Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI II
1 Dersin Adı: TÜRK TASAVVUF EDEBİYATI II
2 Dersin Kodu: TDE3040
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. Sadettin Eğri
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yard.Doç.Dr. Sadettin Eğri
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sadettin@uludag.edu.tr
2941816
U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok No.134
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk kültür tarihinde önemli bir yere sahip olan "Tasavvuf"un edebiyatımıza etkilerinin öğretilmesi. Tekke Edebiyatı adı altında da ele aldığımız bu zengin yapının manzum ve mensur eserlere aktarılma şekillerini tanıtmak. Mistik dünyanın edebî metinlere aktarılışında kullanılan motif ve terimlerin öğretilmesi.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslâm medeniyetinde tasavvuf kültürünün yeri ve önemi öğretilir;
2 Tasavvuf edebiyatı metinlerinin yüzyıllara göre değerlendirilmesi;
3 Tasavvufun remizleri, sanatı, terminolojisi tanıtılır;
4 Şathiyye, devriyye gibi türlerin şerh edilme metotları tanıtılır;
5 Tasavvuf edebiyatının dili ve üslubu değerlendirilir;
6 Divan ve tekke edebiyatları ile çağdaş Türk edebiyatında tasavvuf kültürünün etkileri araştırılır;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tasavvuf Edebiyatı'nda "Kabz ve Bast" Hallerinin Şiirlere Yansıması
2 Seyyid Nizamoğlu'nun Şiirlerinde "Ben"lik
3 Tasavvufî Metinlerde "Cemâl" Konusu
4 Mutasavvıfların Şiirlerinde"Yaratıklar ve Yaratılış"
5 XV. yüzyıl Tasavvuf Dünyası ve Şairleri
6 Tasavvuf Şiirinde "Cân-Cânân" İlişkisi ve Bunların Manzumelere Yansımaları
7 ARASINAV+ Kaygusuz Abdal'ın Şiirlerinde Tasavvufî Unsurlar
8 Pir sultan Abdal'ın Tasavvuf Dünyasındaki Yeri ve Önemi
9 Pir Sultan Abdal'ın Seçme Şiirleri ve İncelenmesi
10 Tasavvuf Edebiyatı'nda "Söz"ün Gücü ve Önemi
11 XVI ve XVII. Yüzyıl Tasavvuf Edebiyatı ve Ünlü Mutasavvıflar
12 XVIII. Yüzyılda Bursalı Mutasavvıflar ve Onların Şiirlerinden Seçmeler
13 Yakın Dönem Tasavvuf Edebiyatı Temsilcileri ve Özellikleri
14 Halk Şiirinde Tasavvufî Söyleyişlerin Şairler Üzerindeki Etkileri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Haluk İpekten, Türk Edebiyatının Kaynaklarından Türkçe Şuarâ Tezkireleri, Erzurum, 1988.
2. Haluk İpekten ve diğerleri, Şair Tezkireleri, Ankara, 2002.
3. Kadir Atlansoy, Bursa Şairleri-Bursa Vefeyatnamelerindeki Şairlerin Biyografileri, Bursa, 1998.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 2 12
Projeler 15 2 30
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0
OK3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr