Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜZİK TARİHİ IV
1 Dersin Adı: MÜZİK TARİHİ IV
2 Dersin Kodu: KNS2006
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Sedat Dağhan DOĞU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Gökçe ALTAY ARTAR
Öğr.Gör.S.Dağhan DOĞU
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
gulayg@uludag.edu.tr
+90 224 294 27 09
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 20.yüzyıldaki müzik üslupları ile türleri, biçimleri, teknikleri, besteci ve icracıları tanımak, bu dönemlere ait seçilmiş müzik örneklerini dinleyerek bunları teknik ve estetik değerleri bakımından tartışmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tarihsel süreç içinde müziğin gelişimini anlamak, sanatsal performans sırasında bu bilgilerden yararlanarak sanatsal bir yorum oluşturabilmek bu dersin öğrenciye en önemli katkısıdır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Müziğin iki dünya savaşı arasındaki tarihsel gelişimini açıklayabilmek;
2 Yirminci yüzyıl müzik akımlarının tarihsel altyapısın kavrayabilme;
3 İkinci dünya savaşından önce müzikte oluşan teknik gelişimi açıklayabilme;
4 İkinci dünya savaşından sonra müzikte oluşan teknik gelişimi açıklayabilme;
5 Yirminci yüzyıldaki müzik akımlarını ve bestecileri tanıyabilme;
6 Yirminci yüzyıldaki müzik türlerini, biçimleri ve kuramları tanıyabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İki dünya savaşı arasında müzik
2 Rus besteciler, Prokofiev ve Şostakoviç
3 Hindemith ve işlevsel müzik
4 Yeni klasikçi yaklaşım; Stravinski
5 Oniki ses tekniği ve A.Schönberg
6 Dışavurumculuk ve Schönberg,
7 İkinci Viyana Okulu: Schönberg, Webwrn, Berg.
8 Konuların tekrarı ve ara sınav
9 İkinci dünya savaşı sonrasında müzik.
10 Bütünsel serializm, Boulez.
11 Bütünsel serializm, Messiaen ve Stockhausen.
12 Serbest oniki ses tekniği
13 Rastlamsal müzik (ABD: Cage, Varese)
14 Avrupa’da rastlamsal müzik
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. J. Peter Burkholder – Claude V. Palisca, Norton Anthology of Western Music. 5th Ed. W. W. Norton & Company, 2005.
2. İlhan Mimaroğlu, Müzik Tarihi . Varlık Yayınları, 1961.
3. İlke Boran – Kıvılcım Yıldız Şenürkmez, Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği. Yapı Kredi Yayıncılık, 2007.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav, proje/ödev.
Açıklama Repertuar seçkisi dahilinde dönemlerle ilişkili derinlikli dinleti örneklemeleri, müzik tarihi dönemlerine ilişkin stilleri ve tarihi içeren yazılı sınav, konu başlıklarına ilişkin proje ve/veya ödevler.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,17
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 1 4 1 1 3 1 1 3 2 4 1
OK2 4 1 4 1 1 3 1 1 3 1 4 1
OK3 4 1 4 1 1 3 1 1 3 2 4 1
OK4 4 1 4 1 1 3 1 1 3 2 4 1
OK5 5 1 3 1 1 3 1 1 2 1 4 1
OK6 5 1 3 1 1 3 1 1 2 1 4 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr