Bu dersin amacı, öğrencilerin bilinçli bir okuyucu profili oluşturarak değerlendirme ve eleştiri yapabilen, okumaya iş gördürebilen bir okuyucu olmasını sağlamak, Etkili ve verimli okuma stratejisi uygulamalarını öğretmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Modern bir okuma profili kazanmak;
2
Okuma stratejileri öğrenmek ve uygulamak;
3
Okunan metne uygun bir okuma yöntemi uygulayabilmek;
4
Okuma alışkanlığı kazanabilmek için gerekli yöntemleri öğrenmek ve uygulamak;
5
Metinlerin özüne inebilmek, kısa sürede ana fikri kavramak;
6
Çeşitli metinlerde verimli okuma stratejilerini uygulamak.;
7
Farklı metin türlerini analiz edebilmek.;
8
Değerlendirmeli okuma ve eleştiri konusunda etkinlik kazanmak
Değerlendirmeli okuma ve eleştiri konusunda etkinlik kazanmak
Değerlendirmeli okuma ve eleştiri konusunda etkinlik kazanmak;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Okuma Kavramını tanımlama ve Okuma Türkçe ve algılama kavramları üzerinde durmak. Türkçe okuma stratejilerine giriş. Türkiye’de okuma öğretimi.
2
Okuma alışkanlığı ve Türkiye’de okuma kültürünün gelişimini irdeleme.
3
Verimli ve etkin okuma kuralları ve yöntemleri
4
Verimsiz okuma nedenleri üzerinde durarak bu nedenleri ortadan kaldırabilecek stratejiler üzerinde çalışmak.
5
Okumaya iş gördürebilmek için uygulanabilecek yöntemler
6
Görüntüleme, algılama, kavrama ve ana fikre ulaşabilme.
7
Metnin bütününe hakim olabilme yöntemleriyle ana fikir yardımcı fikirler ilişkisini kurma
8
Genel Değerlendirme
9
Değerlendirmeli okuma yöntemi ve eleştiri
10
Metni kendi içinde değerlendirme, metni başka metinlerle ilişkilendirme
11
İlişkilendirilen metinler üzerinde eleştiri esaslarını belirleyerek sonuca ulaşma
12
Metin olma koşulları
13
Kitap ve müstakil yazılarda metin olma koşullarının yerine getirilip getirilmediğini tespit etme ve metni değerlendirebilme.
14
Genel Değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
ÖZTAHTALI İbrahim İ.,Hızlı Okuma ve Anlama Teknikleri, Sentez Yayınları, III.Baskı, 2012 BURSA. ÖZTAHTALI İbrahim İ.,Çocuklar İçinHızlı Okuma ve Anlama Teknikleri, SOS (Süper Okuma Sistemi) Sentez Yayınları, 2012 BURSA. Maraşlı Ahmet, Okumayı Sevdirme Yolları, Bilge Yayınları, İstanbul 2005. ARIKMERT Harun, Hızlı Okuma Teknikleri, Alfa Yayınları, Ekim 2006. MAVİŞ Adil, Anlayarak Hızlı Okuma ve Öğrenme Teknikleri, Hayat Yayınları İstanbul 2000
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
0
0
Projeler
5
2
10
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
13
2
26
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
96
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,2
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU