Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ETKİLİ OKUMA YÖNTEMİ (OMKS)
1 Dersin Adı: ETKİLİ OKUMA YÖNTEMİ (OMKS)
2 Dersin Kodu: GSO4111
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi İBRAHIM İ. ÖZTAHTALI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: iboz@uludag.edu.tr, UludağÜniversitesi GüzelSanatlarFakültesi SahneSanatlarıBölümü Dramatik Yazarlık Anasanat Dalı Mudanya Bursa, 0 244 543 10 15
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin bilinçli bir okuyucu profili oluşturarak değerlendirme ve eleştiri yapabilen, okumaya iş gördürebilen bir okuyucu olmasını sağlamak, Etkili ve verimli okuma stratejisi uygulamalarını öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Modern bir okuma profili kazanmak;
2 Okuma stratejileri öğrenmek ve uygulamak;
3 Okunan metne uygun bir okuma yöntemi uygulayabilmek;
4 Okuma alışkanlığı kazanabilmek için gerekli yöntemleri öğrenmek ve uygulamak;
5 Metinlerin özüne inebilmek, kısa sürede ana fikri kavramak;
6 Çeşitli metinlerde verimli okuma stratejilerini uygulamak.;
7 Farklı metin türlerini analiz edebilmek.;
8 Değerlendirmeli okuma ve eleştiri konusunda etkinlik kazanmak Değerlendirmeli okuma ve eleştiri konusunda etkinlik kazanmak Değerlendirmeli okuma ve eleştiri konusunda etkinlik kazanmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Okuma Kavramını tanımlama ve Okuma Türkçe ve algılama kavramları üzerinde durmak. Türkçe okuma stratejilerine giriş. Türkiye’de okuma öğretimi.
2 Okuma alışkanlığı ve Türkiye’de okuma kültürünün gelişimini irdeleme.
3 Verimli ve etkin okuma kuralları ve yöntemleri
4 Verimsiz okuma nedenleri üzerinde durarak bu nedenleri ortadan kaldırabilecek stratejiler üzerinde çalışmak.
5 Okumaya iş gördürebilmek için uygulanabilecek yöntemler
6 Görüntüleme, algılama, kavrama ve ana fikre ulaşabilme.
7 Metnin bütününe hakim olabilme yöntemleriyle ana fikir yardımcı fikirler ilişkisini kurma
8 Genel Değerlendirme
9 Değerlendirmeli okuma yöntemi ve eleştiri
10 Metni kendi içinde değerlendirme, metni başka metinlerle ilişkilendirme
11 İlişkilendirilen metinler üzerinde eleştiri esaslarını belirleyerek sonuca ulaşma
12 Metin olma koşulları
13 Kitap ve müstakil yazılarda metin olma koşullarının yerine getirilip getirilmediğini tespit etme ve metni değerlendirebilme.
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ÖZTAHTALI İbrahim İ.,Hızlı Okuma ve Anlama Teknikleri, Sentez Yayınları, III.Baskı, 2012 BURSA.
ÖZTAHTALI İbrahim İ.,Çocuklar İçinHızlı Okuma ve Anlama Teknikleri, SOS (Süper Okuma Sistemi) Sentez Yayınları, 2012 BURSA.
Maraşlı Ahmet, Okumayı Sevdirme Yolları, Bilge Yayınları, İstanbul 2005.
ARIKMERT Harun, Hızlı Okuma Teknikleri, Alfa Yayınları, Ekim 2006.
MAVİŞ Adil, Anlayarak Hızlı Okuma ve Öğrenme Teknikleri, Hayat Yayınları İstanbul 2000
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 5 2 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 13 2 26
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK2 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK3 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK4 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK5 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK6 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr