1 | Dersin Adı: | MÜZİK KÜLTÜRÜ |
2 | Dersin Kodu: | MUZ2027 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEZEN ÖZEKE |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ibozkaya@uludag.edu.tr 0224 294 09 41 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin müzik sözcüğünün tanımından ve kökeninden yola çıkarak müzikoloji ile ilişkilendirmek; toplumsal yapı ile müzik türleri arasında bağlantı kurmak; müziğin yapı ve biçim açısından sözel ve çalgısal türleriyle tarih içinde gösterdiği gelişmeleri dönem ve stil özellikleriyle açıklayabilmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Müzik Kültürü dersine giriş. Dersin tanımı, içeriği, işleniş biçimi, ölçme ve değerlendirme yöntemleri. Terimler ve kavramlar. | |
2 | Müzik sözcüğünün kökeni, tarihsel oluşumu-değişimi ve Türkçeleşimi nedir? Müzik nedir? Değişik tanımları nelerdir? Müziğin doğuşu ile ilgili görüşler nelerdir? Sesin oluşumu ve özelliklerine göre ses grupları nelerdir? | |
3 | Müzikoloji nedir? Müzikolojinin alt bölümleri nelerdir? Müzik Tarihinin müzikoloji içindeki yeri ve önemi nedir? | |
4 | Müzik Tarihi bilmenin yararları nelerdir? Müzik Tarihinin kaynakları, türleri nelerdir? | |
5 | Tarih Öncesi Çağlarda ve İlk Çağ uygarlıklarında müziğin yeri ve önemi nedir? | |
6 | Erken Orta Çağ, Romanesk ve Gotik Dönem müziğinin tarihsel gelişimi nedir? Müzik yazıları, sözel ve çalgısal müzik, çoksesli müziğin doğuşu ile ilgili gelişmeler nelerdir? | |
7 | Rönesans ve Hümanizm nedir? Rönesans Döneminde Güzel Sanatlar, Edebiyat ve Fen Bilimleri ile coğrafi keşifler alanlarında görülen gelişmeler nelerdir? Rönesans müziğinin genel özellikleri nelerdir? | |
8 | Genel Değerlendirme | |
9 | Opera nedir? Hangi düşünceden doğmuştur? Operanın doğuşu ile ilgili gelişmeler nelerdir? İlk opera örnekleri hangileridir? | |
10 | Barok sanatın kültürel temelleri nelerdir? Soylular sınıfının kültürel ve sanatsal gelişime etkileri nelerdir? | |
11 | Yeni bir tür olarak opera, oratoryo ve kantat ile ilgili gelişmeler nelerdir? | |
12 | Barok Dönem müziğinin genel özellikleri nelerdir? | |
13 | Barok Dönem müziğini temsil eden başlıca besteciler kimlerdir? J.S. Bach ve G.F. Handel’in sanatı ve eserleri nelerdir? | |
14 | Barok Dönem müziğine ilişkin seçkin örnekler hangileridir? Sözel ve çalgısal türler hangileridir? Dönemin stil özellikleri nelerdir? |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
AKTÜZE İrkin, Müziği Okumak I-V Cilt, Pan Yayıncılık, İstanbul 2002 İLYASOĞLU Evin, Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1994+10CD SACHS Curt, Kısa Dünya Musikisi Tarihi, Çev. İlhan USMANBAŞ, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul 1965. SAY Ahmet, Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 5.Basım, Ankara, 2003. UÇAN Ali, İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara 1994. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 7 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |