Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: SIN3005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör.Dr. YADİGAR DOĞAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr.Gör.Dr.Yılmaz GÜLCAN
Öğr.Gör.Hatice ÇAĞLAR ÖZTEK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: yadigardogan01@gmail.com
0 224 294 22 54
U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD
Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sınıf öğretmeni adaylarına, ilköğretim Hayat Bilgisi dersinin amaçlarını ve önemini kavratmak; yapılandırıcı yaklaşım doğrultusunda 2005 Hayat Bilgisi Programında yer alan bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılmasında kullanılacak strateji, yöntem ve teknikler ile ölçme değerlendirme süreçlerini kuramsal ve uygulamalı etkinliklerle kazandırmaktır. Demokrasi eğitiminin önemini sezdirmek, demokratik
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hayat Bilgisi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme. ;
2 İyi insan ve iyi vatandaş olma bağlamında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmak ve bireyin vatandaş olarak içinde yaşadığı topluma uyumu için Hayat Bilgisi dersinin önemini kavrayabilme;
3 Disiplinler arası çalışamayı benimseyerek bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışabilme ;
4 Öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel öğrenme farklılıklarını Hayat Bilgisi dersine uyarlayabilme;
5 İlköğretim 2005 Hayat Bilgisi programını uygulayabilme;
6 2005 Programının içerik ve ölçütlerinden ders planlarında yararlanabilme;
7 Bilgi, beceri ve değer öğretiminde yaratıcı etkinlikler geliştirebilme;
8 Hayat Bilgisi dersi planında uygulanabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme;
9 Veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak ve Hayat Bilgisi dersi kapsamında çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanabilme;
10 Hayat Bilgisi öğretiminde kullanacağı araç-gereçleri kullanma becerisi geliştirebilme. Kendi gereksinim duyacağı basit araç gereçleri tasarlayabilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği, tarihsel gelişimi
2 Disiplinler arası Hayat Bilgisi Öğretimi
3 2005 Hayat Bilgisi Programı Programdaki temalar, temalardaki kazanımların sınıflara göre dağılımı
4 Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim stratejileri öğretim yöntem ve teknikleri
5 Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim yöntem ve teknikleri
6 Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı, tasarımı
7 Hayat Bilgisi öğretiminde değerler ve Kavram Öğretimi
8 Hayat Bilgisi ve Genellemelerin Öğretimi
9 Düşünme Becerilerinin Öğretimi
10 Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar. Hayat Bilgisi Atatürkçülük Konularının Öğretimi
11 Hayat Bilgisi çocuk hakları ve İnsan Hakları
12 Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar.
13 Hayat Bilgisi programına ilişkin örnek uygulamalar. Güncel Olaylar ve Medya Okuryazarlığı
14 Hayat Bilgisi dersinde ölçme ve değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi; Edi:C.Öztürk-D.Dilek,Ankara
NAS, Recep ;Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Bursa
SELÇUK, Ziya; Çoklu Zeka Uygulamaları, Ankara, 2002
AÇIKGÖZ,Kamile Ün;Aktif Öğrenme, Biliş Özel Eğitim Yay., İzmir, 2007
ERDEN, Münire; Sosyal Bilgiler Öğretimi,İstanbul
GÖZÜTOK, F.Dilek;Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara,2007
KOÇ, Gürcü-DEMİREL, Melek ;
”Davranışçılıktan Yapılandırmacılığa:Eğitimde Yeni Bir Paradigma” Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi
SÖNMEZ,Veysel; Sönmez, V. 1998; Hayat Bilgisi Öğretimi, Anı Yayıncılık, Ankara
ŞAHİNEL, Semih; Eleştirel Düşünme, Ankara, 2002
TANRIÖĞEN, A. 2006; Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Lisans Yayıncılık, Bayrampaşa/İstanbul
MEB, İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı Kılavuzu. Ankara, 2006.
ÖZTÜRK, C. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara, 2002.
SABAN, Ahmet. Öğrenme Öğretme Süreci. Ankara, 2002.
SENEMOĞLU, Nuray. Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Anakara, 2002.
SÖNMEZ ,Veysel. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Öğretmen Kılavuzu. Ankara,2005.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 2 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 2 6 12
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 5 0 0
OK5 5 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK7 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr