1 | Dersin Adı: | HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | SIN3005 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör.Dr. YADİGAR DOĞAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr.Gör.Dr.Yılmaz GÜLCAN Öğr.Gör.Hatice ÇAĞLAR ÖZTEK |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
yadigardogan01@gmail.com 0 224 294 22 54 U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sınıf öğretmeni adaylarına, ilköğretim Hayat Bilgisi dersinin amaçlarını ve önemini kavratmak; yapılandırıcı yaklaşım doğrultusunda 2005 Hayat Bilgisi Programında yer alan bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılmasında kullanılacak strateji, yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme süreçlerini kuramsal ve uygulamalı etkinliklerle kazandırmaktır. Demokrasi eğitiminin önemini sezdirmek, demokratik |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği, tarihsel gelişimi | |
2 | Disiplinler arası Hayat Bilgisi Öğretimi | |
3 | 2005 Hayat Bilgisi Programı Programdaki temalar, temalardaki kazanımların sınıflara göre dağılımı | |
4 | Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim stratejileri öğretim yöntem ve teknikleri | |
5 | Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim yöntem ve teknikleri | |
6 | Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı, tasarımı | |
7 | Hayat Bilgisi öğretiminde değerler ve Kavram Öğretimi | |
8 | Hayat Bilgisi ve Genellemelerin Öğretimi | |
9 | Düşünme Becerilerinin Öğretimi | |
10 | Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar. Hayat Bilgisi Atatürkçülük Konularının Öğretimi | |
11 | Hayat Bilgisi çocuk hakları ve İnsan Hakları | |
12 | Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar. | |
13 | Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar. Güncel Olaylar ve Medya Okuryazarlığı | |
14 | Hayat Bilgisi dersinde ölçme ve değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi; Edi:C.Öztürk-D.Dilek,Ankara NAS, Recep ;Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Bursa SELÇUK, Ziya; Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara, 2002 AÇIKGÖZ,Kamile Ün;Aktif Öğrenme, Biliş Özel Eğitim Yay., İzmir, 2007 ERDEN, Münire; Sosyal Bilgiler Öğretimi,İstanbul GÖZÜTOK, F.Dilek;Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara,2007 KOÇ, Gürcü-DEMİREL, Melek ; ”Davranışçılıktan Yapılandırmacılığa:Eğitimde Yeni Bir Paradigma” Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi SÖNMEZ,Veysel; Sönmez, V. 1998; Hayat Bilgisi Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara ŞAHİNEL, Semih; Eleştirel Düşünme, Ankara, 2002 TANRIÖĞEN, A. 2006; Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans Yayıncılık, Bayrampaşa/İstanbul MEB, İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı Kılavuzu. Ankara, 2006. ÖZTÜRK, C. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara, 2002. SABAN, Ahmet. Öğrenme Öğretme Süreci. Ankara, 2002. SENEMOĞLU, Nuray. Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Anakara, 2002. SÖNMEZ ,Veysel. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Öğretmen Kılavuzu. Ankara,2005. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 2 | 6 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |