Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ I
1 Dersin Adı: GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ I
2 Dersin Kodu: KNS3125
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ahmed TOHUMCU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Özlem DOĞUŞ VARLI
Prof. Dr. Erdem ÖZDEMİR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı
atohumcu@uludag.edu.tr
0224 294 27 00
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kültürel evrim süreci içinde XX.yüzyıl öncesi Türk müziğinin tarihsel gelişimine ilişkin bilgi sahibi olmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders, öğrencinin mesleki alan gelişimine Türk müziğinin tarihsel süreçleri, dönemleri, kuramcı ve bestecileri ve de önemli kırılma noktaları hakkında genel bilgi sahibi olmasına ve bunları mesleki çalışmalarına yansıtabilmesine katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk müzik kültürünün tarihsel gelişim dönemleri hakkında bilgi edinebilme;
2 İslamiyetin Türk müzik kültürü üzerindeki etkisini açıklayabilme;;
3 Selçuklu Türkleri dönemindeki müzik kültürünü açıklayabilme;;
4 Osmanlı dönemi müziğini tarihsel gelişimine göre evrelere ayırabilme;;
5 XVIII. ve XIX. Yüzyılda Türk müziğinin Avrupa’daki etkilerine örnek gösterebilme;;
6 XIX.yüzyılda (özellikle İstanbul’da) müzik konusundaki Avrupa ile etkileşime örnekler gösterebilme .;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kültürel evrim süreci içinde Türk müzik kültürünün evreleri ve tarihsel dönemleri
2 Hunlar öncesi Altaylılar döneminin Türk müzik kültürüne ilişkin yorumlar
3 Orta Asya Türk devletleri döneminde müzik kültürü
4 Karahanlılar ve Gazneliler döneminde Türk müzik kültürü
5 Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu döneminde Türk müzik kültürü
6 Mevlana’nın yaşam felsefesi ve Mevlevi müziğine yansıması, tasavvuf müziğinin diğer unsurları
7 Osmanlı Dönemi müziğinin tarihsel oluşum, gelişim ve dönüşüm evreleri
8 Osmanlı dönemi müziğinin ilk evresi; Mehterhane ve Enderun, müzik kuramına ilişkin çalışmalar
9 Osmanlı Dönemi müziğinin ikinci evresi; müzik yazma çabaları, kuramcı ve besteciler
10 Osmanlı Dönemi müziğinin üçüncü evresi; Batılılaşma çabaları ve Muzıka-ı Humayun’un kuruluşu
11 Osmanlı Döneminde halk müziğinin görünümü gezgin ozan/aşık geleneği
12 XVIII. ve XIX. yüzyılda Türk müziğinin Avrupa’daki etkileri
13 XIX.yüzyılda (özellikle İstanbul’da) müzik konusunda Avrupa ile etkileşim
14 Osmanlı döneminin son yüzyılında müzik çalışmaları üzerine değerlendirmeler.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aksoy, Bülent Avrupalı Gezginlerin Gözüyle Osmanlılarda Musiki Pan Yayıncılık, İstanbul 2004
Altar, C. Memduh. Opera Tarihi Pan Yayıncılık İstanbul 2010
Gazimihal Mahmut R.Türk Askeri Mızıkaları Tarihi, MEB Yayını (Maarif Basımevi) İstanbul 1955
Gazimihal, M. R. (1975). U¨lkelerde kopuz ve tezeneli sazlarımız. Ankara U¨niversitesiBasımevi, Ankara.
Oransay,Gültekin Müzik Tarihi Yaykur (Açık Yükseköğretim) Ankara 1976
Ögel, B. (2000). Türk kültür tarihine Giriş C 9. T.C. Kültür Bakanlığı, Ankara./ Öğer, A. & İnayet, A. (2013).
Say, Ahmet Müzik Ansiklopedisi Müzik Ansiklopedisi Yayınları Ankara : 2005
Uçan, Ali Türk Müzik Kültürü Müzik Ansiklopedisi Yayınları Ankara 2000 Sultanova, R. (2011). From Shamanism to Sufism: Women, Islam and Culture inCentral Asia (Vol. 3). IB Tauris.
Uçan, Ali (2000). Türk Müzik Kültürü Müzik Ansiklopedisi Yayınları Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı Sınavlar
Açıklama Yazılı sınavlar dönem içerisinde işlenen konular üzerinden çoktan seçmeli test veya klasik sınavlar şeklinde ölçülür ve değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 2 4
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,13
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 3 2 1
OK2 5 2 1 1 1 1 1 1 1 3 2 1
OK3 4 1 1 1 1 1 1 1 1 3 2 1
OK4 4 2 3 1 1 1 1 1 2 3 3 1
OK5 5 3 3 1 1 1 1 1 2 4 3 1
OK6 4 3 3 1 1 1 1 1 3 3 3 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr