Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL ESKRİM TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: TEMEL ESKRİM TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: GSO1017
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 0
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. İLKNUR SÜTBAKAN ARICI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Okt. İlknur Sütbakan Arıcı
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Okt. İlknur Sütbakan Arıcı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Oyuncunun bedenine esneklik kazandırmayı, bedenini ve reflekslerini denetlemeyi, özgüvenini ve rekabet duygusunu geliştirmeyiamaçlayan bir derstir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrencinin kendine güven duygusunun artırılması ;
2 Tasarlayarak hareket etme ve hasmını denetleme;
3 Konsantrasyon;
4 Estetik, refleks, denge gibi bireysel kazanımlar;
5 Eskrim sporunun teatral olarak da ne kadar önemli olduğunu algılamak.;
6 Toplu uyuma yönelik, oyunculuğu da hizmet edecek egzersizler;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eskrimin tarihçesi. Hız ve denge ile ilgili gösteri
2 Kılıç çeşitleri örnekleri (epe,flore,sabre). Her kılıçla gösteri
3 Eskrimin temelleri. Temel duruşlar
4 Eskrimin temelleri (epe) (baş, el ve vücut duruşu)
5 Eskrimin temelleri (flore) (baş, el ve vücut duruşu)
6 Eskrimin temelleri (sabre) (baş, el ve vücut duruşu)
7 Genel değerlendirmeye hazırlık
8 Çalışılan konuların tekrarı ve Ara Sınav
9 Defans ve hücum pozisyonları. Temel Pozisyonlar (epe – flore – sabre)
10 Pozisyonlar (defans)
11 Pozisyonlar (defans)
12 Pozisyonlar (hücum)
13 Pozisyonlar (hücum)
14 Dönem içi çalışmaların tekrarı. Duruşlar, pozisyonlar (hücum ve defans), çalışmaları.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: * Eskrim Tarihi Ve Modern Eskrim; ARSEVEN, Rıza; T. E. Federasyonu; 1976 – Ankara
* Eskrim Tekniklerinin Temel Unsurları; SÜTBAKAN, Orhan; T. E. Federasyonu; 2010 - Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 0 0 0
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 3 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK3 4 4 4 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK4 4 5 3 3 2 2 0 0 0 0 0 0
OK5 4 5 2 3 3 2 0 0 0 0 0 0
OK6 5 5 5 5 5 3 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr