1 | Dersin Adı: | SANATTA MODERNİZM |
2 | Dersin Kodu: | SAT 3066 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | önkoşulsuz |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Yrd. Doç. Dr. Filiz İNANAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr.Filiz İnanan inanan@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sanatta modernizm sürecinin kavranması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Modernizm nedir? Modernizmin kökenleri nelerdir? | |
2 | Arkeoloji ve sanat tarihinin ortaya çıkışı, kurucusu Johann Joachim Winckelmann ; Aydınlanma Çağı düşünürleri, J.J.Rousseau’nun bağımsızlık bildirgesi, Fransız Devrimi | |
3 | Sanat Sanat için mi, toplum için mi? Kant felsefesi | |
4 | Devrim sonrası Paris Salon’u, Gustave Courbet, Eduard Manet, Eugene Delacroix | |
5 | Romantizm, Realizm ve Empresyonizm, Greenberg’in Modern Resim metninin değerlendirilmesi | |
6 | Ard-İzlenimciler: Seurat ve Cézanne, V.van Gogh ve Gauguin | |
7 | Arasınav-Ders tekrarı | |
8 | Resmin yeni görünümü | |
9 | Nabiler; Fovizm; Art-Nouveau; | |
10 | Gelecekçilik, Kübizm | |
11 | Dadaizm | |
12 | Dışavurumculuk | |
13 | Art-Deco,Yeni-Plastikçilik, Gerçeküstücülük | |
14 | 1950’ler sonrasından bugüne sanat |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Antmen, A., 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık, 2008. Batur, E., Modernizmin Serüveni, Alkım Yayınları, 2007. Danto, A. C., Sanatın Sonundan Sonra, Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi (çev. Zeynep Demirsü), İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010 Gombrich, E. H., Sanatın Öyküsü, çev. Erol Erduran, İstanbul: Remzi Kitabevi, 2002 Lynton, N. Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, 2004 Murray, C., Yirminci Yüzyılda Sanatı Okuyanlar (çev. Suğra Öncü), İstanbul: Sel Yayıncılık, 2009 Ragon, M., Modern Sanat (çev. Vivet Kanetti), İstanbul: Hayalbaz Yayınları, 2009 Shiner, L., Sanatın İcadı (Bir Kültür Tarihi), Ayrıntı Yayınları, sanat ve Kuram Dizisi, 2010 Tansuğ, S., Sanatın Sonundan Sonra, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1993 Yılmaz, M., Modernizmden Postmodernizme Sanat, Ütopya Yayınevi, Sanat Dizisi, 2005 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 20 | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |