Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK ANAYASA TARİHİ
1 Dersin Adı: TÜRK ANAYASA TARİHİ
2 Dersin Kodu: HUK2023
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KEMAL GÖZLER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: kgozler@hotmail.com,
Uludağ üniversitesi Hukuk Fakültesi,
Uludağ Üniversitesi Gemlik Sunğipek Yerleşkesi, 16600
Gemlik-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin Türkiye’de anayasa hukukunun tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler klasik dönemde Osmanlı devletinin temel organları hakkında bilgi edinir. ;
2 Öğrenciler, Osmanlı devletinin mutlak monarşiden meşruti monarşiye doğru nasıl evrildiğini anlar. ;
3 Öğrenciler, 1808 Sened-i İttifakının niteliğini, anayasacılık bakımından anlam ve önemini kavrar ;
4 Öğrenciler, 1839 Tanzimat Fermanı ve 1856 Islahat fermanının anayasal gelişme içindeki anlamını görürler.;
5 Öğrenciler, 1876 Anayasasının hangi koşullarda yapıldığını anlarlar ve bu Anayasaya göre Osmanlı devletinin temel organlarının kuruluş ve işleyişini bilirler. ;
6 Öğrenciler, İkinci Meşrutiyetin anasayal önemini kavrarlar. ;
7 Öğrenciler Osmanlı Devletini nasıl yıkıldığı ve Türkiye Cumhuriyetinin nasıl kurulduğunu anayasal açıdan kavrarlar. ;
8 Cumhuriyet dönemi Anayasalarına devletin temel organlarının kuruluş ve işleyişi hakkındaki temel özellikleri kavrarlar. ;
9 Türkiye Cumhuriyeti dönemindeki anayasal kesintileri ve sisteme yapılan dışarıdan müdahaleleri analiz ederler. ;
10 Öğrenciler, günümüzde devletin temel organlarının kuruluş ve işleyişine ve keza vatandaşların temel hak ve hürriyetlerine ilişkin karşılaşılan sorunları tarihsel perspektif içinde kavrama ve analiz etme yeteneğini kazanırlar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Osmanlı Devlet Yapısı ve Anayasacılık
2 Sened-i İttifak
3 Tanzimat Fermanı
4 Islahat Fermanı
5 Kanun-u Esasi
6 İkinci Meşrutiyet
7 1921 Anayasası
8 1924 Anayasası ve Tek Parti dönemi uygulaması
9 1924 Anayasası ve çok partili dönem uygulaması
10 1960 Askeri Müdahalesi
11 1961 Anayasası
12 1960-1980 arası Anayasal ve siyasal gelişmeler
13 1980 Askeri Müdahalesi ve 1982 Anayasası
14 1982-2012 arası yapılan Anayasa değişiklikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hasan Tahsin Fendoğlu, Anayasal Derinlik, Ankara, yetkin, 2012.
Bülent Tanör, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri: 1789-1980, İstanbul, Der Yayınları, İkinci Baskı, 1995.
Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku, Bursa, Ekin, 22000, s.1-104
Orhan Aldıkaçtı, Anayasa Hukukumuzun Gelişmesi ve 1961 Anayasası, İstanbul, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, 1982.
Recai Galip Okandan, Amme Hukukumuzun Anahatları, İstanbul, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, 1968
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 3 42
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,83
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 3 2 2 3 2 2 4 3 3 1 3 0 0 0 0
OK2 3 3 2 2 4 3 2 3 3 3 1 3 0 0 0 0
OK3 4 4 2 3 3 2 2 3 3 4 1 4 0 0 0 0
OK4 3 3 3 2 3 2 2 3 3 3 1 3 0 0 0 0
OK5 3 3 2 4 3 2 2 4 3 3 1 3 0 0 0 0
OK6 4 3 2 2 3 2 2 3 3 3 1 3 0 0 0 0
OK7 2 3 2 2 3 2 2 3 3 3 1 2 0 0 0 0
OK8 3 4 2 4 3 2 2 3 4 3 1 3 0 0 0 0
OK9 2 3 2 2 4 2 2 3 3 3 1 3 0 0 0 0
OK10 2 3 2 2 4 2 2 3 3 3 1 3 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr