Ders Öğretim Planı
TARİHTE OKUMA ve İNCELEME
1 |
Dersin Adı: |
TARİHTE OKUMA ve İNCELEME |
2 |
Dersin Kodu: |
TRH1024 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. NURCAN ABACI |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr.Cafer Çiftçi Doç. Dr. Zeynep Dörtok Abacı |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta nurcanabaci@gmail.com Telefon: 0 224 2941859 Adres: Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü,Görükle Kampüsü, 16059 Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 |
Dersin Amacı |
Geçmişe ait bilgilerin analiz, açıklama ve yorumlama olmadan tarih olamayacağı gerçeğini öğrenciye kavratmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Geçmişe ait bilgileri yazıldığı dönemin dil özelliklerini çözerek okuyabilmenin gerekliliğini anlayabilme;
|
2 |
Tarihsel metinlerde sözlük vb başvuru kaynaklarının vazgeçilmezliğini kavrayabilme;
|
3 |
Kullanılan tarihsel kaynakların kim tarafından yazıldığını çözümleyebilme;
|
4 |
Kullanılan tarihsel kaynakların kim için yazıldığını çözümleyebilme;
|
5 |
Kullanılan tarihsel kaynakların hangi amaçla yazıldığını çözümleyebilme;
|
6 |
Aşırı basitleştirmenin ve aşırı genellemelerin tarih araştırmaları için ciddi tehlikeler olduğunu kavrayabilme;
|
7 |
Tarihin tek başına bir araştırma sahası olamayacağını kavrayabilme;
|
8 |
Tarihsel verilerin değerlendirilebilmesi için muhakkak başka disiplinlerin yardımına ihtiyacı olduğunu bilme;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Roma Geleneğinde tarih düşüncesi |
|
2 |
Doğu dünyasında tarih düşüncesi |
|
3 |
Aydınlanma döneminin tarih yazımı üzerine etkisi |
|
4 |
Modernite dönemi tarih yazımı |
|
5 |
Tarih yazımında disiplinler arası işbirliği. |
|
6 |
Sosyoloji ve tarih |
|
7 |
Felsefe ve tarih |
|
8 |
Psikoloji ve Tarih |
|
9 |
Coğrafya ve tarih |
|
10 |
Kuram-Kaynak arasındaki ilişkinin temel belirleyicileri |
|
11 |
Görsel malzemelerin tarih araştırmalarında kullanımı |
|
12 |
Sözlü malzemelerin tarih araştırmalarında kullanımı |
|
13 |
Yorumun tarih yazımındaki yeri |
|
14 |
Genel değerlendirme |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ahmet Şimşek, (ed). Tarih Nasıl Yazılır? Tarihyazımı İçin Çağdaş Bir Metodoloji, İstanbul: Tarihçi Kitabevi, 2011. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
|
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
2 |
30 |
Ödevler |
0 |
3 |
30 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
16 |
16 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
16 |
16 |
Toplam İş Yükü |
|
|
120 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
4 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |