Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
1 Dersin Adı: TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
2 Dersin Kodu: ISL3305
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MURAT HAKAN ALTINTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Prof. Dr. Hakan Altıntaş
Doç. Dr. Erkan ÖZDEMİR
Doç. Dr. Çağatan Taşkın
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi, İ.İ.B.F. İşletme Bölümü, Görükle, Bursa,mhakan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Pazarlama problemlerinin teşhis ve çözümüne yönelik karar vericilere yardımcı olacak bilgileri sunmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tüketici psikolojisinin temel özellikleri tanımak;
2 Tüketimin anlamını pazarlama perspektifinden anlamak;
3 Ürünün tüketicinin zihninde nasıl kurgulanması gerektiğini öğrenmek;
4 Sosyal psikoloji ve psikoloji temelli teorilerin pazarlama bilimine nasıl yansıdığını öğrenmek;
5 Pazar segmentinin davranış açısından nasıl yönetilebileceği anlamak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tüketimin Anlamı
2 Tüketicilerin karar sistemleri ve modelleri
3 Satın alma motivasyonu
4 Tüketicilerde algı yaratma ve koruma
5 Tüketicilerde öğrenme modelleri ve hafıza sistemleri
6 Kişilik ve ürün/marka ilişkisi
7 Benlik ve pazarlama ilişkisi
8 Tüketicilerin hayat tarzları ve değerleri
9 Tüketicilerde tutum değiştirme
10 Grup ve aile etkisi
11 Gelir- sosyal sınıf- yaş etkisi
12 Kültür ve satın alma davranışları
13 Web ortamında tüketici davranışları
14 Tüketici davranışlarında özel konular
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Michael Solomon, Gary Bamossy and Soren Askegaard, Consumer Behavior A European Perspective, Prentice-Hall.
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış, Tüketici Davranışı, MediaCat.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 5 4 0 0 0 5 0 0 0 5
OK2 4 4 5 4 0 0 0 5 0 0 0 5
OK3 3 4 4 4 0 0 0 5 0 0 0 5
OK4 4 5 5 5 0 0 0 5 0 0 0 5
OK5 3 4 4 4 0 0 0 5 0 0 0 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr