Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
1 Dersin Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
2 Dersin Kodu: EBB3004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr. TURGAY GÜNDÜZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: tgunduz@uludag.edu.tr,
Tel: 0224 243 10 66 / 60420
Adres: Fethiye Mah. Kırlangıç sk. No: 2, U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Yeni Bina, 2. Kat, No: 210, Nilüfer -BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretmen adaylarına Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretiminin nasıl yapılması gerektiği konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmak; Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretiminin felsefe ve temel öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak; alanla ilgili öğrenme kuramları ve program çeşitleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye’de ilk ve ortaöğretimde Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi derslerinin tarihi gelişimini, çeşitli aşamalara göre sıralayabilir.;
2 İlk ve orta öğretim kurumlarında din öğretiminin yasal dayanaklarını açıklayabilir.;
3 Türkiye’de ilk ve orta öğretim kurumlarındaki din öğretimi uygulamasının Çağdaş din eğitimi modelleri arasındaki yerini tartışabilir.;
4 Okulöncesi çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak din öğretimi yöntemlerini uyarlayabilir.;
5 İlköğretim çağı çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak belli başlı din öğretimi yöntemlerini uygulayabilir.;
6 Ergenlik dönemi din öğretiminde uygulanabilecek yöntem ve stratejileri açıklayabilir. ;
7 Başlıca din öğretimi program yaklaşımlarını analiz edebilir.;
8 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi ders kitaplarını öğrenme alanları yaklaşımına göre tasnif edildiğinin farkında olur.;
9 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersinin öğrenme kazanımlarını öğrencilerin gelişim özellikleri ve dini ihtiyaçları ile ilişkilendirebilir.;
10 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersinde ölçme ve değerlendirilme süreçlerinde yararlanılabilecek yöntem, teknik ve araç ve gereçleri, konunun özelliği ve çocukların gelişim özelliklerine göre seçebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Özel Öğretim Yöntemleri I dersinin amacı, muhtevası, kaynakları Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretim yöntemlerine uygulanmasıyla ilgili örneklerin incelenmesi (I)
2 Türkiye‘de Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersinin tarihi gelişimi Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretim yöntemlerine uygulanmasıyla ilgili örneklerin incelenmesi (II)
3 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersinin bireysel ve toplumsal temelleri, yasal dayanakları Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretim yöntemlerine uygulanmasıyla ilgili örneklerin incelenmesi (III)
4 Dünyadaki din eğitimi modelleri karşısında Türkiye‘de din dersleri Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretim yöntemlerine uygulanmasıyla ilgili örneklerin incelenmesi (IV)
5 Başlıca din öğretimi program yaklaşımları; Din öğretiminde program geliştirme süreci Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretim yöntemlerine uygulanmasıyla ilgili örneklerin incelenmesi (V)
6 DKAB dersinin temel bileşenleri (inanç-ibadet-ahlak) ve gelişim basamakları Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (I)
7 Mevcut Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi programının incelenmesi (Öğrenme alanları açısından) Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (II)
8 Mevcut Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi programının incelenmesi (Kazanımlar ve değerlendirme süreçleri açısından) Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (III)
9 Mevcut Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi programının incelenmesi (Program üzerindeki yorum ve değerlendirmeler açısından) Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (IV)
10 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi ders kitaplarının incelenmesi Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (V)
11 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi ders kitaplarının incelenmesi Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (VI)
12 Okulöncesi Çocukların Din Eğitiminde Metotlar Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (VII)
13 İlköğretim Çağı Çocukların Eğitiminde Metotlar Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (VIII)
14 Ergenlerin Eğitiminde Metotlar Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (IX)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Köylü, Mustafa (editör), Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi,
Akyürek, Süleyman, Din Öğretimi, Nobel Yay. Ankara, 2011.
Aydın, Mehmet Zeki, Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, Ankara, 2004.
Altaş, Nurullah, Ay, Mahmut, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Morpa Yay., İstanbul 2007.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 1 25
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 34 34
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 2 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr