Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FÜG II
1 Dersin Adı: FÜG II
2 Dersin Kodu: KNS3058
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY GÖĞÜŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Gökçe ALTAY
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: U.Ü.Devlet Konservatuvarı
0 224 294 27 00
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı J.S. Bach’ın “Füg Sanatı” adlı yapıtını incelemek ve füg bestelemek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 J.S. Bach’ın “Füg Sanatı”nı analiz edebilme. ;
2 Basit, tek temalı fügleri analiz edebilme. ;
3 Basit, tek temalı füg besteleyebilme. ;
4 Çift kontrpuan tekniğini uygulayabilme. ;
5 Çeşitli taklitleme tekniklerini kullanarak füg besteleyebilme. ;
6 Karmaşık fügleri analiz edebilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 J.S. Bach, “Füg Sanatı”na Giriş
2 J.S. Bach, “Füg Sanatı”: Basit, Tek Temalı Fügler
3 J.S. Bach, “Füg Sanatı”: Stretto Füg, Augmentatio ve Diminutio Fügleri
4 J.S. Bach, “Füg Sanatı”: Çift Kontrpuan Teknikli Fügler (Oktav, 10’lu ve 12’li)
5 J.S. Bach, “Füg Sanatı”: Rectus Inversus ve Aynalı Fügler
6 J.S. Bach, “Füg Sanatı”: Çift ve Üç Temalı Fügler
7 J.S. Bach, “Füg Sanatı”: Kanonik Fügler
8 Uygulama: Füg Teması oluşturma
9 Konuların tekrarı; Ara sınav
10 Uygulama: Füg Yazımı (Serim)
11 Uygulama: Füg Yazımı (Gelişimsel Epizotlar)
12 Uygulama: Füg Yazımı (Orta Giriş ve Diğer Girişler)
13 Uygulama: Füg Yazımı (Son Giriş ve Codetta)
14 Uygulama: Füg eserinin tamamlanması.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Alfred Mann, “Fugue”, Dover Publications, August 1, 1987
2.Hermann Grabner, “Anleitung zur Fugenkomposition”, Kistner & Siegel in Leipzig , 1935
3.Kent Kennan, “Counterpoint”, Pearson; 4 edition, August 8, 1998
4.J.S. Bach, “Die Kunst der Fuge”, Baerenreiter Edition
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,17
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 5 0 0 2 0 0 2 0 4 0
OK2 3 0 5 0 0 2 0 0 2 0 4 0
OK3 2 0 3 5 4 4 0 0 0 0 3 0
OK4 2 0 3 4 3 4 0 0 2 0 3 0
OK5 2 0 3 5 4 4 0 0 0 0 3 0
OK6 3 0 5 0 0 2 0 0 2 0 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr