Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNSAN FELSEFESİ
1 Dersin Adı: İNSAN FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: FLS3006
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. IŞIK EREN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: isik@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941829
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Felsefi antropolojinin bilgi birikiminden yararlanarak “insan nedir?” sorusuna tarihsel bir bağlam içinde verilen yanıtları eleştirel bir gözle incelemek ve öğrencinin kendi benliğine ilişkin bakış açısını zenginleştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 “İnsan nedir?” sorusuna ilkçağdan itibaren pek çok yanıt verilmesine karşın, felsefi bir antropolojinin niçin bir disiplin olarak kurulması gerektiği konusunun aydınlatılması;
2 “İnsan nedir?” sorusunun tüm bilme etkinliklerinin temelinde yer almasının gerekliliğinin aydınlatılması;
3 İlkçağdan başlayarak 21. yüzyıla kadar ortaya konmuş olan insana yönelik farklı bakış açılarının kavranması ve eleştirilmesi;
4 İnsanın salt akılsal bir varlık olarak ele alınmasının yarattığı problemlerin ortaya konulması ve bu problemlerin nasıl giderilebileceğinin tartışılması;
5 Tarihsel bir bağlam içinde insan anlayışlarının şekillenmesini sağlayan ontolojik, epistemolojik, ahlaki, kültürel ve toplumsal kabullerin ortaya konulması;
6 20. yüzyılda felsefi antropoloji görüşlerinin incelenerek yorumlanması ve birbirleriyle karşılaştırılarak eksikliklerinin tespit edilmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefi antropolojinin bağımsız bir disiplin olarak ortaya çıkış sürecinin arka planın netleştirilmesi
2 Sokrates’in insan anlayışının anlatılması
3 Platon’un insan anlayışının anlatılması
4 Aristoteles’in insan anlayışının anlatılması
5 Nietzsche’nin insan anlayışının anlatılması
6 Kierkegaard’ın insan anlayışının anlatılması
7 Scheler’in insan anlayışının anlatılması
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Gehlen’in insan anlayışının anlatılması
10 Cassirer ve Mengüşoğlu’nun insan anlayışının anlatılması
11 Sartre ve Heidegger’in insan anlayışının anlatılması
12 Camus’nün insan anlayışının anlatılması
13 Kafka’nın insan anlayışının anlatılması
14 Dostoyevski’nin insan anlayışının anlatılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aristoteles (1999), Eudamos’a Etik, (Çev. Saffet Babür), Dost Kitabevi Yayınları, Ankara.
Aristoteles (2007), Nikomakhos’a Etik, (Çev. Saffet Babür), BilgeSu Yayıncılık, Ankara.
Camus, Albert (1988), Sisyphos Söyleni, (Çev. Tahsin Yücel), Adam Yayınları: İstanbul.
Camus, Albert (2004), Başkaldıran İnsan, (Çev. Tahsin Yücel), Can Yayınları: İstanbul.
Dostoyevski, F. M. (2005), Yer Altından Notlar, (Çev. Süheyl Güven), Bahar Kitapları: İstanbul.
Gehlen, Arnold (1954), İnsan, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Konferansları 2: İstanbul.
Gehlen, Arnold (1988), Man: His Nature and Place in the World, Trans. Clare McMillan&Karl Pillemer, Columbia University Press: New York.
Heidegger, Martin (1998), “Letter on Humanism”, (Trans. Frank A. Cappuzi), Pathmarks (Edit. William McNeill), pp 239-277, Cambridge University Press: Cambridge.
Heidegger, Martin (2001), Nietzsche’nin Tanrı Öldü Sözü ve Dünya Resimleri Çağı, (Çev. Levent Özşar), Asa Kitapevi: Bursa.
Kafka, Franz (2009), Dönüşüm, (Çev. Ahmet Cemal), Can Sanat Yayınları: İstanbul.
Kierkegaard, S. (1962), The Point of View For My Work as an Author (Trans. Walter Lawrie), New York: Harper- Row.
Kierkegaard, S. (1968), Concluding Unscientific Postscript, (Trans. Dawid F. Swenson, Completed. Walter Lowrie), Princeton: Princeton University Press.
Kierkegaard, S. (1996), Papers and Journals: A Selection (Trans. Alastair Hannay), London:Penguin Books.
Kierkegaard, S. (2002), Korku ve Titreme, (Çev. İbrahim Kapaklıkaya), İstanbul:Anka Yayınları.
Kierkegaard, S. (2003), İroni Kavramı, (Çev. Sıla Okur), İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
Kuçuradi, İoanna (1999), Nietzsche ve İnsan, Türkiye Felsefe Kurumu: Ankara.
Mengüşoğlu, Takiyettin (1988), İnsan Felsefesi, Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul.
Nietzsche, Friedrich (2003), Deccal, (Çev. Oruç Aruoba), İthaki Yayınları: İstanbul.
Nietzsche, Friedrich (2005), Böyle Buyurdu Zerdüşt, (Çev. A. Turan Oflazoğlu), Cem Yayınevi: İstanbul.
Platon (1997), “Phaedrus”, Complete Works, (Edit. John M. Cooper), pp. 506-557, Hackett Publishing Company, Indianapolis: Cambridge.
Platon (2008), Sokrates’in Savunması, (Çeviri ve Yorum Ahmet Cevizci), İstanbul: Sentez Yayıncılık.
Sartre, Jean-Paul (2005), Varoluşçuluk (Çev. Asım Bezirci), Say Yayınları: İstanbul.
Sartre, Jean-Paul (2009), Varlık ve Hiçlik, (Çev. Turhan Ilgaz&Gaye Çankaya Eksen), İthaki Yayınları: İstanbul.
Scheler, Max (1998), İnsanın Kosmostaki Yeri, (Çev. Harun Tepe), Ayraç Yayınları: Ankara.
Shakespeare, William (2001), Othello, (Çev. Özdemir Nutku), Remzi Kitabevi: İstanbul.
Shakespeare, William (2010), Hamlet, (Çev. Sezgin Toy), Athena Yayınları: İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 2 17 34
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 5 4 4 5 5 5 5 5 4 4
OK2 4 4 5 4 4 5 4 5 4 5 4 4
OK3 5 5 5 5 5 5 4 5 4 4 4 4
OK4 4 5 5 4 4 5 5 5 5 5 4 4
OK5 5 4 4 5 5 4 5 5 4 5 4 4
OK6 4 5 5 5 4 5 4 4 5 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr