1 | Dersin Adı: | ÇOKSESLİ ŞARKI SÖYLEME |
2 | Dersin Kodu: | GSO4012 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. AYHAN HELVACI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yard. Doç. Dr Ayhan HELVACI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | ahelvaci@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya /Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bir oyuncu adayının müzikli oyunlarda ve müzikallerde rol oynayabilmesi için şarkı söyleyebilme becerisinin de gelişmiş olması gerekir. Dolayısıyla oyuncu adayının müzikalite açısından şarkı söyleme tekniğini ve becerisini geliştirmeyi amaçlayan bir derstir ve hedefi şarkı söyleme performansı da iyi ve yeterli olan oyuncu adayı yetiştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Şarkı söylemede nefes- ses bağlantısını çok sesli şarkı söylemede kullanma çalışmaları | |
2 | Sıralı, atlamalı, oktav sesler ve arpejlerle legato ve staccato alıştırmalar. | |
3 | Register geçişlerinin doğal ve kolay yapılmasına ilişkin ses alıştırmaları. | |
4 | Çok sesli şarkı söylemeyi kolaylaştırıcı ses egzersizleri | |
5 | Çok sesli şarkı söylemede grup uyumunu sağlama çalışmaları | |
6 | Artikülasyon ve boğumlamayı çok sesli şarkı söylemede uygulamaya yönelik çalışmalar | |
7 | Çalışılan eserlerin tekrarı | |
8 | Genel Değerlendirme (Ara Sınav) | |
9 | Çok sesli şarkı söylemede hareket jest ve mimik egzersizleri | |
10 | Jest ve mimiklerin çalışılan çok sesli şarkılar üzerinde uygulanma çalışmaları | |
11 | Çok sesli şarkı söylemede nüansların önemini vurgulamaya yönelik çalışmalar | |
12 | Çok sesli şarkı söylemede diğer grupları duymaya yönelik çalışmalar | |
13 | Çok sesli şarkılar üzerinde nüans çalışmalarını jest ve mimiklerle birleştirme çalışmaları | |
14 | Çalışılan çok sesli şarkıların tekrarı ve piyano eşlikli söylenmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 0 | 0 | 0 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |