1 | Dersin Adı: | İNSAN FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | FLS3006 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. IŞIK EREN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
isik@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941829 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Felsefi antropolojinin bilgi birikiminden yararlanarak “insan nedir?” sorusuna tarihsel bir bağlam içinde verilen yanıtları eleştirel bir gözle incelemek ve öğrencinin kendi benliğine ilişkin bakış açısını zenginleştirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Felsefi antropolojinin bağımsız bir disiplin olarak ortaya çıkış sürecinin arka planın netleştirilmesi | |
2 | Sokrates’in insan anlayışının anlatılması | |
3 | Platon’un insan anlayışının anlatılması | |
4 | Aristoteles’in insan anlayışının anlatılması | |
5 | Nietzsche’nin insan anlayışının anlatılması | |
6 | Kierkegaard’ın insan anlayışının anlatılması | |
7 | Scheler’in insan anlayışının anlatılması | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Gehlen’in insan anlayışının anlatılması | |
10 | Cassirer ve Mengüşoğlu’nun insan anlayışının anlatılması | |
11 | Sartre ve Heidegger’in insan anlayışının anlatılması | |
12 | Camus’nün insan anlayışının anlatılması | |
13 | Kafka’nın insan anlayışının anlatılması | |
14 | Dostoyevski’nin insan anlayışının anlatılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aristoteles (1999), Eudamos’a Etik, (Çev. Saffet Babür), Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. Aristoteles (2007), Nikomakhos’a Etik, (Çev. Saffet Babür), BilgeSu Yayıncılık, Ankara. Camus, Albert (1988), Sisyphos Söyleni, (Çev. Tahsin Yücel), Adam Yayınları: İstanbul. Camus, Albert (2004), Başkaldıran İnsan, (Çev. Tahsin Yücel), Can Yayınları: İstanbul. Dostoyevski, F. M. (2005), Yer Altından Notlar, (Çev. Süheyl Güven), Bahar Kitapları: İstanbul. Gehlen, Arnold (1954), İnsan, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Konferansları 2: İstanbul. Gehlen, Arnold (1988), Man: His Nature and Place in the World, Trans. Clare McMillan&Karl Pillemer, Columbia University Press: New York. Heidegger, Martin (1998), “Letter on Humanism”, (Trans. Frank A. Cappuzi), Pathmarks (Edit. William McNeill), pp 239-277, Cambridge University Press: Cambridge. Heidegger, Martin (2001), Nietzsche’nin Tanrı Öldü Sözü ve Dünya Resimleri Çağı, (Çev. Levent Özşar), Asa Kitapevi: Bursa. Kafka, Franz (2009), Dönüşüm, (Çev. Ahmet Cemal), Can Sanat Yayınları: İstanbul. Kierkegaard, S. (1962), The Point of View For My Work as an Author (Trans. Walter Lawrie), New York: Harper- Row. Kierkegaard, S. (1968), Concluding Unscientific Postscript, (Trans. Dawid F. Swenson, Completed. Walter Lowrie), Princeton: Princeton University Press. Kierkegaard, S. (1996), Papers and Journals: A Selection (Trans. Alastair Hannay), London:Penguin Books. Kierkegaard, S. (2002), Korku ve Titreme, (Çev. İbrahim Kapaklıkaya), İstanbul:Anka Yayınları. Kierkegaard, S. (2003), İroni Kavramı, (Çev. Sıla Okur), İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları. Kuçuradi, İoanna (1999), Nietzsche ve İnsan, Türkiye Felsefe Kurumu: Ankara. Mengüşoğlu, Takiyettin (1988), İnsan Felsefesi, Remzi Kitabevi Yayınları, İstanbul. Nietzsche, Friedrich (2003), Deccal, (Çev. Oruç Aruoba), İthaki Yayınları: İstanbul. Nietzsche, Friedrich (2005), Böyle Buyurdu Zerdüşt, (Çev. A. Turan Oflazoğlu), Cem Yayınevi: İstanbul. Platon (1997), “Phaedrus”, Complete Works, (Edit. John M. Cooper), pp. 506-557, Hackett Publishing Company, Indianapolis: Cambridge. Platon (2008), Sokrates’in Savunması, (Çeviri ve Yorum Ahmet Cevizci), İstanbul: Sentez Yayıncılık. Sartre, Jean-Paul (2005), Varoluşçuluk (Çev. Asım Bezirci), Say Yayınları: İstanbul. Sartre, Jean-Paul (2009), Varlık ve Hiçlik, (Çev. Turhan Ilgaz&Gaye Çankaya Eksen), İthaki Yayınları: İstanbul. Scheler, Max (1998), İnsanın Kosmostaki Yeri, (Çev. Harun Tepe), Ayraç Yayınları: Ankara. Shakespeare, William (2001), Othello, (Çev. Özdemir Nutku), Remzi Kitabevi: İstanbul. Shakespeare, William (2010), Hamlet, (Çev. Sezgin Toy), Athena Yayınları: İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 2 | 17 | 34 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |