Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZ.
1 Dersin Adı: GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZ.
2 Dersin Kodu: MUZ2023
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi AYDIN ATALAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak.
Güzel Sanatlar Eğitimi Böl.
Müzik Eğitimi ABD
+90 (224) 2940967
18 Dersin Web Adresi: yasarkemalalim@gmail.com
19 Dersin Amacı Öğrencinin Türk Halk Müziğinin tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri, özellikleri, değişik örnekleri ile çalgılarını tanıyarak okul müziğindeki yerini kavramasını sağlamaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk Halk Müziğinin tarihsel gelişimini kavrayabilme;
2 Türk Halk Müziğine ait çeşitleri öğrenebilme;
3 Türk Halk Müziğinde kullanılan değiştirici işaretleri ve aralıkları tanıyabilme,;
4 Türk Halk Müziğinde kullanılan ayakların temel yapısını tanıyabilme;
5 Türk Halk Müziğinde kullanılan usulleri kavrayabilme;
6 Türk Halk müziğinin okul müzik eğitimindeki yeri ve işlevini kavrayabilme.;
7 Türk Halk Müziği ile Klasik Türk Müziği özelliklerini karşılaştırabilme;
8 Günümüz Türk Halk Müziği çalışmalarını değerlendirebilme;
9 Türk Halk Müziği çalgılarının özelliklerini kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk Halk Müziğinin tanımı, tarihçesi ve bugünkü durumunun açıklanarak karşılaştırmaların yapılması.
2 Türk Halk Müziğinin yayıldığı coğrafi alan üzerindeki kültürlerle, halk müziğine kaynaklık eden veriler
3 Türkülere kaynaklık eden konular, icra geleneği ve biçemleri.
4 Türk Halk Müziğinde kullanılan basit, bileşik ve karma usuller ile kullanım biçim ve yöreleri
5 Uzun ve kırık havaların tanımı ve ağızları
6 Uzun ve kırık havaların yurt sathına yayılışları
7 Uzun ve kırık havaların yörelere göre aldıkları isimler
8 Genel değerlendirme
9 Uzun ve kırık havalarda kullanılan formlar
10 Hem uzun hem kırık hava özelliği taşıyan türküler
11 Kırık hava türleri: Zeybekler, bengiler, teke zortlatmaları, semahlar, halaylar, güvendeler, barlar, horonlar ve karşılamalar
12 Uzun hava türleri: Bozlak, maya, kerem, hoyrat, gurbet havası, müstezat ve divan.
13 Türk Halk Müziği ve Klasik Türk Müziği ayak-makam karşılaştırmaları
14 Türk Halk Müziği sazlarının sınıflandırılması ve ayak (dizi) seyri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Yayınları, 2004, İstanbul
TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Yayıncılık, Ankara, 1972
SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Yayınları, Ankara, 1970

YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991
ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999
TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1992
ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1996

PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Yayınları, İstanbul, 2001

BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Yayıncılık, İstanbul, 1988

TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Yayınları, İzmir, 2000
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 10 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 4 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr