Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MODERN OYUNLAR ANALİZİ
1 Dersin Adı: MODERN OYUNLAR ANALİZİ
2 Dersin Kodu: GSY4007
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MİNE ARTU MUTLUGÜN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Bu bağlamda ele alınan metinler modern dönemde yazılmış olup karşı gerçekçilik başlığı altında incelenir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Karşı gerçekçi akımları, gerçekçiliğe karşı duran modern düşünceyi yaratan sosyal, tarihi kültürel koşulları bilmek;
2 Sembolizmin özelliklerini bilmek;
3 Strinbergg’in Hayaletler Sonatı oyununun detaylı analizini yapabilmek;
4 Maurice Materlink’in Phelleas ile Melisande oyununun detaylı analizini yapabilmek;
5 Alfred Jarry’nin Kral Übü oyununun detaylı analizini yapabilmek;
6 Ekspresyonizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm akımlarının özelliklerini bilmek, oyunlarını tanımak;
7 Varoluşçu düşünceyi, bu düşünceyi savunan düşünürleri ve tiyatroya yansımasını bilmek;
8 Jean Paul Sartre’ın Gizli Oturum oyununun detaylı analizini yapabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Karşı gerçekçi akımları, gerçekçiliğe karşı duran modern düşünceyi yaratan sosyal, tarihi kültürel koşullarkoşullar
2 Sembolizmin genel özellikleri
3 Strindbergg’in Hayaletler Sonatı adlı oyununun analizi: olaylar, kişiler, atmosfer, çatışmalar
4 Strindbergg’in Hayaletler Sonatı adlı oyununun analizi: sembollerin çözümlenmesi ve anlatılmak istenen düşünceler
5 Maurice Materlink’in Phelleas ile Melisande adlı oyununun analizi: olaylar, kişiler, atmosfer, çatışmalar, temalar, sembolizmin yansımaları
6 Alfred Jarry’nin Kral Übü adlı oyununun analizi: olaylar, kişiler, atmosfer, çatışmalar
7 Alfred Jarry’nin Kral Übü adlı oyununun analizi: sembollerin çözümlenmesi ve anlatılmak istenen düşünceler
8 Genel bir değerlendirme (ara sınav)
9 Ekspresyonizm ve dadaizmin genel özellikleri
10 Fütürizm ve sürrealizmin genel özellikleri Fütürist metinlerden örnekler okuma
11 Appolinaire’nin Teresias’ın Memeleri adlı sürrealist metni hakkında tartışma
12 Varoluşçuluğun genel özellikleri, düşünceler ve tiyatroya yansıması
13 Jean Paul Sartre’ın Gizli Oturum adlı oyununun analizi: olaylar, kişiler, atmosfer, çatışmalar
14 Jean Paul Sartre’ın Gizli Oturum adlı oyununun analizi: Varoluşçuluğun metne yansıması ve anlatılmak istenen düşünceler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Strindbergg”Hayaletler Sonatı”, Alfred Jarry “Kral Übü”, Maurice Materlink “Phelleas ile Melisande”, Appolinaire “Teresias’ın Memeleri”, Sartre “Gizli Oturum”
- Sevda Şener “Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi” Dost Yayınları
- Sanat Ansiklopedisi
- Jean Paul Sarte “Varoluşçuluk”
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 0 0 0
Projeler 4 2 8
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 5 2 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 3 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 3 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK4 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK5 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK6 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK7 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK8 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr