Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ROMAN ÇÖZÜMLEMESİ
1 Dersin Adı: ROMAN ÇÖZÜMLEMESİ
2 Dersin Kodu: FRN3008
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Fransızca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYLA GÖKMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Ayla Gökmen
agokmen@uludag.edu.tr, 0224 2942241, U.Ü Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 16059- Görükle/ Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Fransız edebiyatında farklı dönemlerde ortaya çıkmış olan roman türü "anlatı" kültürünün özelliklerini ve niteliklerini gelişimleriyle kavratmak. Farklı edebi akım ve dönemlerin temsilcisi olan başlıca yazarların romanlarını içkin metin çözümleme yöntemiyle incelemek ve yorumlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fransız edebiyatında roman türünü ve özelliklerini tanıyabilme;
2 Farklı edebi akım ve dönemlerin temsilcisi olan başlıca yazarların romanlarını inceleyebilme;
3 Romanın toplumsal ve estetik yansımalarını "metin inceleme çözümleme" yöntemiyle yorumlayabilme ;
4 Roman anlatı tekniklerini ve işleyişini Fransızca olarak kavrayabilme ;
5 Edebiyatta roman tekniklerini farklı dönem ve akımların temsilcisi yazarların eserlerinde irdeleyebilme;
6 Roman metinlerini çözümleme ve yorumlama becerisini geliştirebilme ve eserlerde uygulayabilme;
7 Uluslararası düşünce ve kavramları Fransızca yazılı olarak tartışabilme;
8 Analitik düşünme yetisini geliştirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fransız edebiyatında roman türüne genel bakış ve dersin amaçları
2 Fransız Edebiyatında roman kavramının tanımı ve teknik özellikleri
3 Tarihsel süreç içinde Roman türünün gelişimi: !9.yy öncesinde romanın durumu; epik ve pastoral romanin nitelikleri
4 19.YY: Romantizm akımı ve öznel romanın özellikleri
5 J.J. Rousseau’nun öznel roman anlayışına katkıları : Öznellik ve duygusallığın keşfi : Les rêveries du promeneur solitaire’in incelenmesi
6 Romantik yazar R.de Chateaubriand’ın otobiografik romanı René’nin incelenmesi
7 René adlı romanda romantik akımın özelliklerini irdeleme
8 Realizm akımı ve nesnel romanın özellikleri
9 Balzac ve realist metodu: Gorio baba adlı romanı okuma ve inceleme
10 Gorio baba adlı romanda realist unsurları inceleme ve yorumlama
11 Flaubert ve realist anlayışına Education sentimentale eseriyle yaklaşım
12 XX.YY roman anlayışı: Marcel Proust ve Du côté de chez Swan başlıklı romanında zaman analizi
13 Existantialist roman ; Sartre ve Albert Camus
14 Camus’nün La Nausée adlı romanının incelenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Reuter, Y., Introduction au Roman, Dunud, Paris, 1991.
-Brunel, P., Histoire de la littératture française (19. ve 20. yy.), Bordas, Paris, 1986.
-Bourneuf, L'Univers du roman, PUF, Paris, 1993.
-Yücel, T., Anlatı Yerlemleri, Y.K.Y., İstanbul, 1993.
- Collection Lagard &Michard ( Anthologie et histoire littéraire / Moyen Age-XX Siècles), Bordas, Paris, 1985
- Chataubriand de René, “René” Folio, Paris, 1971.
- Stendhal, Le Rouge et Le Noir, Folio, Paris, 1972.
- Camus, A., La Peste, Gallimard, Paris, 1947.; L’Etranger, Livre de Poche,1944
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 5 4 3 4 5 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0
OK2 5 5 4 4 4 5 0 5 0 3 5 0 0 0 0 0
OK3 3 5 5 4 5 2 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 4 4 5 4 5 2 3 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 5 5 5 5 5 0 5 0 3 4 0 0 0 0 0
OK6 5 4 5 5 5 5 0 5 0 3 4 3 0 0 0 0
OK7 5 5 5 5 5 5 3 5 0 0 5 3 0 0 0 0
OK8 4 5 5 5 5 5 3 5 3 0 5 3 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr