Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FRANSIZCA ÖĞRETİMİ ve ANLAMBİLİM
1 Dersin Adı: FRANSIZCA ÖĞRETİMİ ve ANLAMBİLİM
2 Dersin Kodu: FRN6116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FATMA KAZANOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: fkazanoglu@uludag.edu.tr
0.224.294 22 44
U.U. Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle kampusü
16059 Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Anlambilimin temel kuram ve yöntemlerini tanımak. Fransızcanın yabancı dili olarak öğretiminde anlamlandırmadan kaynaklanan sorunlara çözüm getirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Anlambilimin temel kuramları tanımalı.;
2 Yazınsal ve yazınsal olmayan metinlerde anlamlandırma yöntemlerini tanımalı ve açıklayabilmeli. ;
3 Anlam oluşturma ve anlamlandırma arasındaki ilişkiyi anlayabilmeli.;
4 Anlam oluşturma ve anlamlandırma sırasında Fransızcanın yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunları tanımalı. ;
5 Edindiği alan bilgilerini doğru yorumlayıp analiz edebilmeli.;
6 Anlambilim ile ilintili konularda çalışmaları takip etmeli ve anlayabilmeli.;
7 Dil öğretiminde (konuşma, okuma ve yazma konusunda) anlambilimin temel ilke ve kavramlarını uygulayabilmeli.;
8 Edindiği alan bilgileriyle kişisel dil kullanım düzeyini geliştirebilmeli. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Anlambilimin tanımı
2 Anlambirimcik çözümlemesi
3 Eşadlılık ve çokanlamlılık
4 Anlamsal ilişkiler ( Altanlamlılık, eşanlamlılık, karşıtanlamlılık)
5 Kavramların metinsel uygulamalarda gözlemlenmesi ve incelenmesi
6 Kavramların ders öğretim yöntemlerinde gözlemlenmesi ve incelenmesi
7 Sözlüksel alan (Sözcük yenilenmesi…)
8 Kavramların ders öğretim yöntemlerinde gözlemlenmesi ve incelenmesi
9 Anlamsal alan tanımı ve anlam değişmeleri
10 Anlamsal alan ve anlamın sınıflaması: Anlam daralması, anlam genişlemesi, anlam kayması ve genelleşme
11 Kavramların ders öğretim yöntemlerinde gözlemlenmesi ve incelenmesi
12 Düzlanlam ve yananlam konusu: yananlamın işlevi ve anlam bulanıklığı
13 Kavramların ders öğretim yöntemlerinde gözlemlenmesi ve incelenmesi
14 Kavramların ders öğretim yöntemlerinde gözlemlenmesi ve incelenmesi. genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kıran Z., A. Kıran, Dilbilime Giriş,, Seçkin Yayınları, Ankara, 2006.
Dumarest D., M.-H. Morsel, Le chemin des mots, PUG, Grenoble, 2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 5 7 21
Projeler 1 15 15
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,17
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 5 3 3 2 3 0 0 3 0 0
OK2 5 0 5 3 3 3 4 0 0 3 0 0
OK3 5 0 5 5 5 3 5 5 0 3 0 0
OK4 5 0 5 3 5 3 2 5 0 3 0 0
OK5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 2 0 5
OK6 4 5 5 3 3 4 4 4 5 2 0 5
OK7 5 5 5 5 5 5 5 0 0 4 0 0
OK8 5 0 5 3 5 3 3 5 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr