Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı atohumcu@uludag.edu.tr 0224 294 27 00
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Kültürel evrim süreci içinde Cumhiriyet döneminde Türk müziğinin gelişimi ile Türk devlet ve akraba topluluklarının geleneksel müziklerine ilişkin bilgi sahibi olmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders, öğrencinin mesleki alan gelişimine Türk müziğinin tarihsel süreçleri, dönemleri, kuramcı ve bestecileri ve de önemli kırılma noktaları hakkında genel bilgi sahibi olmasına ve bunları mesleki çalışmalarına yansıtabilmesine katkı sağlar.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Cumhuriyet Dönemi’nde Türk müziğinin gelişim ve değişimi ile ilgili bilgi sahibi olmak.;
2
Cumhuriyet Dönemi’nde Türk müziği çalışmaları ile konuyla ilgili kuramcı ve bestecileri tanıyabilme.;
3
Orta Asya’da bulunan Türk toplumlarının geleneksel müziklerini yüzeysel olarak tanıyabilme;;
4
Tarihsel sürece bağlı değişikliklerin Orta Asya’daki Türk toplumlarının müziklerine etkilerini bilme.;
5
Orta Asya Türk toplumlarında kullanılan çalgıları tanıyabilme
;
6
Orta Asya’da bulunan Türk toplumlarının müzikleri ile ilgili yazılı, görsel ve işitsel materyalleri tanıyabilme.;
7
Orta Asya Türk toplumlarındaki geleneksel müziklerin özelliklerini karşılaştırabilme;
8
Türkiye ile Orta Asya’da yaşayan Türklerin müziklerini belirli ölçütlerde karşılaştırabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Cumhuriyet döneminde müzik çalışmaları , kuramcı ve besteciler.
2
Cumhuriyet döneminde halk müziği derleme çalışmaları.
3
Cumhuriyet döneminde kültür ve müzik politikalarının oluşumu.
4
Orta Asya’daki Türk toplumları, XX.yüzyılda yaşanan siyasi değişimlerin kültürel öğelere etkisi.
5
Uygur Türklerinin geleneksel müziklerine genel bir bakış.
6
Özbekistan ve Türkmenistan Türklerinin geleneksel müziklerine genel bir bakış.
7
Kazakistan ve Kırgızistan Türklerinin geleneksel müziklerine genel bir bakış.
8
Azerbaycan ve İran Türklerinin geleneksel müziklerine genel bir bakış.
9
Tuva, Hakasya ve Başkırdistan Türklerinin geleneksel müziklerine genel bir bakış
10
Orta Asya Türk toplumlarında kullanılan geleneksel çalgılar
11
Orta Asya Türk toplumlarının ortak yazılı ve sözlü kaynakları
12
Orta Asya Türk toplumlarındaki geleneksel müziklerin ortak ve farklı yönleri.
13
Orta Asya Türk toplumlarının müziklerinde ses sistemi
14
Türkiye ve Orta Asya Türk toplumlarındaki geleneksel müziklerin ortak ve farklı yönlerini karşılaştırma.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Almas, T. (2010). Uygurlar. Selenge Yayınlar, İstanbul Anderson, E. The Construction of Amannisa Khan as a Uyghur Musical Culture Hero. Asian Music, 2012, 43.1: 64-90 / Auge, M; Colleyn, J-P, (2014). Antropoloji, Dost Yayıncılık, Ankara. Gazimihal, M. R. (1975). U¨lkelerde kopuz ve tezeneli sazlarımız. Ankara U¨niversitesiBasımevi, Ankara. Gömeç, S.Y. (1997). Uygur türkleri tarihi ve kültürü (Vol. 110). Ataturk Kultur DIL Ve Tarih Yuks. Harris, R. (2008). The Making of a Musical Canon in Chinese Central Asia: The Uyghur Twelve Muqam. Routledge/ Harris, R. (2001). Cassettes, bazaars and saving the nation: the Uyghur music industry in Xinjiang, China.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı Sınavlar
Açıklama
Yazılı sınavlar dönem içerisinde işlenen konular üzerinden çoktan seçmeli test veya klasik sınavlar şeklinde ölçülür ve değerlendirilir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
5
60
Ödevler
0
2
4
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
95
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,13
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU