1 | Dersin Adı: | STRESLE BAŞETME |
2 | Dersin Kodu: | HEM3015 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Ön koşul dersleri yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd.Doç.Dr. BURCU ARKAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör. Dr. Burcu ARKAN e-posta : arkanburcu@yahoo.com Telefon:02242942477 Adres: Uludağ Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Görükle Kampüsü-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencinin kendini tanıyabilmesi, öğrencinin karşılaştığı sorunları tanımlayabilmesi, karşılaştığı sorunlarda kullandığı baş etme yöntemlerinin farkına varması, etkili baş etme yöntemlerinin kullanılmasının geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş-Tanışma-Stresle başa çıkma tarzları ölçeğinin uygulanması | |
2 | Stres Kavramı- Nedenleri Ve Acıklayıcı Kuramlar | |
3 | Stres Sonucu Yaşanan Problemler-Stresin Psikofizyolojisi Ve Strese Bağlı Bedensel Hastalıklar | |
4 | Stres Sonucu Yaşanan Problemler- Streste Zihnin Rolü Ve Strese Bağlı Zihinsel/Ruhsal Hastalıklar | |
5 | Baş Etme-Baş Etmenin Anlamı, Baş Etmeyi Etkileyen Faktörler, Kültürel Baş Etme Yöntemleri | |
6 | Duygu Ve Bedene Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Bedenle İlgili Teknikler | |
7 | Duygu Ve Bedene Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Bilişsel Baş Etmeler | |
8 | Davranışa Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Öfkeyle Baş Etme | |
9 | Davranışa Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Zaman Yönetimi | |
10 | Soruna Yönelik Baş Etme Yöntemleri -Problem Çözme Yöntemi | |
11 | Ekip İlişkileri Ve Çatışma Yönetimi | |
12 | Yaşam Olaylarıyla Baş Etme -Kriz Yönetimi | |
13 | Yaş Dönemleri Ve Baş Etme Yolları | |
14 | Baş Etmeyle İlgili Yapılan Çalışmalar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-) Akman, S. (2004) “Stresin Nedenleri Ve Açıklayıcı Kuramlar,” Türk Psikoloji Bülteni, 10 (34-35): 40-56. 2-) Anapa, T.(1997) “Stres, Depresyon ve Anksiyete”, Epsilon Yayıncılık, İstanbul. 3-) Arıkkan, A. (1984) “Hastanede Yatan Hastalarda Hastaneye İlişkin Stres Yaratan Etkenlerin Saptanması”, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara. 4-) Aydın, Ş. (2004) “Örgütsel Stres Yönetimi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (3): 49-74. 5-) Baltaş, Z. (2000) “Sağlık Psikolojisi”, 1. Basım, Remzi Kitapevi 6-) Binboğa, D. (2000) “Osmangazi Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma ve Genel Sağlık Durumunun İncelenmesi”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir. 7-) Cüceloğlu, D. (2000) “İnsan ve Davranışı”, 10. Basım, Remzi Kitapevi, İstanbul. 8-) Dinçel, E. (2004) “Stresin Psikofizyolojisi Ve Strese Bağlı Bedensel Hastalıklar,” Türk Psikoloji Bülteni, 10 (34-35): 56-85. 9-) Doğan, B. Y. (1998) “Davranış Bilimlerine Giriş”, 1.Basım, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları. 10-) Durak, A., Şahin, H. N. (1995) “Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği: Üniversite Öğrencileri İçin Uyarlanması”, Türk Psikoloji Dergisi, 10 (34);57-71. 11-) Ekici, S., Ekinci, H. (2003) “Yöneticiler Üzerindeki Etkileri Açısından Stres Kaynakları Ve Bir Uygulama,” Uludağ Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22 (2): 93-111. 12-) Görgülü, S. (1998) Hemşirelerin Anksiyete Düzeylerinin Saptanması ve Hemşireleri İş Ortamında Etkileyen Stresörlerin Tanımlanması, Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara. 13-) Güçlü, N. (2001) “Stres Yönetimi”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı;1, ss:91-109. 14-) Kalın, A. (1992) “Stres”, 1. Basım, İletişim Yayınları, İstanbul. 15-) Köknal, Ö. (1999) “Günlük Hayatta Ruh Sağlığı”, Alfa Yayıncılık, İstanbul. 16-) Özgen, E. (2003) “İletişim ve Liderlik” Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü Yayınları. 17-) Partlak, N. (2003) “Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Tarzları ve İntihar Olasılıkları Arasındaki İlişki”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İzmir 18-) Şahin, H. N. (2002) “Stresle Başa Çıkma” 3. Basım, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara. 19-) Sürgevil, O. (2005) “Tükenmişlik ve Tükenmişliği Etkileyen Örgütsel Faktörler Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama,” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Yükseklisans Tezi, İzmir. 20-) Tümer, B. (2001) “Ne Olursa Olsun Mutlu Olabilirsiniz”, 1. Basım, HYB Yayıncılık. 21-) Yılmaz, A., Ekici, S. (2003) “Örgütsel Yaşamda Stresin Kamu Çalışanlarının Performansına Etkileri Üzerine Bir Çalışma,” Yönetim Ve Ekonomi Dergisi, 10 (2): 1-19. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 9 | 9 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |