Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DESEN VI
1 Dersin Adı: DESEN VI
2 Dersin Kodu: GSR3004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Tolga Şenol
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Gülser AKTAN
Tolga Şenol
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör. Tolga ŞENOL
tolgasenol@uludağ.edu.tr
Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin çeşitli desen uygulamalarıyla ilgili kuramsal ve teknik bilgilerini arttırmak için düzenlenmiştir. Bu ders kapsamında öğrenciler basit çalışma yöntemlerinden, kişisel duygu ve düşüncelerini yaratıcı bir sezgiyle nesne ve mekana aktarabilecekleri karmaşık resimsel düzenlemelere dek çeşitlenen bir dizi problemi araştırma olanağı bulurlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Soyut-soyutlama ve deformasyon kavramlarını desen çalışmaları bağlamında tartışır. ;
2 Görsel anlatımda canlı-cansız modeli geometrik formlar temelinde yorumlar. ;
3 İç form, dış form, geometrik form kavramlarından hareketle açık form-kapalı form ilişkileri ve form tekrarlarını kullanarak yüzey düzenlemeleri yapar. ;
4 Canlı-cansız modelden yaptığı desen çalışmalarında sadeleştirme ve deformasyon ilkelerini kullanır. ;
5 Desende üsluplaşma çabalarını malzeme arayışları ile sürdürür.;
6 Sanat tarihindeki örnekleri ile birlikte desen çeşitlerini ayırt ederek bireysel anlatımına en uygun yaklaşımı kullanır.;
7 Desen – Pentür İlişkisinden hareketle deseni özgün bir sanatsal ifade aracı olarak kullanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Soyut-Soyutlama-Deformasyon Kavramları Canlı Modeli Geometrik Formlar Temelinde Yorumlama.
2 İç Form, Dış Form, Organik Form, Geometrik Form, Açık Form-Kapalı Form ve Form Tekrarları Sanat Tarihinden Örnekler Kolaj Tekniği Canlı Modeli Geometrik Formlar Temelinde Yorumlama.
3 İç Form, Dış Form, Organik Form, Geometrik Form, Açık Form-Kapalı Form ve Form Tekrarları (kolaj, dijital ve foto-mekanik aktarma yöntemleri) Organik Formu Parçalama, Parçalanmış Formu Yüzey Üzerinde Düzenleme Çalışmaları.
4 İç Form, Dış Form, Organik Form, Geometrik Form, Açık Form-Kapalı Form ve Form Tekrarları (kolaj, dijital ve foto-mekanik aktarma yöntemleri) Organik Formu Parçalama, Parçalanmış Formu Yüzey Üzerinde Düzenleme Çalışmaları.
5 Desen Uygulamaları Bağlamında Soyut-Soyutlama Kavramları Çağdaş Sanattan Örnekler Canlı Modelden Geometrik Soyutlama Çalışmaları
6 Desen Uygulamaları Bağlamında Soyut-Soyutlama Kavramları Canlı Modelden Gemetrik Soyutlama Çalışmaları
7 Ders tekrarı ve Ara sınav Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Desen Uygulamaları Bağlamında Soyut-Soyutlama-Deformasyon Kavramları Sanat Tarihinden Örnekler (Çini Mürekkebi ) Canlı Modelden Deformasyon Çalışmaları
9 Farklı Teknik ve Malzemelerle Malzemeyi Farklı Kullanmanın Desende Üsluplaşma Arayışlarına Katkısı (Çini Mürekkebi ) Canlı Modelden Deformasyon Çalışmaları
10 Desen Çeşitleri; Çizgisel Desen Canlı Modelden Deformasyon Çalışmaları
11 Desen Çeşitleri; Modle Deseni Canlı Modelden Deformasyon Çalışmaları
12 Desen Çeşitleri; Lekesel Desen Canlı Modelden Deformasyon Çalışmaları
13 Desen – Pentür İlişkisi Sanat Tarihinden Örnekler Canlı Modelden Deformasyon Çalışmaları
14 Desen - Pentür İlişkisi Güncel Uygulamalardan Örnekler Canlı Modelden Deformasyon Çalışmaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Dodson, Bert, “Keys to Drawing”, North Light – FW Publications, USA, 1990
Hale, Robert, “Drawing Lessons from Great Masters”, Watson Guptill Publications, New York, 1989
Richer, Paul, “Artistic Anatomy”, Watson Guptill Publications, New York, 1986
Tut, Barış, “Çizgi ve Eller (Osman Hamdi Bey’den Günümüze Desen)”Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001
Goldfinger, Eliot, “Human Anatomy for Artists”, Oxford University Press, New York, 1991
Stanyer, Peter – Gürtuna, Rana (editorler), “Anatomi İnsan Formunun Dinamikleri” Alfa Yayınları, İstanbul, 2008
Civardi, Givonni; “Drawing Portraits”, English Taranslation by Julie Carbonara, English taranslation copyright, Search Press Limited 2002. Dauber, Wolfgang; “Feneis'in Sistematik Resimli Anatomi Sözlüğü”, çeviri: Tania Marur, Mehmet Yıldırım, Yüce yayınları, İstanbul 2007. Berry, William A. Drawing the Human Form: Methods, Sources, Concepts. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1994.
Betti, Claudia, and Teel Sale. Drawing: A Contemporary Approach. 3rd ed. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1992.
Brommer, Gerald F. Understanding Transparent Watercolor. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1993.
Chaet, Bernard. An Artist’s Notebook. New York: Harcourt Brace, 1979.
Chaet, Bernard. The Art of Drawing. 3rd ed. New York: Harcourt Brace, 1983.
Cody, John. Atlas of Foreshortening: The Human Figure in Deep Perspective. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001.
Enstice, Wayne, and Melody Peters. Drawing: Space, Form, Expression. 2nd ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1996.
Goldstein, Nathan. The Art of Responsive Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999.
Goldstein, Nathan. Figure Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999.
Hale, Robert Beverly. Drawing Lessons from the Great Masters. New York: Watson-Guptill, 1989.
Laseau, Paul. Graphic Thinking for Architects and Designers. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001.
Mendelowitz, Daniel M. Drawing. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1980.
Mendelowitz, Daniel M., and Duane Wakeham. Guide to Drawing. 5th ed. Fort Worth: Harcourt Brace Jovanovich, 1993.
Mittler, Gene A., and James D. Howze. Creating and Understanding Drawings. 3rd ed. New York: Glencoe, 2001.
Montague, John. Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1998.
Nicolaides, Kimon. The Natural Way to Draw: A Working Plan for Art Study. London: Deutsch, 1988.
Purser, Stuart. The Drawing Handbook. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1976.
Rawson, Philip S. The Art of Drawing. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1984.
Ruby, Erik. The Human Figure: A Photographic Reference for Artists. New York: Van Nostrand Reinhold, 1999.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 9 2 18
Ödevler 0 0 0
Projeler 4 13 52
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 4 4 3 4 3 4 4 3 4 5
OK2 4 5 5 5 3 4 4 4 4 3 4 5
OK3 4 5 5 5 3 4 4 4 4 3 4 5
OK4 4 5 5 5 3 4 4 4 4 3 4 5
OK5 4 5 5 5 3 4 4 4 4 3 4 5
OK6 5 5 5 5 3 5 4 4 4 3 4 5
OK7 4 5 5 5 3 4 4 4 4 3 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr