Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DESEN II
1 Dersin Adı: DESEN II
2 Dersin Kodu: GSR1004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Nuri YAVUZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd.Doç. Meryem UZUNOĞLU
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Yrd. Doç. Nuri YAVUZ
nuriyavuz@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders sanatçının göz ve elini eğitme ve çizimde kullanılan çeşitli teknik, araç-gereç ve yöntemi araştırma amaçlı geleneksel temellerin öğretimi için planlanmıştır. Özel alıştırmalar yolu ile öğrenciler açık ve koyu olarak formu şekillendirmeyi ve insan vücudunun, natürmortun, manzaranın, şehir görünümlerinin ve çok farklı objelerin biçim ve oranlarını doğru biçimde resmetmek için çizgi ve hareketi kontrol etmeyi öğrenirler..
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çizgisel ifade araçları olarak karakalem, füzen ve sangin kalem hakkında teknik ve malzeme bilgisini geliştirir.;
2 Çizgisel anlatımda hacim kütle araştırmaları yapar.;
3 Çizgisel anlatımda Işık-gölgenin hacim-kütle oluşturmaya etkisini ayırt eder.;
4 Çizgisel anlatımda ışığın yüzey üzerindeki dağılımını analiz ederek doku araştırmaları yapar. .;
5 Canlı model çalışmalarında anatomi bilgisini kullanma becerisi kazanır. ;
6 Canlı model ve iç mekan çalışmalarında perspektif ve rakursi (kısaltım) bilgilerini kullanma becerisi kazanır. ;
7 Klasik dönem ustalarının desenlerindeki biçimsel özellileri ayırt eder. ;
8 Gözleme dayalı gerçekçi çalışmalarda çizgisel anlatımı kullanır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çizgisel ifade araçları olarak karakalem, füzen ve sangin kalem hakkında teknik ve malzeme bilgisi. Farklı malzemelerle taslaklar.
2 Tek renkli çizer malzeme ile form araştırmaları. Sanat Tarihinden Örnekler. Organik ve inorganik malzemelerden oluşan kurgudan desen çalışması.
3 Çizgisel anlatımla hacim kütle çalışmaları. Sanat Tarihinden Örnekler. Organik ve inorganik malzemelerden oluşan kurgudan karakalem tekniğinde desen çalışması.
4 Işık-gölgenin hacim kütle çalışmalarına etkisi. Sanat Tarihinden Örnekler. Atölyede hazırlanan antikli kurgudan karakalem tekniğinde desen çalışması.
5 Doku Bilgisi Atölyede hazırlanan antikli kurgudan karakalem tekniğinde desen çalışması.
6 Çizgisel anlatımda dokunun ifadesi. Sanat Tarihinden Örnekler. Atölyede hazırlanan antikli kurgudan karakalem tekniğinde desen çalışması.
7 Ders tekrarı ve Ara sınav Ders tekrarı ve Ara sınav
8 Çizgisel ifade araçları olarak sangin kalem ve mürekkep uçları hakkında teknik ve malzeme bilgisi. Farklı malzemelerle canlı modelden taslaklar.
9 Anatomi Bilgisi. İnsan vücudundaki oranlar. Karakalem tekniğinde canlı modelden el, ayak, burun, göz, kulak, dudak detayları.
10 Anatomi Bilgisi. İnsan vücudundaki oranlar. Karakalem tekniğinde canlı modelden el, ayak, burun, göz, kulak, dudak detayları.
11 Anatomi Bilgisi. İnsan vücudundaki oranlar. Karakalem tekniğinde canlı modelden el, ayak, burun, göz, kulak, dudak detayları.
12 İç Form Dış Form ilişkisi Portre Çalışması
13 Form Çalışmalarında, Plan Arayışları, Işık ve Dokunun Etkisi. Canlı modelden desen çalışması.
14 Form Çalışmalarında, Plan Arayışları, Işık ve Dokunun Etkisi. Canlı modelden desen çalışması.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Dodson, Bert, “Keys to Drawing”, North Light – FW Publications, USA, 1990
Hale, Robert, “Drawing Lessons from Great Masters”, Watson Guptill Publications, New York, 1989
Richer, Paul, “Artistic Anatomy”, Watson Guptill Publications, New York, 1986
Tut, Barış, “Çizgi ve Eller (Osman Hamdi Bey’den Günümüze Desen)”Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001
Goldfinger, Eliot, “Human Anatomy for Artists”, Oxford University Press, New York, 1991
Stanyer, Peter – Gürtuna, Rana (editorler), “Anatomi İnsan Formunun Dinamikleri” Alfa Yayınları, İstanbul, 2008
Civardi, Givonni; “Drawing Portraits”, English Taranslation by Julie Carbonara, English taranslation copyright, Search Press Limited 2002. Dauber, Wolfgang; “Feneis'in Sistematik Resimli Anatomi Sözlüğü”, çeviri: Tania Marur, Mehmet Yıldırım, Yüce yayınları, İstanbul 2007. Berry, William A. Drawing the Human Form: Methods, Sources, Concepts. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1994.
Betti, Claudia, and Teel Sale. Drawing: A Contemporary Approach. 3rd ed. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1992.
Brommer, Gerald F. Understanding Transparent Watercolor. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1993.
Chaet, Bernard. An Artist’s Notebook. New York: Harcourt Brace, 1979.
Chaet, Bernard. The Art of Drawing. 3rd ed. New York: Harcourt Brace, 1983.
Cody, John. Atlas of Foreshortening: The Human Figure in Deep Perspective. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001.
Enstice, Wayne, and Melody Peters. Drawing: Space, Form, Expression. 2nd ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1996.
Goldstein, Nathan. The Art of Responsive Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999.
Goldstein, Nathan. Figure Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999.
Hale, Robert Beverly. Drawing Lessons from the Great Masters. New York: Watson-Guptill, 1989.
Laseau, Paul. Graphic Thinking for Architects and Designers. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001.
Mendelowitz, Daniel M. Drawing. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1980.
Mendelowitz, Daniel M., and Duane Wakeham. Guide to Drawing. 5th ed. Fort Worth: Harcourt Brace Jovanovich, 1993.
Mittler, Gene A., and James D. Howze. Creating and Understanding Drawings. 3rd ed. New York: Glencoe, 2001.
Montague, John. Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. 3rd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1998.
Nicolaides, Kimon. The Natural Way to Draw: A Working Plan for Art Study. London: Deutsch, 1988.
Purser, Stuart. The Drawing Handbook. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1976.
Rawson, Philip S. The Art of Drawing. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1984.
Ruby, Erik. The Human Figure: A Photographic Reference for Artists. New York: Van Nostrand Reinhold, 1999.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 9 2 18
Ödevler 0 0 0
Projeler 2 13 26
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 1 4 3 1 1 3 2 3 1 1 2
OK2 2 1 4 3 1 1 2 2 2 1 1 2
OK3 2 1 4 3 1 1 2 2 2 1 1 2
OK4 2 1 4 3 1 1 2 2 2 1 1 2
OK5 2 1 4 4 1 1 3 2 3 1 1 2
OK6 2 1 4 4 1 1 3 2 3 1 1 2
OK7 3 2 3 4 3 2 3 2 3 2 1 2
OK8 2 2 4 4 2 1 3 2 2 1 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr