Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TARİHTE OKUMA ve İNCELEME
1 Dersin Adı: TARİHTE OKUMA ve İNCELEME
2 Dersin Kodu: TRH1024
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NURCAN ABACI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr.Cafer Çiftçi
Doç. Dr. Zeynep Dörtok Abacı
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta nurcanabaci@gmail.com
Telefon: 0 224 2941859
Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü,Görükle Kampüsü, 16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi: http://tarih.uludag.edu.tr/
19 Dersin Amacı Geçmişe ait bilgilerin analiz, açıklama ve yorumlama olmadan tarih olamayacağı gerçeğini öğrenciye kavratmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Geçmişe ait bilgileri yazıldığı dönemin dil özelliklerini çözerek okuyabilmenin gerekliliğini anlayabilme;
2 Tarihsel metinlerde sözlük vb başvuru kaynaklarının vazgeçilmezliğini kavrayabilme;
3 Kullanılan tarihsel kaynakların kim tarafından yazıldığını çözümleyebilme;
4 Kullanılan tarihsel kaynakların kim için yazıldığını çözümleyebilme;
5 Kullanılan tarihsel kaynakların hangi amaçla yazıldığını çözümleyebilme;
6 Aşırı basitleştirmenin ve aşırı genellemelerin tarih araştırmaları için ciddi tehlikeler olduğunu kavrayabilme;
7 Tarihin tek başına bir araştırma sahası olamayacağını kavrayabilme;
8 Tarihsel verilerin değerlendirilebilmesi için muhakkak başka disiplinlerin yardımına ihtiyacı olduğunu bilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Roma Geleneğinde tarih düşüncesi
2 Doğu dünyasında tarih düşüncesi
3 Aydınlanma döneminin tarih yazımı üzerine etkisi
4 Modernite dönemi tarih yazımı
5 Tarih yazımında disiplinler arası işbirliği.
6 Sosyoloji ve tarih
7 Felsefe ve tarih
8 Psikoloji ve Tarih
9 Coğrafya ve tarih
10 Kuram-Kaynak arasındaki ilişkinin temel belirleyicileri
11 Görsel malzemelerin tarih araştırmalarında kullanımı
12 Sözlü malzemelerin tarih araştırmalarında kullanımı
13 Yorumun tarih yazımındaki yeri
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmet Şimşek, (ed). Tarih Nasıl Yazılır? Tarihyazımı İçin Çağdaş Bir Metodoloji, İstanbul: Tarihçi Kitabevi, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 3 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 16 16
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr