Adres:Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059 E-mail: ozyurek48@gmail.com Tel: +90 (224) 294 21 96
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Tutum, zedelenme, yetersizlik, özür kavramlarını, somoto-psikoloji çerçevesinde bedenle davranışlar arasındaki ilişkiyi, yetersizliğin duygusal bozukluklara etkisini, uyum probleminin ortaya çıkması ve önlenmesini, yeni psikolojik ortamı, davranış açıklamalarını, engellilere yönelik tutumlar ve değiştirilmesini örnekle açıklayabilme.
Somoto-psikoloji çerçevesinde bedenle davranışlar arasındaki ilişkiye ilişkin beş önermeyi örnekleyebilme ve birbirinden ayırtedebilme.;
3
Yetersizliğin duygusal bozukluklara etkisi, uyum probleminin ortaya çıkması ve önlenmesini örnekle açıklayabilme.;
4
Yeni psikolojik ortam ve yeni psikolojik ortamın dinamiğini yetersizlikten etkilenmiş bir çocuk örneği ile açıklayabilme.;
5
Davranış açıklamalarını birbirinden ayırtedebilme ve örneklendirebilme.;
6
Engellilere yönelik tutumları ve değiştirilmesi yollarını açıklayabilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Zedelenme – Yetersizlik – Özür
2
Tutum, tutumlar ile davranışlar arasındaki ilişki, tutumların kaynakları, tutumları değiştirmede etkili değişkenler.
3
Somoto-psikoloji, Bedenle Davranış Arasında Düzenli Bir İlişki Yoktur ve Beden Davranışı Biçimlendirir önermeleri
4
Davranış Bedeni Biçimlendirir, Davranış ve Bedensel Özellikleri Eşzamanlı Olarak Bir Üçüncü Değişken Biçimlendirir ve Davranış Kişinin Etkileşimde Bulunduğu Çevrenin İşlevidir önermeleri
5
Yetersizlik-Özür ilişkisi, yetersizliğin oluşumunda toplumun etkisi
6
Özrün oluşumunda toplumun etkisi, uyum sorununun oluşmasında toplumun etkisi
7
Genel değerlendirme
8
Yetersizliğin uyumsuzluğa yol açması
9
Özrün ve uyum sorununun birlikte oluşumuna toplumun etkisi
10
Davranışı genel ilkelerle açıklama, Adlandırma açıklamaları
11
Tarihsel açıklama, güncel açıklama, gözlemlere dayalı açıklama
12
Yeni psikolojik ortam ve yeni psikolojik ortamın dinamiğini
13
Engellilerin yeni psikolojik ortamlarla karşılaşma nedenleri
14
Engelli kişilere yönelik tutumların değiştirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Tutumlar ve Engellilere Yönelik Tutumların Değiştirilmesi., ÖZYÜREK, M., Karatepe Yayınları., 2000. Ankara.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
2
28
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
86
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,87
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU