1 | Dersin Adı: | AYDINLANMA DÜŞÜNCESİ |
2 | Dersin Kodu: | FDB5149 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç.Dr. Kasım KÜÇÜKALP |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
kasimkucukalp@uludag.edu.tr 05057322906 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı, öğrenciye, Aydınlanma düşüncesindeki felsefi düşünceleri ve ana problemleri sunmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Aydınlanma Nedir? | |
2 | Aydınlanmayı Hazırlayan Koşullar | |
3 | Aydınlanma Çağının Temel Problemleri | |
4 | İskoç Aydınlanması I: David Hume | |
5 | İskoç Aydınlanması II: Adam Smith | |
6 | Fransız Aydınlanması I: Fontenelle ve Montesquieu | |
7 | Fransız Aydınlanması II: Voltaire | |
8 | Fransız Aydınlanması III: La Mettrie ve Condillac | |
9 | Fransız Aydınlanması IV: Helvetius, D’Alambert ve Diderot | |
10 | Fransız Aydınlanması V: D’Holbach ve Condorcet | |
11 | Alman Aydınlanması ve Kant | |
12 | Aydınlanmanın Eleştirisi: Jean-Jacques Rousseaeu | |
13 | Aydınlanma, Etik ve Politika | |
14 | Aydınlanma ve Din |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aydınlanma Felsefesi: Ahmet Cevizci Batı Düşüncesi: Kasim Küçükalp ve Ahmet Cevizci |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |