1 | Dersin Adı: | GELENEKSEL TÜRK HALK MÜZ. |
2 | Dersin Kodu: | MUZ2023 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi AYDIN ATALAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Güzel Sanatlar Eğitimi Böl. Müzik Eğitimi ABD +90 (224) 2940967 |
18 | Dersin Web Adresi: | yasarkemalalim@gmail.com |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin Türk Halk Müziğinin tarihsel gelişimi, kuramsal temelleri, özellikleri, değişik örnekleri ile çalgılarını tanıyarak okul müziğindeki yerini kavramasını sağlamaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türk Halk Müziğinin tanımı, tarihçesi ve bugünkü durumunun açıklanarak karşılaştırmaların yapılması. | |
2 | Türk Halk Müziğinin yayıldığı coğrafi alan üzerindeki kültürlerle, halk müziğine kaynaklık eden veriler | |
3 | Türkülere kaynaklık eden konular, icra geleneği ve biçemleri. | |
4 | Türk Halk Müziğinde kullanılan basit, bileşik ve karma usuller ile kullanım biçim ve yöreleri | |
5 | Uzun ve kırık havaların tanımı ve ağızları | |
6 | Uzun ve kırık havaların yurt sathına yayılışları | |
7 | Uzun ve kırık havaların yörelere göre aldıkları isimler | |
8 | Genel değerlendirme | |
9 | Uzun ve kırık havalarda kullanılan formlar | |
10 | Hem uzun hem kırık hava özelliği taşıyan türküler | |
11 | Kırık hava türleri: Zeybekler, bengiler, teke zortlatmaları, semahlar, halaylar, güvendeler, barlar, horonlar ve karşılamalar | |
12 | Uzun hava türleri: Bozlak, maya, kerem, hoyrat, gurbet havası, müstezat ve divan. | |
13 | Türk Halk Müziği ve Klasik Türk Müziği ayak-makam karşılaştırmaları | |
14 | Türk Halk Müziği sazlarının sınıflandırılması ve ayak (dizi) seyri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Yayınları, 2004, İstanbul TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Yayıncılık, Ankara, 1972 SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Yayınları, Ankara, 1970 YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991 ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999 TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1992 ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1996 PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Yayınları, İstanbul, 2001 BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Yayıncılık, İstanbul, 1988 TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Yayınları, İzmir, 2000 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 50 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 10 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |