1 |
Dersin Adı: |
SES EĞİTİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
GSO1012 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç.Dr. AYHAN HELVACI |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yard. Doç. Dr Ayhan HELVACI |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
ahelvaci@uludag.edu.tr, 02245431015, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bir oyuncu adayının müzikli oyunlarda ve müzikallerde rol oynayabilmesi için şarkı söyleyebilme becerisinin de gelişmiş olması gerekir. Dolayısıyla oyuncu adayının müzikalite açısından şarkı söyleme tekniğini ve becerisini geliştirmeyi amaçlayan bir derstir ve hedefi şarkı söyleme performansı da iyi ve yeterli olan oyuncu adayı yetiştirmektir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Duruş, vücut pozisyonu ve ses eğitiminin amacının anlatılması |
Doğru duruş ve vücut pozisyonunu geliştirici teknik çalışmalar. |
2 |
Ses anatomisine giriş doğru nefes tekniği |
Doğru nefes kullanmayı geliştirici temel teknik çalışmalar. |
3 |
Diyafram ve ses üretimindeki rolü |
Diyaframın etkinliğini artırıcı nefes çalışmaları |
4 |
Sesi büyütüp zenginleştirmede rezonans bölgelerinin önemi |
Sesi büyütüp zenginleştirmeye yönelik ses egzersizlerine başlangıç çalışmaları |
5 |
Artiküle organları ve ses üretimindeki rolleri |
Artiküle organlarının etkinliğini artırıcı ses egzersizleri |
6 |
Şarkı söylemede artikülâsyonun önemi |
Artikülasyonu geliştirici ses egzersizleri |
7 |
Genel değerlendirmeye hazırlık |
Çalışılan eserlerin tekrarı |
8 |
Genel Değerlendirme (Ara Sınav) |
Boğumlamaya yönelik ses egzersizleri |
9 |
Şarkı söylemede sesli ve sessiz harfleri boğumlamanın önemi |
Ses egzersizleri yoluyla hareket, jest ve mimik çalışmaları |
10 |
Şarkı söylemede hareket jest ve mimik |
Jest ve mimiklerin çalışılan parça üzerinde uygulanması |
11 |
Çalışılan parçanın anlam içeriğine uygun jest ve mimiklerin kullanılması |
Legato ses egzersizi çalışmaları |
12 |
Şarkı söylemede Legato tekniği |
Staccato ses egzersizi çalışmaları |
13 |
Şarkı söylemede staccato tekniği |
Çalışılan parçaların tekrarı ve piyano eşlikli söylenmesi |
14 |
Dönem içi çalışmaların tekrarı |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. |
24 |
Değerlendirme |
|