Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARI
1 Dersin Adı: CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM POLİTİKALARI
2 Dersin Kodu: TRH0507
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 0
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 0
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Seher Boykoy
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Saime YÜCEER
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Dr. Seher BOYKOY
E-mail: tarih78@gmail.com
Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü
16059-Görükle / BURSA
Telefon: 0 224 2941802
18 Dersin Web Adresi: http://tarih.uludag.edu.tr/
19 Dersin Amacı Cumhuriyet dönemi eğitim politikalarını, tarihsel bir bütünsellik içerisinde ve siyaset-eğitim-toplum eksenli olarak öğrenciye kavratmak ve günümüzdeki eğitim sisteminin daha iyi biçimde anlaşılmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Cumhuriyet dönemi Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve uğradığı değişiklikler hakkında temel bilgileri edinir.;
2 Siyasal politikaların toplumsal yapıya etkilerini, eğitim boyutuyla değerlendirebilir. ;
3 Siyasal iktidarların eğitim politikalarını karşılaştırma olanağına sahip olur. ;
4 Siyasal iktidarların eğitim politikalarını etkileyen siyasal, ekonomik ve sosyal süreçleri değerlendirebilir.;
5 Eğitim tarihi alanında yer alan önemli kişileri, olay ve uygulamaları, eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. ;
6 Günümüz eğitim sistemine ilişkin sorunların çözülmesine dönük öneriler geliştirebilir. ;
7 Eğitimle ilgili sorunların teşhis edilmesinde ve çözümlenmesinde bilimsel yöntemi kullanabilir;
8 Türk eğitim sistemini batı eğitim sistemiyle karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitim, politika, eğitim sistemi gibi genel kavramları tanıtma. Eğitimde Batılılaşma, Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde Eğitim Hayatına Yönelik Düzenlemeler.
2 Millli Mücadele dönemi eğitiminin temel özellikleri
3 Millî Mücadele ile Bütünleşen Eğitim Politikaları: Maarif Kongresinin Toplanması, Sevr ve Lozan Barış Anlaşmaları’nın Eğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi
4 Türkiye Cumhuriyetine Geçişte Bir Milli Eğitim Bakanı İsmail Safa Özler ve Çalışmaları (Misak-I Maarif Genelgesinin Yayınlanması, Heyet-I İlmiyenin Toplanması)
5 Cumhuriyet Dönemi Eğitiminde Devrimci Atılım: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Uygulanma Süreci
6 Türkiye Cumhuriyeti'nde okuma-yazma seferberliği, millet mektepleri, Halk eğitimi (Halkevleri-Halkodaları)
7 ARA SINAV-DERS TEKRARI
8 Türkiye Cumhuriyeti'nde ilköğretim, ortaöğretim, mesleki-teknik öğretimde yenilik ve gelişmeler. (yabancı uzmanlardan yararlanma, öğretim programları ve ders kitapları,
9 Türkiye Cumhuriyeti'nde dil, tarih ve kültür devriminin Türk eğitim sistemine yansımaları
10 Türkiye Cumhuriyeti'nde Yükseköğretim: Darülfünun’dan Üniversiteye Geçiş
11 İsmail Hakkı Tonguç ve Hasan Ali Yücel’in Türk eğitim tarihindeki yeri (köy enstitülerinin açılması, eğitim şuralarının toplanması ve ele aldıkları sorunlar)
12 II. Dünya Savaşı ve Türk Eğitim Sistemi
13 Çok Partili Hayata Geçiş Süreci ve Demokrat Parti Dönemi Eğitim Politikaları
14 Cumhuriyet Dönemi gelişim çizgisi içinde Türk eğitim sistemindeki sorunlar üzerine genel değerlendirme .
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 2001’e), Alfa Yayınları, İstanbul, 2001.
Cavit Binbaşıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Ankara 2009.
Mustafa Ergün, Atatürk Devri Türk Eğitimi. Ankara: Ocak Yayınları, 1997.
Saime Yüceer, “Türkiye’nin Aydınlanma Sürecinde Bir Kültür Devrimi Millet Mektepleri” Atatürkçü Bakış, C. I, Sayı: I, s. (13–32), 2002.
Saime Yüceer, “Millet Mekteplerinin İşleyişi ve Bursa’daki Uygulamalar”, 80. Yılında Türk Harf İnkılâbı Uluslararası Sempozyumu, Yeditepe Üniversitesi Yayın No: 54, İstanbul, s. (171–186), 2009.
Necdet Sakaoğlu.. Osmanlı’dan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2003.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 3 30
Projeler 4 5 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK7 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr