Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
STRESLE BAŞETME
1 Dersin Adı: STRESLE BAŞETME
2 Dersin Kodu: HEM3015
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Ön koşul dersleri yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. BURCU ARKAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör. Dr. Burcu ARKAN
e-posta : arkanburcu@yahoo.com
Telefon:02242942477
Adres: Uludağ Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Görükle Kampüsü-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin kendini tanıyabilmesi, öğrencinin karşılaştığı sorunları tanımlayabilmesi, karşılaştığı sorunlarda kullandığı baş etme yöntemlerinin farkına varması, etkili baş etme yöntemlerinin kullanılmasının geliştirilmesi hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Stres ile ilgili temel kavramları bilme ;
2 Stresör çeşitlerini sıralayabilme;
3 Distres ve östres arasındaki farkı anlayabilme;
4 Stres sonucu bireyde gelişebilecek hastalıkları fark edebilme;
5 Stres ile baş etmede duygu ve bedene yönelik baş etme yöntemlerini bilme ve uygulayabilme ;
6 Stres ile baş etmede davranışa yönelik baş etme yöntemlerini bilme ve uygulayabilme;
7 Stres ile baş etmede soruna yönelik baş etme yöntemlerini bilme ve uygulayabilme;
8 Eleştirel düşünme becerilerini kazanabilme;
9 Farkındalık ve analiz etme becerilerini kazanabilme;
10 Stres ile baş etme alanında yapılan araştırmaları takip edebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş-Tanışma-Stresle başa çıkma tarzları ölçeğinin uygulanması
2 Stres Kavramı- Nedenleri Ve Acıklayıcı Kuramlar
3 Stres Sonucu Yaşanan Problemler-Stresin Psikofizyolojisi Ve Strese Bağlı Bedensel Hastalıklar
4 Stres Sonucu Yaşanan Problemler- Streste Zihnin Rolü Ve Strese Bağlı Zihinsel/Ruhsal Hastalıklar
5 Baş Etme-Baş Etmenin Anlamı, Baş Etmeyi Etkileyen Faktörler, Kültürel Baş Etme Yöntemleri
6 Duygu Ve Bedene Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Bedenle İlgili Teknikler
7 Duygu Ve Bedene Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Bilişsel Baş Etmeler
8 Davranışa Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Öfkeyle Baş Etme
9 Davranışa Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Zaman Yönetimi
10 Soruna Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Problem Çözme Yöntemi
11 Ekip İlişkileri Ve Çatışma Yönetimi
12 Yaşam Olaylarıyla Baş Etme -Kriz Yönetimi
13 Yaş Dönemleri Ve Baş Etme Yolları
14 Baş Etmeyle İlgili Yapılan Çalışmalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-) Akman, S. (2004) “Stresin Nedenleri Ve Açıklayıcı Kuramlar,” Türk Psikoloji Bülteni, 10 (34-35): 40-56.
2-) Anapa, T.(1997) “Stres, Depresyon ve Anksiyete”, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
3-) Arıkkan, A. (1984) “Hastanede Yatan Hastalarda Hastaneye İlişkin Stres Yaratan Etkenlerin Saptanması”, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
4-) Aydın, Ş. (2004) “Örgütsel Stres Yönetimi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (3): 49-74.
5-) Baltaş, Z. (2000) “Sağlık Psikolojisi”, 1. Basım, Remzi Kitapevi
6-) Binboğa, D. (2000) “Osmangazi Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma ve Genel Sağlık Durumunun İncelenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
7-) Cüceloğlu, D. (2000) “İnsan ve Davranışı”, 10. Basım, Remzi Kitapevi, İstanbul.
8-) Dinçel, E. (2004) “Stresin Psikofizyolojisi Ve Strese Bağlı Bedensel Hastalıklar,” Türk Psikoloji Bülteni, 10 (34-35): 56-85.
9-) Doğan, B. Y. (1998) “Davranış Bilimlerine Giriş”, 1.Basım, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları.
10-) Durak, A., Şahin, H. N. (1995) “Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği: Üniversite Öğrencileri İçin Uyarlanması”, Türk Psikoloji Dergisi, 10 (34);57-71.
11-) Ekici, S., Ekinci, H. (2003) “Yöneticiler Üzerindeki Etkileri Açısından Stres Kaynakları Ve Bir Uygulama,” Uludağ Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22 (2): 93-111.
12-) Görgülü, S. (1998) Hemşirelerin Anksiyete Düzeylerinin Saptanması ve Hemşireleri İş Ortamında Etkileyen Stresörlerin Tanımlanması, Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
13-) Güçlü, N. (2001) “Stres Yönetimi”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı;1, ss:91-109.
14-) Kalın, A. (1992) “Stres”, 1. Basım, İletişim Yayınları, İstanbul.
15-) Köknal, Ö. (1999) “Günlük Hayatta Ruh Sağlığı”, Alfa Yayıncılık, İstanbul.
16-) Özgen, E. (2003) “İletişim ve Liderlik” Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü Yayınları.
17-) Partlak, N. (2003) “Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Tarzları ve İntihar Olasılıkları Arasındaki İlişki”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir
18-) Şahin, H. N. (2002) “Stresle Başa Çıkma” 3. Basım, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
19-) Sürgevil, O. (2005) “Tükenmişlik ve Tükenmişliği Etkileyen Örgütsel Faktörler Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama,” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Yükseklisans Tezi, İzmir.
20-) Tümer, B. (2001) “Ne Olursa Olsun Mutlu Olabilirsiniz”, 1. Basım, HYB Yayıncılık.
21-) Yılmaz, A., Ekici, S. (2003) “Örgütsel Yaşamda Stresin Kamu Çalışanlarının Performansına Etkileri Üzerine Bir Çalışma,” Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 10 (2): 1-19.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 9 9
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,1
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 5 0 4 3 3 0 0 0 0 0 0
OK5 5 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 5 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 5 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 5 0 0 5 0 5 0 5
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr