Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ ve RUH SAĞLIĞI
1 Dersin Adı: ÇOCUK PSİKOLOJİSİ ve RUH SAĞLIĞI
2 Dersin Kodu: ÇCKZ205
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. ELİF SEZGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Dr. ELİF SEZGİN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: elifyalcintas@uludag.edu.tr
02247112781/61765
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar, çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış sorunları, çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk konusunda yeterlilik kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar ve ruh sağlığının önemini açıklar;
2 Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenleri özetler. ;
3 Çocuklarda gelişim dönemlerine özgü sorunları tartışır. ;
4 Çocuklarda uyum ve davranış problemlerİne neden olan etmenlere örnekler verir. ;
5 Uyum ve davranış problemlerine yönelik çözüm önerileri sunar.;
6 Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtilerini tanımlar. ;
7 Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtilerini değerlendirir. ;
8 Çocuk ruh sağlığı yönünden koruyucu etkenleri sıralar. ;
9 Problem durumunda aile ile işbirliği yapar. ;
10 Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal bozuklukların gelişime yansımalarını açıklar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar
2 Ruh sağlığının önemi
3 Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler
4 Çocuklarda gelişim dönemlerine özgü sorunlar
5 Çocuklarda uyum ve davranış problemlerine neden olan etmenler
6 Uyum ve davranış problemlerine yönelik çözüm öneriler
7 Çocuklarda uyum ve davranış problemlerinin örneklerle incelenmesi
8 ARA SINAV
9 Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtileri
10 Çocuk ve ergenlerde ruhsal bozukluk belirtilerinin değerlendirilmesi
11 Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal bozukluklar
12 Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığını korumaya yönelik etkinlikler
13 Çocuk ruh sağlığı yönünden koruyucu etkenlerÇocuğun ruh sağlığını korumaya yönelik ailelere öneriler
14 FİNAL SINAVI
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul.
Nazik, B.2000. Çocuk ruh sağlığı. Ya-pa Yayınları, İstanbul.
Yavuzer, Haluk . 1999. Çocuk psikolojisi. 17 baskı. Remzi Kitapevi, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 10 70
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,03
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr