fkazanoglu@uludag.edu.tr 0.224.294 22 44 U.U. Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle kampusü 16059 Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Anlambilimin temel kuram ve yöntemlerini tanımak. Fransızcanın yabancı dili olarak öğretiminde anlamlandırmadan kaynaklanan sorunlara çözüm getirmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Anlambilimin temel kuramları tanımalı.;
2
Yazınsal ve yazınsal olmayan metinlerde anlamlandırma yöntemlerini tanımalı ve açıklayabilmeli.
;
3
Anlam oluşturma ve anlamlandırma arasındaki ilişkiyi anlayabilmeli.;
4
Anlam oluşturma ve anlamlandırma sırasında Fransızcanın yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunları tanımalı.
;
5
Edindiği alan bilgilerini doğru yorumlayıp analiz edebilmeli.;
6
Anlambilim ile ilintili konularda çalışmaları takip etmeli ve anlayabilmeli.;
7
Dil öğretiminde (konuşma, okuma ve yazma konusunda) anlambilimin temel ilke ve kavramlarını uygulayabilmeli.;
8
Edindiği alan bilgileriyle kişisel dil kullanım düzeyini geliştirebilmeli. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Anlambilimin tanımı
2
Anlambirimcik çözümlemesi
3
Eşadlılık ve çokanlamlılık
4
Anlamsal ilişkiler ( Altanlamlılık, eşanlamlılık, karşıtanlamlılık)
5
Kavramların metinsel uygulamalarda gözlemlenmesi ve incelenmesi
6
Kavramların ders öğretim yöntemlerinde gözlemlenmesi ve incelenmesi
7
Sözlüksel alan (Sözcük yenilenmesi…)
8
Kavramların ders öğretim yöntemlerinde gözlemlenmesi ve incelenmesi
9
Anlamsal alan tanımı ve anlam değişmeleri
10
Anlamsal alan ve anlamın sınıflaması: Anlam daralması, anlam genişlemesi, anlam kayması ve genelleşme
11
Kavramların ders öğretim yöntemlerinde gözlemlenmesi ve incelenmesi
12
Düzlanlam ve yananlam konusu: yananlamın işlevi ve anlam bulanıklığı
13
Kavramların ders öğretim yöntemlerinde gözlemlenmesi ve incelenmesi
14
Kavramların ders öğretim yöntemlerinde gözlemlenmesi ve incelenmesi. genel değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Kıran Z., A. Kıran, Dilbilime Giriş,, Seçkin Yayınları, Ankara, 2006. Dumarest D., M.-H. Morsel, Le chemin des mots, PUG, Grenoble, 2004.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
5
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
6
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
3
36
Ödevler
5
7
21
Projeler
1
15
15
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
25
25
Toplam İş Yükü
125
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,17
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU