Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
1960 SONRASI TÜRK TİYATROSU (OMKS)
1 Dersin Adı: 1960 SONRASI TÜRK TİYATROSU (OMKS)
2 Dersin Kodu: GSO4104
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. BANU ÇAKMAK DUMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ibrahimoztahtali@gmail.com, 0 224 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin Amaç ve Hedefleri Ders cumhuriyet Türkiyesi’nde gelişen tiyatro hareketleri hakkında öğrenciyi bilgilendirerek kendi tiyatrosunun yaşadığı aşamalar ya da gelişmelerin farkında olan ve bu geçmişi gelecekte doğru yolda kullanmasına katkı sağlayacak bilgileri sunmayı amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Cumhuriyet dönemi türk tiyatrosunu bilmek;
2 Döneme ait yazılmış eserleri tanımak;
3 Cumhuriyet tarihi hakkında bilgi sahibi olacak;
4 Öz tiyatroyu yaratmak için gerekli donanıma sahip olmak;
5 Bu dönem hakkında uzmanlaşacak öğrenciler yetişecek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 1961 anayasası kuşağı
2 12 Mart Faşizmi’nin Etkilediği Kuşak (1970)
3 12 Eylül Çalkantısı İçindeki Kuşak (1980)
4 Serbest Pazar Ekonomisi
5 Terör ve Enflasyon İçindeki Kuşak (1990)
6 1960 – 1970 arası oyun yazarlığı
7 Genel bir değerlendirme
8 Genel bir değerlendirme (ara sınav)
9 1970 – 1980 arası oyun yazarlığı
10 1980 – 1990 arası oyun yazarlığı
11 1990 – 2000 arası oyun yazarlığı
12 2000’de günümüze oyun yazarlığı
13 1960’tan günümüze tiyatro eğitimi
14 Genel bir değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ayşegül YÜKSEL, “Haldun Taner Tiyatrosu”, Bilgi Yayınevi, Ankara 1986.
- Ayşegül YÜKSEL, “Çağdaş Türk Tiyatrosu’ndan On Yazar”, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul.
-Hasan ERKEK, “Oyun İçinde Oyun”,T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1999.
-Metin AND, “Başlangıcından 1983’e Türk Tiyatro Tarihi”, İletişim Yayınları, İstanbul 1994.
- Metin AND, “50 Yılın Türk Tiyatrosu”, T. İş Bankası Yayınları.
-Nurhan KARADAĞ, “Halk evleri Tiyatro Çalışmaları”, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1998.
-Nurhan TEKEREK, “Popüler Halk Tiyatrosu Geleneğimizden Çağdaş Oyunlarımıza Yansımalar”, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2001.
-Özdemir NUTKU, “Dar-ül Bedayîî’nin Elli Yılı”, Özdemir NUTKU, A.Ü. DTCF Yayınları, Ankara 1969.
- Sevda ŞENER, “Cumhuriyet’in 75 Yılında Türk Tiyatrosu”, Sevda ŞENER, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
-Sevinç SOKOLLU, “Türk Tiyatrosu’nda Komedyanın Evrimi”, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 1979.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 10 2 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0
OK2 1 1 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0
OK3 1 1 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0
OK4 1 1 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0
OK5 1 1 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr