Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜZELER ve MÜZECİLİK
1 Dersin Adı: MÜZELER ve MÜZECİLİK
2 Dersin Kodu: GSR4115
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Tolga Şenol
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör.Tolga ŞENOL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
tolgasenol@uludağ.edu.tr
Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tasarımın tarihsel gelişiminin tasarım uygulamalarındaki yeri ve önemi anlatılır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dersin amaçlarını yerine getirir.;
2 Tarihsel süreçte tasarımın gelişimini açıklar.;
3 Temel tasarım ilkelerinin ortaya çıkış felsefelerini ayırt eder.;
4 İlkçağ’dan günümüze tasarımın tarihçesini inceler.;
5 Endüstri devrimi öncesi tasarımı tanır.;
6 Endüstri ve Teknoloji ilişkisini karşılaştırır.;
7 Kitlesel üretim için tasarım düşünceleri geliştirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tasarım" ve "tarih" kavramları üzerine tartışma.
2 Endüstri devrimi öncesi dönem ve ürün geliştirme.
3 Endüstriyel tasarım pratiğini olanaklı kılan devrimler.
4 Endüstri Devrimi
5 Arts&Crafts Hareketi
6 William Morris ve Lonca Sistemi
7 Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Zanaatkarların Endüstriyel Üretim Sistemindeki Yeri
9 Art Nouveau Dönemi
10 Mackintosh ve Glasgow Okulu
11 Fransa'da Art Nouveau: 1900 Paris Sergisi
12 Nancy Okulu, Majorelle, Guimard, Gaillard
13 Modern Tasarımın Hazırlayıcıları
14 Genel Tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Faruk Atalayer “Görsel sanatlarda estetik iletisim”
• Gülsüm Baydar “Türkiye’de Tasarım Tarihi ve Söylemi Sunumlar”
• Adrian Forty “Objects of Desire”,
• Penny Sparke “Design Source Book”,
• Industrial Design Reader, ed. Carma Gorman
• Dünya Büyük Bir Magaza, Cogito 5, YKY
• History of Industrial Design, Vol. I: 1851-1918 The Great Emporium, ed. Arlo Pirovano
• Sanayi ve İmparatorluk, E. J. Hobsbawm, Dost Yay.
• Devrim Çağı: 1789-1848, E. J. Hobsbawm, Dost Yay.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 1 1 1 3 3 3 1 1 1 2 1
OK2 3 1 1 1 4 3 3 1 1 2 1 2
OK3 3 2 3 3 4 2 3 3 2 2 2 3
OK4 3 2 3 3 4 2 3 3 2 2 2 4
OK5 2 1 1 1 3 3 3 1 1 1 2 1
OK6 3 2 2 2 4 4 4 1 2 1 1 2
OK7 3 2 2 2 4 4 4 1 2 1 1 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr