1 |
Dersin Adı: |
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I |
2 |
Dersin Kodu: |
EBB3004 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Yrd.Doç.Dr. TURGAY GÜNDÜZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: tgunduz@uludag.edu.tr, Tel: 0224 243 10 66 / 60420 Adres: Fethiye Mah. Kırlangıç sk. No: 2, U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Yeni Bina, 2. Kat, No: 210, Nilüfer -BURSA |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretiminin nasıl yapılması gerektiği konusunda bilgi, beceri ve tutum kazandırmak; Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi öğretiminin felsefe ve temel öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak; alanla ilgili öğrenme kuramları ve program çeşitleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Özel Öğretim Yöntemleri I dersinin amacı, muhtevası, kaynakları |
Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretim yöntemlerine uygulanmasıyla ilgili örneklerin incelenmesi (I) |
2 |
Türkiye‘de Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersinin tarihi gelişimi |
Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretim yöntemlerine uygulanmasıyla ilgili örneklerin incelenmesi (II) |
3 |
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersinin bireysel ve toplumsal temelleri, yasal dayanakları |
Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretim yöntemlerine uygulanmasıyla ilgili örneklerin incelenmesi (III) |
4 |
Dünyadaki din eğitimi modelleri karşısında Türkiye‘de din dersleri |
Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretim yöntemlerine uygulanmasıyla ilgili örneklerin incelenmesi (IV) |
5 |
Başlıca din öğretimi program yaklaşımları; Din öğretiminde program geliştirme süreci |
Genel öğretim yöntemlerinin konu alanı öğretim yöntemlerine uygulanmasıyla ilgili örneklerin incelenmesi (V) |
6 |
DKAB dersinin temel bileşenleri (inanç-ibadet-ahlak) ve gelişim basamakları |
Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (I) |
7 |
Mevcut Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi programının incelenmesi (Öğrenme alanları açısından) |
Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (II) |
8 |
Mevcut Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi programının incelenmesi (Kazanımlar ve değerlendirme süreçleri açısından) |
Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (III) |
9 |
Mevcut Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi programının incelenmesi (Program üzerindeki yorum ve değerlendirmeler açısından) |
Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (IV) |
10 |
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi ders kitaplarının incelenmesi |
Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (V) |
11 |
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi ders kitaplarının incelenmesi |
Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (VI) |
12 |
Okulöncesi Çocukların Din Eğitiminde Metotlar |
Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (VII) |
13 |
İlköğretim Çağı Çocukların Eğitiminde Metotlar |
Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (VIII) |
14 |
Ergenlerin Eğitiminde Metotlar |
Konu alanı özel öğretim yöntemleri uygulama sunumları (IX) |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Köylü, Mustafa (editör), Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Akyürek, Süleyman, Din Öğretimi, Nobel Yay. Ankara, 2011. Aydın, Mehmet Zeki, Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, Ankara, 2004. Altaş, Nurullah, Ay, Mahmut, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Morpa Yay., İstanbul 2007. |
24 |
Değerlendirme |
|