1 | Dersin Adı: | ROMAN ÇÖZÜMLEMESİ |
2 | Dersin Kodu: | FRN3008 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Fransızca |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYLA GÖKMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Ayla Gökmen agokmen@uludag.edu.tr, 0224 2942241, U.Ü Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 16059- Görükle/ Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Fransız edebiyatında farklı dönemlerde ortaya çıkmış olan roman türü "anlatı" kültürünün özelliklerini ve niteliklerini gelişimleriyle kavratmak. Farklı edebi akım ve dönemlerin temsilcisi olan başlıca yazarların romanlarını içkin metin çözümleme yöntemiyle incelemek ve yorumlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Fransız edebiyatında roman türüne genel bakış ve dersin amaçları | |
2 | Fransız Edebiyatında roman kavramının tanımı ve teknik özellikleri | |
3 | Tarihsel süreç içinde Roman türünün gelişimi: !9.yy öncesinde romanın durumu; epik ve pastoral romanin nitelikleri | |
4 | 19.YY: Romantizm akımı ve öznel romanın özellikleri | |
5 | J.J. Rousseau’nun öznel roman anlayışına katkıları : Öznellik ve duygusallığın keşfi : Les rêveries du promeneur solitaire’in incelenmesi | |
6 | Romantik yazar R.de Chateaubriand’ın otobiografik romanı René’nin incelenmesi | |
7 | René adlı romanda romantik akımın özelliklerini irdeleme | |
8 | Realizm akımı ve nesnel romanın özellikleri | |
9 | Balzac ve realist metodu: Gorio baba adlı romanı okuma ve inceleme | |
10 | Gorio baba adlı romanda realist unsurları inceleme ve yorumlama | |
11 | Flaubert ve realist anlayışına Education sentimentale eseriyle yaklaşım | |
12 | XX.YY roman anlayışı: Marcel Proust ve Du côté de chez Swan başlıklı romanında zaman analizi | |
13 | Existantialist roman ; Sartre ve Albert Camus | |
14 | Camus’nün La Nausée adlı romanının incelenmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Reuter, Y., Introduction au Roman, Dunud, Paris, 1991. -Brunel, P., Histoire de la littératture française (19. ve 20. yy.), Bordas, Paris, 1986. -Bourneuf, L'Univers du roman, PUF, Paris, 1993. -Yücel, T., Anlatı Yerlemleri, Y.K.Y., İstanbul, 1993. - Collection Lagard &Michard ( Anthologie et histoire littéraire / Moyen Age-XX Siècles), Bordas, Paris, 1985 - Chataubriand de René, “René” Folio, Paris, 1971. - Stendhal, Le Rouge et Le Noir, Folio, Paris, 1972. - Camus, A., La Peste, Gallimard, Paris, 1947.; L’Etranger, Livre de Poche,1944 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |