1 |
Dersin Adı: |
ÇOKLU ORTAM TASARIMI ve ÜRETİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
BIL3008 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
--- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ERHAN ŞENGEL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yrd. Doç. Dr. Erhan Şengel |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Semiral Öncü |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://home.uludag.edu.tr/users/semiral/bil3008 |
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında, eğitim ortamları için yazılımların tasarlanmasında, geliştirilmesinde ve değerlendirilmesinde kullanılan temel kavram ve ilkeleri öğretmek, eğitim yazılımlarını geliştirme ve değerlendirme becerilerini kazandırmak hedeflenmekte; öğrencilerin çoklu ortam materyalleri kullanarak ve güncel yazılımlarla çalışarak bu becerileri pekiştirmeleri amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Bilgisayar Destekli Eğitim'in (BDE) Tarihçesi ve Gelişimi.
BDE Yazılımlarının Genel Özellikleri
|
Grupların oluşturulması. |
2 |
BDE Türleri I - Öğretici Programlar.
BDE Türleri II – Hipermedya.
|
Gruplara son şeklinin verilmesi.
Verilen okumaların tartışılması.
Kitap bölümü – makale araştırılması.
Kütüphane araştırması.
|
3 |
BDE Türleri III - Alıştırma-Uygulama Programları.
BDE Türleri IV – Simülasyonlar.
Adobe Captivate ile neler yapılabilir.
Çalışma ortamının incelenmesi.
|
Alıştırma – Uygulama Programları hakkında grup tartışması.
Ödev için konu seçimi.
Adobe Captivate programının çalışma ortamının incelenmesi.
|
4 |
BDE Türleri V - Eğitsel Oyunlar.
BDE Türleri VI - Açık-uçlu Öğrenme Ortamları
Yazılım Eğitimi (Kayıt modları).
FMR (Komple Hareketli Kayıt).
Resim Slayt Gösterileri.
Çerçeveleme.
|
Eğitsel Oyunlar ve Açık-uçlu Öğrenme Ortamları hakkında grup tartışması.
Captivate’te proje oluşturma eyleminin incelenmesi / uygulanması.
Proje takviminin oluşturulması.
|
5 |
Slâytlar.
Metin kutuları.
Resimler ve çizim nesnelerinin eklenmesi.
|
Captivate’te slayt, metin kutusu ve resim / çizim nesnesi ekleme eylemlerinin incelenmesi / uygulanması. |
6 |
BDE Türleri VII – Ölçme ve Değerlendirme.
BDE Türleri VIII - Web Tabanlı Öğretim.
|
Ölçme ve Değerlendirme ile Web Tabanlı Öğretim hakkında grup tartışması. |
7 |
Fare hareketlerinin düzenlenmesi ve vurgulama kutuları.
Hareketli nesneler ve yakınlaştırma alanları.
Ses ekleme ve düzenleme.
|
Akış diyagramları hakkında grup çalışması. |
8 |
Medya ile çalışma.
Projelerin düzenlenmesi ve etkileşimli nesneler.
Senaryo Tasarımı.
|
Senaryolar hakkında grup çalışması. |
9 |
Değişkenler, Eylemler ve Widget’lar (Küçük araçlar). |
Captivate’te değişkenlerin, eylemlerin ve widgetlerin uygulamalı olarak incelenmesi. |
10 |
Şablonlar.
Sorular ve Soru havuzları.
|
Captivate dosyalarına şablon uygulanması.
Soru oluşturma ve soru havuzlarından soruların çekilmesi işlemlerinin uygulanması.
|
11 |
Projelerin yayınlanması ve dışa aktarma.
Bir projeyi gözden geçirmek.
Birleştirici.
|
Projeleri yayınlama seçeneklerinin Captivate üzerinde incelenmesi. |
12 |
Birleştirici.
Öğrenme yönetimi sistemi.
SCORM.
|
SCORM okumaları hakkında grup tartışması. |
13 |
SCORM.
Bilgisayarla Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi- Kaliteli Yazılım Kavramı.
|
SCORM standardını kullanarak projelerin yayınlanmasının test edilmesi. |
14 |
Yazılım Değerlendirmede Amaç ve Yöntem. |
DynEd, Vitamin ve/veya geçmiş yıllarda öğrenciler tarafından üretilmiş olan yazılımların değerlendirilmesi. |