Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
1 Dersin Adı: ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
2 Dersin Kodu: ISYZ036
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ---------
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. CANAN BAŞDAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: ------------
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gerbaslar@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bireylerin ve/veya grupların örgüt içinde nasıl davrandıklarına ilişkin temel ilkeleri incelemek, bu ilkelerin bireysel performansı ve örgütsel etkililiği geliştirme yönünde nasıl kullanabileceğini değerlendirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bireysel ve grup düzeyinde davranışı etkileyen psikolojik etmenleri tanımlayabilmek.;
2 Bireysel performansı ve örgütsel etkililiği yükseltmek için gerekli olan örgütsel davranışları listeleyebilmek.;
3 Örgütsel davranış ile ilgili teorik bilgiyi kullanarak örgütlerdeki ilişkileri ve insan davranışlarını açıklayabilmek.;
4 İş yaşamında insan davranışlarının temellerine ilişkin bilgileri kullanarak insanların yönetimi ile ilgili ilkeler geliştirebilmek.;
5 Yönetici veya çalışan olduğunda, çevresindeki bireylerin ve/veya grupların davranışlarını anlayabilmek, yorumlayabilmek ve bunlara bağlı olarak uygun davranışları gösterebilme becerisine sahip olmak.;
6 Davranış kavramı ile ilgili bilgi sahibi olabilmek.;
7 Örgüt kültürü kavramı ve unsurlarını kavrayabilmek.;
8 Örgüt içinde davranışın önemini açıklayabilmek.;
9 Örgütsel davranış konuları ile ilgili bilgi sahibi olmak.;
10 Örgütsel davranış araştırmalarında sıklıkla kullanılan araştırma tekniklerini açıklayabilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Örgütsel psikolojinin tanımı ve kuramsal gelişimi
2 İletişim düzeninin tanımı ve işleyişi.
3 Örgütsel araç olarak iletişim düzeni.
4 Bir psiko-sosyal araç olarak iletişim düzeni.
5 Grup dinamiği.
6 Motivasyon.
7 Motivasyonda özendirici araçlar.
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Motivasyon araştırmasında kullanılan psikolojik yöntemler..
10 Yönetimde stres.
11 Değişim yönetimi.
12 Etkin liderlik.
13 Zaman planlaması.
14 Yönetime katılma.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Örgütsel Davranış ders kitapları, yardımcı kitap ve diğer kaynakları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 2 10 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr