Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUL ÖNCESİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: OKUL ÖNCESİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: OKU2104
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar None
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HANDAN ASUDE BAŞAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: asubasal@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik temel kavram edinimlerini sağlamak, okulöncesi dönemde değerler eğitiminin önemine yönelik farkındalıklarını geliştirmek ve değerler eğitimine yönelik etkinlik planlayabilmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Değerler eğitiminin tanımı, amacı ve kapsamını bilir;
2 Okulöncesi dönemde değerler eğitiminin önemini bilir.;
3 Okulöncesi değerler eğitiminde ailenin önemini bilir.;
4 Okulöncesi değerler eğitiminde öğretmenin önemini bilir.;
5 Okulöncesi dönemde değerler eğitimine yönelik etkinlik planlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders hakkında öğrencileri bilgilendirme
2 Değerler eğitiminin tanımı, amacı, kapsamı
3 Değerler eğitiminin tanımı, amacı, kapsamı
4 Okulöncesi dönemde değerler eğitiminin yeri ve önemi
5 Okulöncesi değerler eğitiminde ailenin rolü
6 Okulöncesi değerler eğitiminde öğretmenin rolü
7 Okulöncesi dönemde kazandırılacak temel değerler
8 Okulöncesi dönemde değerler eğitimine yönelik etkinlik planlama
9 Okulöncesi dönemde değerler eğitimine yönelik etkinlik planlama
10 Okulöncesi dönemde değerler eğitimine yönelik etkinlik planlama
11 Okulöncesi dönemde değerler eğitimine yönelik etkinlik planlama
12 Okulöncesi dönemde değerler eğitimine yönelik etkinlik planlama
13 Okulöncesi dönemde değerler eğitimine yönelik etkinlik planlama
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Uyanık-Balat, G. ve Balaban-Dağal, A. (2011). Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri (3. Baskı). Ankara: Kök.
Uyanık-Balat, G. (2012). Okul Öncesinde Değerler Eğitimi. Gülden Uyanık Balat (Ed.). Okul öncesinde değerler eğitimi ve etkinlik örnekleri. Ankara: Pegem.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 5 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 4 5 5 5 5 5 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr