Prof.Dr. Mustafa Şahin, Prof. Dr. İ.Hakan Mert, Doç. Dr.Derya Şahin
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Görükle- Bursa 16059 0.224.2941892/ e-mail: dsahin25@hotmail.com
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilere bilimsel araştırma hazırlama yöntem ve metodlarının verilmesi amaçlanmaktadır. Anahat Planı hazırlanması, kaynakça oluşturma, dipnot verme ve bilgi fişi hazırlama gibi konuların verilmesi hedeflenmektedir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bağımsız araştırma yapabilme, yayın etiğini bilme.;
2
Kaynakları okuyup değerlendirebilme.;
3
Anahat planı hazırlayabilme.;
4
Online bilimsel kaynakları kullanabilme.;
5
Bilimsel yayınlarda resim ve grafik bilgileri doğru kullanabilme.;
6
Doğru kaynakça verebilme.;
7
Bilimsel dili doğru kullanabilme.;
8
Dipnot ve kısaltmaları doğru ve yerinde kullanabilme.;
9
Bilimsel sunu hazırlayabilme ve doğru şikilde sunabilme;
10
Bilimsel bir makale yazabilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Arkeolojinin metodu anlatılır.
2
Bilimsel konu seçimi nasıl olmalıdır ve bilim etiği nasıldır?
3
Kütüphane çalışmasına geçilmeden once yapılması gereken katalog oluşturma ve dokümantasyon yöntemleri anlatılır.
4
Yapılacak araştırmayla ilgili yayın tarama işi nasıl yapılmalıdır, kütüphanede kaynak nasıl taranır, ayrıca online önemli kaynaklara nasıl ulaşılacağı hakkında öğrenci bilgilendirilir.
5
Arkeolojide kullanılan ve önemli kısaltmaların yer aldığı “Arkaeologische Anzagier” ve “American Journal of Archaeology” de yer alan yayın ilkeleri ve kısaltmalar gösterilerek açıklanır.
6
Dipnot nasıl verilir, dipnotlarda kısaltma nasıl yapılır örneklerle açıklanır.
7
Makalelerde ve tezlerde kısa ve uzun özet yazımı örneklerle anlatılır.
8
Makalelerde ve tez çalışmalarında önsöz ve sonsöz yazımı örneklerle anlatılır.
9
Ders için hazırlanmış örnek makalelerden faydalanılarak yazım hataları irdelenerek, nasıl olması gerekiği üzerinde durulur.
10
Ders için hazırlanmış örnek makalelerden faydalanılarak yazım hataları irdelenerek, nasıl olması gerekiği üzerinde durulur. Bu çalışmalar öğrenci katılımı ile birlikte yapılır.
11
Bilimsel bir arkeoloji raporunun nasıl haırlanması gerektiği anlatılır.
12
Oral sunumların hazırlanması ve dikkat edilmesi gereken noktalar üzerinde durulur.
13
Öğrencilerin yaptığı sunumlar dinlenerek değerlendirilir.
14
Öğrencilerin yaptığı sunumlar dinlenerek değerlendirilir.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Field, A. ve Hole, G. (2008). How to design and report experiments. Los Angeles: Sage. Hernon, P. ve Schwartz, C. (2007). What is a problem statement? (Editoryal). Library & Information Science Research, 29, 307–309. Kaptan, S. (1995). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. 10. bs. Ankara: Tekışık. Karasar, N. (2004). Araştırmalarda rapor hazırlama. 12. Bs. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. 15. bs. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Köklü, N. (2002). Aşırmayı önlemek. Türk Psikoloji Dergisi, 17(49): 93-99. Kurbanoğlu, S.S. (2004). Kaynak gösterme el kitabı. Ankara: ÜNAK.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
10
10
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
96
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,2
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU