1 | Dersin Adı: | MÜZİK TARİHİ IV |
2 | Dersin Kodu: | KNS2006 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Sedat Dağhan DOĞU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof.Gökçe ALTAY ARTAR Öğr.Gör.S.Dağhan DOĞU |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı gulayg@uludag.edu.tr +90 224 294 27 09 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | 20.yüzyıldaki müzik üslupları ile türleri, biçimleri, teknikleri, besteci ve icracıları tanımak, bu dönemlere ait seçilmiş müzik örneklerini dinleyerek bunları teknik ve estetik değerleri bakımından tartışmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Tarihsel süreç içinde müziğin gelişimini anlamak, sanatsal performans sırasında bu bilgilerden yararlanarak sanatsal bir yorum oluşturabilmek bu dersin öğrenciye en önemli katkısıdır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İki dünya savaşı arasında müzik | |
2 | Rus besteciler, Prokofiev ve Şostakoviç | |
3 | Hindemith ve işlevsel müzik | |
4 | Yeni klasikçi yaklaşım; Stravinski | |
5 | Oniki ses tekniği ve A.Schönberg | |
6 | Dışavurumculuk ve Schönberg, | |
7 | İkinci Viyana Okulu: Schönberg, Webwrn, Berg. | |
8 | Konuların tekrarı ve ara sınav | |
9 | İkinci dünya savaşı sonrasında müzik. | |
10 | Bütünsel serializm, Boulez. | |
11 | Bütünsel serializm, Messiaen ve Stockhausen. | |
12 | Serbest oniki ses tekniği | |
13 | Rastlamsal müzik (ABD: Cage, Varese) | |
14 | Avrupa’da rastlamsal müzik |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. J. Peter Burkholder – Claude V. Palisca, Norton Anthology of Western Music. 5th Ed. W. W. Norton & Company, 2005. 2. İlhan Mimaroğlu, Müzik Tarihi . Varlık Yayınları, 1961. 3. İlke Boran – Kıvılcım Yıldız Şenürkmez, Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği. Yapı Kredi Yayıncılık, 2007. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav, proje/ödev. | |
Açıklama | Repertuar seçkisi dahilinde dönemlerle ilişkili derinlikli dinleti örneklemeleri, müzik tarihi dönemlerine ilişkin stilleri ve tarihi içeren yazılı sınav, konu başlıklarına ilişkin proje ve/veya ödevler. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,17 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |