1 | Dersin Adı: | CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARI |
2 | Dersin Kodu: | TRH0507 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Seher Boykoy |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Saime YÜCEER |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Seher BOYKOY E-mail: tarih78@gmail.com Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü 16059-Görükle / BURSA Telefon: 0 224 2941802 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://tarih.uludag.edu.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Cumhuriyet dönemi eğitim politikalarını, tarihsel bir bütünsellik içerisinde ve siyaset-eğitim-toplum eksenli olarak öğrenciye kavratmak ve günümüzdeki eğitim sisteminin daha iyi biçimde anlaşılmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eğitim, politika, eğitim sistemi gibi genel kavramları tanıtma. Eğitimde Batılılaşma, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Eğitim Hayatına Yönelik Düzenlemeler. | |
2 | Millli Mücadele dönemi eğitiminin temel özellikleri | |
3 | Millî Mücadele ile Bütünleşen Eğitim Politikaları: Maarif Kongresinin Toplanması, Sevr ve Lozan Barış Anlaşmaları’nın Eğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi | |
4 | Türkiye Cumhuriyetine Geçişte Bir Milli Eğitim Bakanı İsmail Safa Özler ve Çalışmaları (Misak-I Maarif Genelgesinin Yayınlanması, Heyet-I İlmiyenin Toplanması) | |
5 | Cumhuriyet Dönemi Eğitiminde Devrimci Atılım: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Uygulanma Süreci | |
6 | Türkiye Cumhuriyeti'nde okuma-yazma seferberliği, millet mektepleri, Halk eğitimi (Halkevleri-Halkodaları) | |
7 | ARA SINAV-DERS TEKRARI | |
8 | Türkiye Cumhuriyeti'nde ilköğretim, ortaöğretim, mesleki-teknik öğretimde yenilik ve gelişmeler. (yabancı uzmanlardan yararlanma, öğretim programları ve ders kitapları, | |
9 | Türkiye Cumhuriyeti'nde dil, tarih ve kültür devriminin Türk eğitim sistemine yansımaları | |
10 | Türkiye Cumhuriyeti'nde Yükseköğretim: Darülfünun’dan Üniversiteye Geçiş | |
11 | İsmail Hakkı Tonguç ve Hasan Ali Yücel’in Türk eğitim tarihindeki yeri (köy enstitülerinin açılması, eğitim şuralarının toplanması ve ele aldıkları sorunlar) | |
12 | II. Dünya Savaşı ve Türk Eğitim Sistemi | |
13 | Çok Partili Hayata Geçiş Süreci ve Demokrat Parti Dönemi Eğitim Politikaları | |
14 | Cumhuriyet Dönemi gelişim çizgisi içinde Türk eğitim sistemindeki sorunlar üzerine genel değerlendirme . |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 2001’e), Alfa Yayınları, İstanbul, 2001. Cavit Binbaşıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Ankara 2009. Mustafa Ergün, Atatürk Devri Türk Eğitimi. Ankara: Ocak Yayınları, 1997. Saime Yüceer, “Türkiye’nin Aydınlanma Sürecinde Bir Kültür Devrimi Millet Mektepleri” Atatürkçü Bakış, C. I, Sayı: I, s. (13–32), 2002. Saime Yüceer, “Millet Mekteplerinin İşleyişi ve Bursa’daki Uygulamalar”, 80. Yılında Türk Harf İnkılâbı Uluslararası Sempozyumu, Yeditepe Üniversitesi Yayın No: 54, İstanbul, s. (171–186), 2009. Necdet Sakaoğlu.. Osmanlı’dan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2003. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 2 | 12 |
Ödevler | 0 | 3 | 30 |
Projeler | 4 | 5 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |