Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSEL SES EĞİTİMİ II
1 Dersin Adı: BİREYSEL SES EĞİTİMİ II
2 Dersin Kodu: MUZ1010
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. GÜLNIHAL GÜL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Göknur YILDIZ, Öğr. Gör. Çiğdem YİĞİT
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gulnihal@uludag.edu.tr,
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, 16059, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kondisyon geliştirici nefes egzersizlerini uygulayabilme.;
2 Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme.;
3 Doğru nefes ve ses tekniğini kullanabilme.;
4 Çalışılan eserleri doğru artikülasyonla söyleyebilme.;
5 Çalışılan eserleri piyano eşliği ile söyleyebilme.;
6 Çalışılan eserleri dönem ve stil özelliklerine uygun olarak söyleyebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 5’li arpej staccato- legato alıştırmalar ve örnek eserler.
2 6’lı, oktav staccato- legato alıştırmalar ve örnek eserler.
3 5’li, 6’lı arpej ve oktav staccato- legato alıştırmalar ve örnek eserler.
4 Ses rejistirleri.
5 Rezonatör bölgeler.
6 Ses etütleri.
7 Genel değerlendirme.
8 Ses eğitiminde artikülasyon.
9 Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme.
10 Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
11 Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
12 Genel değerlendirme.
13 Eserlerde teknik ve müzikal analiz.
14 Korrepetisyon.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.

Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara.
Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 1 2
Diğer 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr