1 |
Dersin Adı: |
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ |
2 |
Dersin Kodu: |
ISYS041 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. Dr. NİLAY ORBAY İÇAÇAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
MYO'ların Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Dr. Nilay ORBAY İÇAÇAN 0224 8613425- 2942683 nilayorbay@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu derste; kalite yönetim sistemlerinin uygulama yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Dersin kazanımları sonucunda iş dünyası ve toplumsal mükemmellik ilkeleri öğrenilerek, özel ve kamu sektöründe uygulanabilecek, sürdürülebilir kalite yönetim modelleri analiz edilebilir. Kalite Yönetim uygulamalarını kavrayarak, kurum ve kuruluşların etkinlik ve verimliliklerinin arttırılması amacıyla kalitenin yaratılması, uygulanması ve geliştirilmesine katkıda bulunulabilir. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Kalite kavramı, tanımı önemi( işletmeler ve müşteriler açısından önemi ) |
Örnek olay çalışması |
2 |
Toplam kalite kavramı, toplam kalite yönetim kavramı, sistem ve unsurları |
Örnek olay çalışması |
3 |
Kalite kavramından toplam kalite kavramına ulaşmada tarihsel süreç |
Örnek olay çalışması |
4 |
Klasik yönetim anlayışı ile toplam kalite yönetim anlayışının kıyaslanması |
Örnek olay çalışması |
5 |
TKY anlayışının unsurlarının detaylı incelenmesi |
Örnek olay çalışması |
6 |
TKY anlayışında uygulanan teknik süreçler ve yönetsel süreçler |
Örnek olay çalışması |
7 |
Aktarılan bilgilerin tekrarı |
Aktarılan bilgilerin tekrarı |
8 |
Toplam kalite yönetim sisteminin işleyişinde uygulanan kantitatif teknikler, yöntemler |
Örnek olay çalışması |
9 |
Toplam kalite yönetim sisteminin işleyişinde uygulanan kantitatif yöntemlerin açıklanması |
Örnek olay çalışması |
10 |
KAIZEN felsefesinin açıklanması ve diğer kalite yaklaşımları ile kıyaslanması |
Örnek olay çalışması |
11 |
Ulusal ve uluşlararası kalite standartlarının açıklanması |
Örnek olay çalışması |
12 |
Ulusal ve uluslararası kalite standartlarının açıklanması |
Örnek olay çalışması |
13 |
TKY ödülleri ve kriterleri |
Örnek olay çalışması |
14 |
TKY başarılı uygulamaların incelenmesi |
Örnek olay çalışması |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-) Nihat KÖLÜK, İrfan Dilsiz, Cafer S. KARTAL ; Kalite Güvancasi ve Standartları, 7. BASKI 2012, Detay yayıncılıkI, ISBN 975-8326-69-4 2-) Öğ.Gör.Dr.Sıdıka PARLAK; İşletmelerde Toplam Kalite Yönetimi, 2004, Ekin Kitabevi, ISBN 975- 8768-32-8 3-) Doç Dr. İfran ÇAĞLAR, Sabiha KILIÇ; Kalite Güvence Standartları, 2 Baskı, Ekim 2008, Nobel yayın Dağıtım Tic Ltd. ISBN 978-99 44- 77- 006-4 |
24 |
Değerlendirme |
|