Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
1 Dersin Adı: ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
2 Dersin Kodu: ÖZE1006
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. ÖZGE ELİÇİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Adres:Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059
E-mail: ozyurek48@gmail.com
Tel: +90 (224) 294 21 96
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tutum, zedelenme, yetersizlik, özür kavramlarını, somoto-psikoloji çerçevesinde bedenle davranışlar arasındaki ilişkiyi, yetersizliğin duygusal bozukluklara etkisini, uyum probleminin ortaya çıkması ve önlenmesini, yeni psikolojik ortamı, davranış açıklamalarını, engellilere yönelik tutumlar ve değiştirilmesini örnekle açıklayabilme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tutum, zedelenme, yetersizlik, özür kavramlarını örnekle açıklayabilme.;
2 Somoto-psikoloji çerçevesinde bedenle davranışlar arasındaki ilişkiye ilişkin beş önermeyi örnekleyebilme ve birbirinden ayırtedebilme.;
3 Yetersizliğin duygusal bozukluklara etkisi, uyum probleminin ortaya çıkması ve önlenmesini örnekle açıklayabilme.;
4 Yeni psikolojik ortam ve yeni psikolojik ortamın dinamiğini yetersizlikten etkilenmiş bir çocuk örneği ile açıklayabilme.;
5 Davranış açıklamalarını birbirinden ayırtedebilme ve örneklendirebilme.;
6 Engellilere yönelik tutumları ve değiştirilmesi yollarını açıklayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Zedelenme – Yetersizlik – Özür
2 Tutum, tutumlar ile davranışlar arasındaki ilişki, tutumların kaynakları, tutumları değiştirmede etkili değişkenler.
3 Somoto-psikoloji, Bedenle Davranış Arasında Düzenli Bir İlişki Yoktur ve Beden Davranışı Biçimlendirir önermeleri
4 Davranış Bedeni Biçimlendirir, Davranış ve Bedensel Özellikleri Eşzamanlı Olarak Bir Üçüncü Değişken Biçimlendirir ve Davranış Kişinin Etkileşimde Bulunduğu Çevrenin İşlevidir önermeleri
5 Yetersizlik-Özür ilişkisi, yetersizliğin oluşumunda toplumun etkisi
6 Özrün oluşumunda toplumun etkisi, uyum sorununun oluşmasında toplumun etkisi
7 Genel değerlendirme
8 Yetersizliğin uyumsuzluğa yol açması
9 Özrün ve uyum sorununun birlikte oluşumuna toplumun etkisi
10 Davranışı genel ilkelerle açıklama, Adlandırma açıklamaları
11 Tarihsel açıklama, güncel açıklama, gözlemlere dayalı açıklama
12 Yeni psikolojik ortam ve yeni psikolojik ortamın dinamiğini
13 Engellilerin yeni psikolojik ortamlarla karşılaşma nedenleri
14 Engelli kişilere yönelik tutumların değiştirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Tutumlar ve Engellilere Yönelik Tutumların Değiştirilmesi., ÖZYÜREK, M., Karatepe Yayınları., 2000. Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 4 0
OK2 0 3 0 0 0 3 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK3 3 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 3 0
OK4 3 0 0 4 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 4 0 0 0
OK6 0 0 0 2 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr