1 |
Dersin Adı: |
HALKLA İLİŞKİLER |
2 |
Dersin Kodu: |
ISYZ124 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr.Gör. HASAN ÖZGÖÇEN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Karacabey MYO Öğr.Gör.Hasan Özgöçen ozgocenh@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu ders ile öğrencilere halkla ilişkilerle ilgili temel kavramların tanınması, halkla ilişkilerin organizasyon içerisindeki yerinin değerlendirilmesi, halkla ilişkilerde hedef kitlenin ve kullanılan iletişim araçlarının incelenmesi konusundaki yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
1) Halkla İlişkilerin gerekliliği ve önemi kavrayabilme
2) Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanıma
3) İletişim, iç iletişim, medya yönetimi ve olay tasarımı bilgelerine sahip olma
4) Halkla İlişkiler departmanlarının yönetim fonksiyonlarını üstlenebilme
5) Yazılı ve görsel iç ve dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Halkla İlişkilerin Tanımı, Tarihi Gelişimi ve Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar |
|
2 |
Sosyal Sorumluluğun Halkla İlişkiler Açısından Önemi, Örgütsel Kültür ve Halkla İlişkiler |
|
3 |
Halkla İlişkilerde Etkin İletişim |
|
4 |
Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar ve Temel İlkeler |
|
5 |
Kurumsal İmaj, Kurumsal Kimlik ve Kurumsal İtibar Kavramları |
|
6 |
Organizasyon İçerisinde Halkla İlişkilerin Yeri |
|
7 |
İşyerinde ve Çalışanlarda Halkla İlişkiler Açısından Bulunması Gereken Özellikler |
|
8 |
Ders Tekrarı ve Ara Sınav |
|
9 |
Halkla İlişkilerde Yönetim Süreci Aşamaları |
|
10 |
Halkla İlişkilerde Hedef Kitle |
|
11 |
Medya ile İlişkiler |
|
12 |
Halkla İlişkilerde Kullanılan Yazılı ve Sözlü İletişim Araçları |
|
13 |
Halkla İlişkilerde Kullanılan Görsel-İşitsel Araçlar |
|
14 |
İşletmelerde Halkla İlişkiler Uygulama Örnekleri |
|