Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOKLU ORTAM TASARIMI ve ÜRETİMİ
1 Dersin Adı: ÇOKLU ORTAM TASARIMI ve ÜRETİMİ
2 Dersin Kodu: BIL3008
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ---
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ERHAN ŞENGEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Erhan Şengel
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. Semiral Öncü
18 Dersin Web Adresi: http://home.uludag.edu.tr/users/semiral/bil3008
19 Dersin Amacı Bu ders kapsamında, eğitim ortamları için yazılımların tasarlanmasında, geliştirilmesinde ve değerlendirilmesinde kullanılan temel kavram ve ilkeleri öğretmek, eğitim yazılımlarını geliştirme ve değerlendirme becerilerini kazandırmak hedeflenmekte; öğrencilerin çoklu ortam materyalleri kullanarak ve güncel yazılımlarla çalışarak bu becerileri pekiştirmeleri amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bilgisayar Destekli Eğitim kavramını açıklayabilme.;
2 PC ortamında kullanılan yazarlık sistemlerini tanıyabilme.;
3 En az bir yazarlık programını bir eğitim yazılımı hazırlayabilecek derecede kullanabilme.;
4 Ders yazılımı hazırlama aşamalarını tanımlayabilme ve yazılımlara göre planlayabilme.;
5 Senaryonun kullanılış amacını, önemini ve işlerliğini açıklayabilme ve senaryo hazırlayabilme.;
6 Kullanıcı etkileşimi, geri bildirim teknikleri, çoklu ortam yazılımlarında kullanıcı dolaşımı (navigasyon), ekran tasarımı ve düzenlemesi yöntemlerini bilme ve uygulayabilme.;
7 Yazılımlara resim, film, animasyon vb. bileşenleri öğretim tasarımı ilkeleri doğrultusunda ekleyebilme.;
8 BDE ortamında test tasarımı bilgisine sahip olma ve test geliştirebilme.;
9 Çoklu ortam uygulamaları hazırlanması ve çoklu ortam uygulamalarının değerlendirilmesi için amaç ve yöntemleri tanımlayabilme.;
10 Çoklu ortam uygulamalarını değerlendirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilgisayar Destekli Eğitim'in (BDE) Tarihçesi ve Gelişimi. BDE Yazılımlarının Genel Özellikleri Grupların oluşturulması.
2 BDE Türleri I - Öğretici Programlar. BDE Türleri II – Hipermedya. Gruplara son şeklinin verilmesi. Verilen okumaların tartışılması. Kitap bölümü – makale araştırılması. Kütüphane araştırması.
3 BDE Türleri III - Alıştırma-Uygulama Programları. BDE Türleri IV – Simülasyonlar. Adobe Captivate ile neler yapılabilir. Çalışma ortamının incelenmesi. Alıştırma – Uygulama Programları hakkında grup tartışması. Ödev için konu seçimi. Adobe Captivate programının çalışma ortamının incelenmesi.
4 BDE Türleri V - Eğitsel Oyunlar. BDE Türleri VI - Açık-uçlu Öğrenme Ortamları Yazılım Eğitimi (Kayıt modları). FMR (Komple Hareketli Kayıt). Resim Slayt Gösterileri. Çerçeveleme. Eğitsel Oyunlar ve Açık-uçlu Öğrenme Ortamları hakkında grup tartışması. Captivate’te proje oluşturma eyleminin incelenmesi / uygulanması. Proje takviminin oluşturulması.
5 Slâytlar. Metin kutuları. Resimler ve çizim nesnelerinin eklenmesi. Captivate’te slayt, metin kutusu ve resim / çizim nesnesi ekleme eylemlerinin incelenmesi / uygulanması.
6 BDE Türleri VII – Ölçme ve Değerlendirme. BDE Türleri VIII - Web Tabanlı Öğretim. Ölçme ve Değerlendirme ile Web Tabanlı Öğretim hakkında grup tartışması.
7 Fare hareketlerinin düzenlenmesi ve vurgulama kutuları. Hareketli nesneler ve yakınlaştırma alanları. Ses ekleme ve düzenleme. Akış diyagramları hakkında grup çalışması.
8 Medya ile çalışma. Projelerin düzenlenmesi ve etkileşimli nesneler. Senaryo Tasarımı. Senaryolar hakkında grup çalışması.
9 Değişkenler, Eylemler ve Widget’lar (Küçük araçlar). Captivate’te değişkenlerin, eylemlerin ve widgetlerin uygulamalı olarak incelenmesi.
10 Şablonlar. Sorular ve Soru havuzları. Captivate dosyalarına şablon uygulanması. Soru oluşturma ve soru havuzlarından soruların çekilmesi işlemlerinin uygulanması.
11 Projelerin yayınlanması ve dışa aktarma. Bir projeyi gözden geçirmek. Birleştirici. Projeleri yayınlama seçeneklerinin Captivate üzerinde incelenmesi.
12 Birleştirici. Öğrenme yönetimi sistemi. SCORM. SCORM okumaları hakkında grup tartışması.
13 SCORM. Bilgisayarla Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi- Kaliteli Yazılım Kavramı. SCORM standardını kullanarak projelerin yayınlanmasının test edilmesi.
14 Yazılım Değerlendirmede Amaç ve Yöntem. DynEd, Vitamin ve/veya geçmiş yıllarda öğrenciler tarafından üretilmiş olan yazılımların değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Alessi, M. & Trollip, S. (2001). Multimedia for learning: Methods and development (3rd. ed). Boston: Allyn & Bacon.
İpek, İ. (2001). Bilgisayarla öğretim, tasarım, geliştirme ve yöntemler. Ankara: Tıp Teknik.
Şimşek, N. (1998). Bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Silverman, F. H. (1998). Authoring books and materials for students. Academics and Professionals.
Diğer Kaynaklar
Odabaşı, F. (1998). Bilgisayar destekli eğitim (Ünite 8). Hoşcan, Ş. ve diğerleri (editörler) İlköğretim öğretmenliği lisans tamamlama programı: Bilgisayar içinde. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 1 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 3 1 5 5 5 5 0 0 0
OK2 5 0 5 5 0 3 1 0 0 5 5 5 3 0 0 0
OK3 5 0 5 5 0 2 1 0 0 5 5 5 3 0 0 0
OK4 5 5 3 0 0 0 0 0 0 5 5 5 4 3 0 0
OK5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5 4 0 0 0
OK6 5 5 5 0 0 0 0 0 0 5 5 5 5 5 0 0
OK7 5 5 5 0 0 0 0 0 0 5 5 5 5 5 0 0
OK8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5 2 0 0 0
OK9 5 3 0 0 0 0 0 0 1 5 5 5 2 0 0 0
OK10 5 3 0 0 0 0 0 0 0 5 5 5 1 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr