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ I
2 Dersin Kodu: ING1011
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. IŞIL YALÇIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. UĞUR RECEP ÇETİNAVCI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cetinavci@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin ileri düzey dilbilgisi prensiplerinin bağlam içerisinde nasıl işlev gösterdiklerini kavraması ve bunları doğru, tutarlı, gelişkin ve çeşitlilik açısından zengin cümle kurulumlarıyla uygulaması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler İngiliz dilindeki zamanları tanır ve algılama ve üretim süreçlerinde birbirlerinden ayırır.;
2 Öğrenciler İngiliz dilindeki zorunluluk ve kesinlik bildiren kipleri tanır ve algılama ve üretim süreçlerinde birbirlerinden ayırır.;
3 Öğrenciler kategorileriyle birlikte sayılamayan isimleri tanımlar, onları miktarlandırılabilir kılan sözcük öbeklerini gereken şekilde oluşturur ve sayılamayan isimlerin sayılabilir bir görüntü ve işlevde kullanıldıkları durumları tanır. ;
4 Öğrenciler belirteçleri birbirleri arasındaki kullanım farklarıyla birlikte tanır ve belirli bir cinsi tüm üyeleriyle beraber tanımlar şekilde, sayılabilen isimleri değişik biçimlerde kullanır.;
5 Öğrenciler bir ismi niteleme yollarını tanır, ve elde birden çok belirleyici ve niteleyici olduğunda, bunları belli bir sıralandırma çerçevesinde kullanır.;
6 Öğrenciler, özellikle tekil/çoğul sayılabilen isimler, sayılamayan isimler ve her ikisiyle de kullanılan miktar belirteçlerini tanır ve gerekli özne-yüklem uyumu kurallarını ve istisnai kullanım biçimlerini de kapsayacak şekilde kullanır. ;
7 Öğrenciler belirleyici ve belirleyici olmayan sıfat tümceciklerini tanımlar ve gerekli ilgi zamirleri, noktalama, ön ek ve miktar belirteci kullanımlarıyla beraber birbirlerinden ayırır. Sıfat tümceciklerini değişik biçimlerde ilgi belirten sözcük öbeklerine indirgerler.;
8 Öğrenciler “be” ve “get” filleriyle ve “by” eklentisi ile ya da o olmadan edilgen çatı kullanımlarını tanır, fikir ve olguları bu çatı ile ifade eder ve gerektiğinde ettirgen çatı ile de cümleler kurar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği, kullanılan kaynakları, hedefleri ve kazanımları ve değerlendirme prosedürleri ve araçları ile ilgili öğrencileri bilgilendirme.
2 Öğrenciler, mevcut durum zamanları ve gelecek zamanlar için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 1 / Çalışma kitabı Ünite 1).
3 Öğrenciler, geçmiş zamanlar için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 2 / Çalışma Kitabı Ünite 2).
4 Öğrenciler, karışık halde verilen zamanlar (mevcut durum, geçmiş, gelecek) için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 3 / Çalışma Kitabı Ünite 3).
5 Öğrenciler, gereklilik belirten kipler için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 4 / Çalışma Kitabı Ünite 4).
6 Öğrenciler, kesinlik bildiren kipler için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 5 / Çalışma Kitabı Ünite 5).
7 Öğrenciler, sayılabilen ve sayılamayan isimler için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 6 / Çalışma Kitabı Ünite 6).
8 Öğrenciler, belirteçler için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 7 / Çalışma Kitabı Ünite 7).
9 Öğrenciler, isimleri niteleme için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 8 / Çalışma Kitabı Ünite 8).
10 Öğrenciler, miktar ve sayı belirteçleri için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 9 / Çalışma Kitabı Ünite 9).
11 Öğrenciler, sıfat tümcecikleri için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 10 / Çalışma Kitabı Ünite 10).
12 Öğrenciler, miktar belirteçleri eklenmiş sıfat tümcecikleri ve ilgi söz öbekleri için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 11 / Çalışma Kitabı Ünite 11).
13 Öğrenciler, edilgen çatı için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 12 / Çalışma Kitabı Ünite 12).
14 Öğrenciler, edilgen çatı ile fikir ve olgu ifade etmek için bağlam sağlayan okuma parçasının içeriği ile ilgili ön bilgileri aktive edecek sorulara yönlendirilir. Parçayı okurlar, ilgili dilbilgisi kurallarının analizi ve tartışmasıyla devam ederler ve gerek parçayla ilgili gerekse ondan bağımsız çeşitli içerik, amaç ve formatta alıştırmalar çözerler (Ders Kitabı Ünite 13 / Çalışma Kitabı Ünite 13).
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Focus on Grammar An Integrated Skills Approach (Level 5 Advanced) by Jay Maurer,3rd Edition, Printed in the U.S.A, ISBN: 0-13-191275-5 (Student Book with Audio CD) 4 5 6 7 8 9 10-WC-12 11 10 09 08 07, ISBN: 0-13-191277-1 (Workbook)
2) Understanding and using English grammar by Betty Schrampfer Azar, Stacy A. Hagen, 4th Edition, Longman, 2009, ISBN 0132464489, 9780132464482
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 2 2 2 2 1 3 4 4 2 2 1 1 0 0 0
OK2 2 2 2 2 1 3 4 4 2 2 1 1 0 0 0
OK3 2 2 2 2 1 3 4 4 2 2 1 1 0 0 0
OK4 2 2 2 2 1 3 4 4 2 2 1 1 0 0 0
OK5 2 2 2 2 1 3 4 4 2 2 1 1 0 0 0
OK6 2 2 2 2 1 3 4 4 2 2 1 1 0 0 0
OK7 2 2 2 2 1 3 4 4 2 2 1 1 0 0 0
OK8 2 2 2 2 1 3 4 4 2 2 1 1 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr