1 | Dersin Adı: | MEKATRONİK |
2 | Dersin Kodu: | OTO4115 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi BARIŞ ERKUŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Otomotiv Mühendisliği Bölümü 16059 Görükle/BURSA zkamis@uludag.edu.tr; Tel: 0224 2941992 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bir endüstriyel ürünün tasarım ve üretim süreci boyunca makine, elektronik, kontrol ve bilgisayar mühendisliğinin sinerjik bütünleşmesini gerektiren mühendislik disiplini olalar mekatronik mühendisliğinin tanımlanması ve kavratılması. Mekatronik sistemleri oluşturan temel elemanların incelenmesi ve gerekli matematiksel bağıntıların çıkarılması. Özellikle mekatronik sisteminin en önemli bileşeni olan ve sistemin akılı tabir edilen kısmını teşkil eden denetleyici biriminin tasarımı ve ayarının geliştirilmesi. Ayrıca mekatronik ile ilgili sistem denklemleri ve problemlerinin MATLAB/Simulink ortamında sayısal çözümünün gerçekleştirilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Mekatronik’e giriş; mekatronik nedir?, temel tanımlar. | |
2 | Mekatronik sistem tasarımı. | |
3 | Sistem dinamiği ve otomatik kontrolün mekatronik’teki rolü. | |
4 | Mekatronik sistemlerde denetleyici ve denetleyici tasarımının gözden geçirilmesi. | |
5 | Mekatronik sistem elemanlarının tanımı ve özellikleri. | |
6 | Eyleyiciler; türleri ve temel özellikleri. | |
7 | Mekatronik için temel elektrik ve elektronik bilgileri. | |
8 | Eyleyicilerin modellenmesi. | |
9 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
10 | Eyleyici modellerinin sayısal çözümü; MATLAB/Simulink uygulamaları. | |
11 | Algılayıcılar; türleri ve temel özellikleri. | |
12 | Sayısal elektronik ve mikrodenetleyiciler | |
13 | Gerçek zaman denetime giriş. | |
14 | Gerçek zaman denetim modelleri; MATLAB/xPC uygulamaları. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. MECHANTRONİCS- An Introduction – Edit by Robert H Bishop, CRC Pres-Toylar & Francis Group, 2006 2. Mechatronic System Fundemantals, Rolf Isermann, Springer-Verlag London Limited, 2005 3. Mechatronics-Electronic control systems in mechanical engineering, W. Bolton, Addison Wesley Longman Limited, 2nd Edition, 1999. 4. Mechatronic Servo System Control, M. Nakamura, S. Goto, N. Kyura, Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2004. 5. Mechatronic Systems, Sensors, and Actuators, Edit by Robert H Bishop, CRC Pres-Toylar & Francis Group, 2008 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 15 |
Ödev | 2 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |