Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KARŞILAŞTIRMALI YEREL YÖNETİMLER
1 Dersin Adı: KARŞILAŞTIRMALI YEREL YÖNETİMLER
2 Dersin Kodu: YRLS001
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. AHMET YILMAZ AKBULUT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. A. Yılmaz AKBULUT
Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Ali Osman Sönmez Kampusu Yeni Yalova Yolu Osmangazi / BURSA Tel: 0224 26155 40 – 41 Mail: yilmazakbulut@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Farklı ülkelerdeki yerel yönetimlerin mali yapısını, hizmet alanı belirleme yöntemlerini, hizmet ve gelir bölüşümüne dair merkezi idare ile mahalli idareler arasındaki yetki aktarımları ve denetim yöntemleri uygulamaları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Derslerde öğrenilen teorik bilgilerin, öğrencinin programına uygun kamu kurumları ve işletmelerde uygulayabilme becerisi kazandırmaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Mahalli İdarelerimizin yetki, görev, sorumlulukları ve denetimleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilmek.;;
2 Diğer ülkelerdeki yeni yapısal reformları ve sorunları analiz edebilmek.;;
3 Diğer ülkelerdeki hizmet sunumları ve finansman yöntemlerini tanımlayabilmek.;;
4 Diğer ülkelerdeki mahalli idarelerin yetki, görev ve sorumluluklarını kendi mahalli idarelerimizle karşılaştırabilmek.;;
5 Ülkeler itibariyle uygulanmakta olan gelir bölüşüm şekilleri ve gelir türlerinin fayda ve sakıncaları hakkında çıkarım yapabilmek.;;
6 Diğer ülkelerdeki yerel politikaların belirlenme ve uygulanma sürecini analiz edebilmek.;;
7 Diğer ülkelerdeki öncelikli mahalli ihtiyaç ve beklentileri hakkında bilgi sahibi olup; ülkemizdekilerle karşılaştırabilmek.;;
8 Diğer ülkelerdeki mahalli idarelerin yapısal ve işleyişsel üstünlüklerini ortaya koyup, ülkemize uyarlayabilmek.;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dünyada mahalli idarelerin ortaya çıkışı, gelişimi Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
2 Mahalli idareler, kamusal hizmetler ve hizmet alanının belirlenmesi Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
3 Mahalli idarelerin sundukları hizmetler, hizmet bölüşümü ve bölüşüm kriterleri Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
4 Mahalli idarelerde görev, gelir kaynakları paylaşımı, bütçe ve denetim (Ülke uygulamaları) Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
5 Türkiye’de mahalli idareler Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
6 ABD’de mahalli idareler Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
7 Fransa’da mahalli idareler Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
8 İngiltere’de mahalli idareler Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
9 İngiltere’de mahalli idareler Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
10 Federal Almanya’da mahalli idareler Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
11 İsveç’te mahalli idareler Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
12 Belçika, Hollanda’da mahalli idareler Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
13 Rusya ve Kanada’daki mahalli idareler Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
14 Çin ve Japonya’daki mahalli İdareler Teorik öğrenim kazanımlarımızın sektör uygulamaları ve olası sorunlar üzerine değerlendirmeler yapıp; çözüm önerileri getirmek
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Nuri Tortop, Burhan Aykaç ve diğerleri (2008), Mahalli İdareler, Nobel Yay., Ankara. 2-Ramazan Cengiz Derdiman (2010), İdare Hukuku, Alfa Aktüel Yay., Bursa. 3- Zerrin Toprak (2006), Yerel Yönetimler, Nobel Yay., Ankara. 4- Kanunlar, Tüzükler, Yönetmelikler ve İçtihatlar Önerilen Kaynaklar: Kamu Yönetimi Kitapları ve ilgili süreli yayınlar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin dersteki başarılarını değerlendirebilmek adına başarı notunun %40 ını etkileyen 1 ara sınav ve başarı notunun %60 ını etkileyen 1 final sınavı yapılarak harf notu elde edilir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 2 5 10
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 3 3 5 3 2 2 1 2 1 2 3
OK2 5 5 5 3 4 1 1 2 2 1 1 2
OK3 3 3 3 3 5 1 1 1 1 2 2 2
OK4 4 3 3 4 3 1 2 1 2 2 1 3
OK5 4 4 4 3 4 1 1 2 1 1 1 2
OK6 5 4 5 3 5 2 1 1 2 2 2 1
OK7 3 3 5 3 5 2 2 2 1 1 1 1
OK8 5 5 5 3 5 1 2 1 2 1 1 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr