Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ve MATERYAL TASARIM
1 Dersin Adı: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ve MATERYAL TASARIM
2 Dersin Kodu: ALM2016
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. YUNUS ALYAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Yunus Alyaz
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa / Türkiye
E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr
Telefon: + 90 224 294 22 76
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretmen adaylarına analog ve dijital öğretim teknolojilerinin tanıtılması ve söz konusu araç gereci ve materyallerini değerlendirme, seçme ve etkin biçimde kullanabilme becerilerinin kazandırılması. Analog ve dijital öğretim teknolojileriyle kullanılabilecek hazır materyallerin etkin biçimde kullanılmasının yanı sıra öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda basit ve çoklu ortam içerikli, etkileşimli, çevrimdışı ve çevrimiçi e-öğretim materyalleri üretebilecek becerilerin kazandırılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Teknolojiye ve öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları anlayabilme.;
2 Öğrencilerin öğrenme ihtiyaçları doğrultusunda uygun teknoloji kaynaklarını değerlendirebilme, seçebilme ve kullanabilme.;
3 Teknolojinin derse entegre edilmesi için uygun ortamlar oluşturabilme.;
4 Öğretim teknolojilerinin derste kullanılabilmesi için ders planı hazırlayabilme.;
5 Öğretim teknolojilerinin ölçme ve değerlendirme süreçlerinde kullanabilme.;
6 Öğretim teknolojilerinin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebilme.;
7 Bireysel ve gruplar arası farklılıkları destekleyecek nitelikte analog ve dijital materyal üretebilme.;
8 Edindiği bilgi teknolojileri becerileriyle meslektaşlarına katkıda bulunabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dönem içeriğinin tanıtılması ve öğrencilerin ön bilgilerinin belirlenmesi. Temel kavramların irdelenmesi. Tasarım öğeleri ve ilkeleri. “Genel öğrenme” ile “dil öğrenme” arasındaki benzerliklerin ve farklılıkların irdelenmesi. Dil öğrenme ve öğretme süreçlerinde karşılaşılan sorunların belirlenmesi ve bu sorunların giderilmesinde öğretim teknolojilerinin olası katkısının değerlendirilmesi.
2 Araç-gereç ve materyallerin listelenmesi ve sınıflandırılması. Analog araç-gereç, dijital araç-gereç ve materyaller. Basit dijital materyal geliştirme araçlarının değerlendirilmesi ve proje konularının belirlenmesi. 3 Basit dijital materyal geliştirme araçları I: Kelimeişlemciler Kelimeişlemcileri (M. S. Word, Adobe Indesign, OpenOffice vd.) ileri düzey işlevleri kullanılarak Almanca öğretimi için çalışma yaprağı, alıştırma, test, kitapçık vb. çeşitli metin ağırlıklı materyallerin üretilmesi. Basit dijital materyal geliştirme araçlarının değerlendirilmesi ve proje konularının belirlenmesi.
3 Basit dijital materyal geliştirme araçları I: Kelimeişlemciler. Kelimeişlemcileri (M. S. Word, Adobe Indesign, OpenOffice vd.) ileri düzey işlevleri kullanılarak Almanca öğretimi için çalışma yaprağı, alıştırma, test, kitapçık vb. çeşitli metin ağırlıklı materyallerin üretilmesi.
4 Basit dijital materyal geliştirme araçları II: Resim ve ses editörleri. Resim editörleri (Paint, Photoshop, Coreldraw vd.) kullanılarak yabancı dil öğretiminde başvurulacak örnek görsellerin hazırlanması. Dijital ses kaydetme ve işleme yazılımlarıyla hazır sesler üzerinde işlem yapma, ses kaydetme ve düzenleme çalışmaları.
5 Basit dijital materyal geliştirme araçları III: Sunum, canlandırma ve film geliştirme yazılımları. M. S. PowerPoint, GifMaker, MovieMaker, Adobe Premiere, Muvee, Vegas Movie Studio vb. yazılımlarla sunu, canlandırma ve film üretme ve düzenleme çalışmaları.
6 Materyal sunum/aktarım araçları I : Disk/CD/DVD/Blu-Ray, İnternet. Üretilen materyallerin sınıf içinde projektör ve etkileşimli tahta aracılığıyla sunumu.
7 Materyal sunum/aktarım araçları II : Disk/CD/DVD/Blu-Ray, İnternet. Üretilen dijital materyallerin çevrimdışı ortamlarda (CD/DVD/Blu-Ray) depolanması ve öğrenciye aktarılması için örnek çalışmalar. Üretilen dijital materyallerin İnternet üzerinden öğrenciye sunulması: WebQuest benzeri sunucular, kurum sunucuları veya diğer sunucular üzerinden materyal yayımlanması (Web publishing).
8 Çevrimiçi ve çevrimdışı ortamlarda sunulan hazır dil öğrenim yazılımlarının ve dil araçlarının değerlendirilmesi. Tell me more, Rosetta Stone, Studio-D vb. hazır dil öğrenim yazılımlarını ve etkinliklerin incelenmesi. Online sözlük, çeviri, ansiklopedi, limeleme (concordancing) vb. başvuru ve bilgi kaynaklarının ve dil araçlarının değerlendirilmesi.
9 Web tasarımı ve çokluortam içerikli, etkileşimli dil öğretim materyalleri geliştirme. Web editörleriyle (Ofis yazılımları, Dreeamweaver) basit web sayfaları tasarlama. Yazarlık sistemlerle (Hor Potatoes vd.) çokluortam içerikli, etkileşimli dil öğretim materyali geliştirme ve yayımlama.
10 Çokluortam içerikli, etkileşimli dil öğretim materyalleri geliştirme. Etkinlik türlerinin belirlenmesi ve üretilmesi (Doğru-Yanlış, Eşleştirme, Çoktan seçmeli vd.). Projelerin sunumu
11 Çokluortam içerikli, etkileşimli dil öğretim materyalleri geliştirme. Etkinlik türlerinin belirlenmesi ve üretilmesi (Oyunlar, Açık uçlu yanıtlar gerektiren etkinlikler vd.). Projelerin sunumu
12 Çokluortam içerikli, etkileşimli dil öğretim materyalleri geliştirme. Etkinliklerin çokluortam materyalleriyle (resim, ses, canlandırma, film) desteklenmesi. Projelerin sunumu
13 Çokluortam içerikli, etkileşimli dil öğretim materyalleri geliştirme. Etkinliklerin çokluortam materyalleriyle (film) desteklenmesi. Projelerin sunumu
14 Dönemin değerlendirilmesi. Dönem projelerinin değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Yanpar, T., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Anı, 2011.
2. Kumar, S., Tammelin, M., Integration von Informations- und Kommunikationstechnologie in das Fremdsprachenlernen und –lehren, Goenitzer, 2008.
3. Information and Communication Technologies for Language Teachers : http://www.ict4lt.org
4. Chambers, A., Daives G. (Eds), ICT and Language Learning : A European Perspective (Language Learning and Language Technology, 1), Taylor and Francis, 2001.
5. Hot Potatoes Authoring Software: http://hotpot.uvic.ca
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 25
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 2 8 16
Projeler 2 15 30
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,9
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 2 2 3 3 5 4 3 1 1 2 2 4 1 1
OK2 1 1 2 2 3 3 5 4 3 1 1 2 2 4 1 1
OK3 1 1 2 2 3 3 5 4 3 1 1 2 2 4 1 1
OK4 1 1 2 2 3 3 5 4 3 1 1 2 2 4 1 1
OK5 1 1 2 2 3 3 5 4 3 1 1 2 2 4 1 1
OK6 1 1 2 2 3 3 5 4 3 1 1 2 2 4 1 1
OK7 1 1 2 2 3 3 5 4 3 1 1 2 2 4 1 1
OK8 1 1 2 2 3 3 5 4 3 1 1 2 2 4 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr