Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AYDINLANMA DÜŞÜNCESİ
1 Dersin Adı: AYDINLANMA DÜŞÜNCESİ
2 Dersin Kodu: FDB5149
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. Kasım KÜÇÜKALP
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: kasimkucukalp@uludag.edu.tr
05057322906
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin ana amacı, öğrenciye, Aydınlanma düşüncesindeki felsefi düşünceleri ve ana problemleri sunmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci Aydınlanma düşüncesinin genel özelliklerine yönelik bir anlayış kazanır.;
2 Öğrenci Aydınlanma düşüncesinin ortaya çıkmasına yol açan felsefî kaygılara yönelik bir anlayış kazanır.;
3 Aydınlanma düşüncesindeki filozoflar, ana akımlar, felsefî sistemler ve temel meseleler öğrenilir.;
4 Öğrenci her bir Aydınlanma düşünürün düşüncesi için merkezi öneme sahip kavram ve problematiklere yönelik bir anlayış kazanır.;
5 Yoğun bir eleştirel düşünme yeteneği kazanılır.;
6 Öğrenci Aydınlanma felsefelerindeki merkezi temaları kavrama ve analiz etme becerisi kazanır.;
7 Öğrenci daha önceki felsefe derslerinde kazandığı felsefi bilgileri derinleştirir ve genişletir.;
8 Öğrenci Aydınlanma filozofları tarafından savunulan görüşlerin lehine ve aleyhine argümanlar geliştirme ve bu argümanları tetkik etme becerisi kazanır.;
9 Modern din ve Tanrı anlayışlarının felsefî arkaplanları hakkında vukufiyet kazanır.;
10 Aydınlanma düşüncesinde felsefe-din ilişkisi ve dine dair farklı perspektifler öğrenilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Aydınlanma Nedir?
2 Aydınlanmayı Hazırlayan Koşullar
3 Aydınlanma Çağının Temel Problemleri
4 İskoç Aydınlanması I: David Hume
5 İskoç Aydınlanması II: Adam Smith
6 Fransız Aydınlanması I: Fontenelle ve Montesquieu
7 Fransız Aydınlanması II: Voltaire
8 Fransız Aydınlanması III: La Mettrie ve Condillac
9 Fransız Aydınlanması IV: Helvetius, D’Alambert ve Diderot
10 Fransız Aydınlanması V: D’Holbach ve Condorcet
11 Alman Aydınlanması ve Kant
12 Aydınlanmanın Eleştirisi: Jean-Jacques Rousseaeu
13 Aydınlanma, Etik ve Politika
14 Aydınlanma ve Din
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aydınlanma Felsefesi: Ahmet Cevizci
Batı Düşüncesi: Kasim Küçükalp ve Ahmet Cevizci
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 28 28
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr