Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DANS ve KOREOGRAFİ (MOKS)
1 Dersin Adı: DANS ve KOREOGRAFİ (MOKS)
2 Dersin Kodu: GSO2117
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi PELİN ELCİK YORGANCIOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Pelin Elcik Yorgancıoğlu
pelinelcik@uludag.edu.tr
02245431015, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Mudanya /Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Oyuncunun sahnenin (hareket veya dans alanı) çesitleri ve özelliklerini kavraması, koreografi oluşturmanın ilkeleri, bireysel ya da grup olarak dansçının alan kullanırken koreografın başvurduğu temel prensipleri kavraması, tek ya da grup olarak hareket ve dansın oluşturulmasının temellerini kavraması amaçlanmaktadır. Yanısıra müzik, ritm, ışık, kostüm gibi koreografi etmenlerinin kullanılışı hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Alana yönelik yetkinlik kazandırmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Koreografi kavramını ve temellerini öğrenir.;
2 Hareket ve dans sanatının koreografideki yerini ve önemini öğrenir.;
3 Sahne çeşitleri ve alanlarını öğrenir.;
4 Sahnedeki hareket yönlerini öğrenir.;
5 Sahnenin türüne uygun hareket boyutlarını öğrenir.;
6 Bireysel ve grup olarak koreografi uygulamalarını öğrenir.;
7 Dinamik ve statik sahne hareketlerini öğrenir.;
8 Küçük ve büyük hareketlerin koreografide kullanımını öğrenir.;
9 Bireysel dans ve hareket koreografisi oluşturmanın temellerini öğrenir.;
10 Grup dans ve hareket koreografisi oluşturmanın temellerini öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Koreografi nedir? Koreograf nedir? Koreografinin temel ilkeleri nelerdir?
2 Hareket ve dans sanatında koreografinin özellikleri. Hareket ve dans sanatında koreografinin özellikleri uygulama
3 Koreografide Konu , üslup Koreografide Konu , üslup uygulama
4 Koreografide kullanılacak müziğin seçilmesi ve kullanımı, notasyon Koreografide kullanılacak müziğin seçilmesi ve kullanımı, notasyon uygulama
5 Sahne çeşitleri ve alanları konusunda kuramsal bilgilendirme Dans edecek kişi sayısına gore koreografi oluşturma, sahneyi ve dansçıyı etkin kullanım
6 Sahnede dansçının/oyuncunun dışındaki diğer etmenler. Sahne çeşitleri ve alanları, sahnenin dinamik özelliklerine uygun hareket ve dans örnekleri uygulama
7 Sahnede dansçı/oyuncu ve hareketin boyutları ve çizgisel planlaması
8 Sahnede dans performansının geliştirilmesi ve dayanıklılık çalışmaları
9 Sahnede dansçının/oyuncunun dışındaki diğer etmenler.
10 Belirli bir konu bağlamında fiziksel ifade üzerinde uygulama yapması ve değerlendirilmesi
11 Belirli bir konu bağlamında fiziksel ifade üzerinde uygulama yapması ve değerlendirilmesi
12 Belirli bir konu bağlamında fiziksel ifade üzerinde uygulama yapması ve değerlendirilmesi
13 Belirli bir konu bağlamında fiziksel ifade üzerinde uygulama yapması ve değerlendirilmesi
14 Belirli bir konu bağlamında fiziksel ifade üzerinde uygulama yapması ve değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Eric Franklin, Dance Imagery for Technique&performance, human Kinetics, U.S.A.,1996
Litz Pisk, Aktör ve Bedeni, Devlet Tiyatroları İç Eğitim Dizisi, No:A23
Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Nortcote House, United Kingdom 1992
Irmgard Bartinieff-Dori Levis-Body Movement,Gordon and Brech Publisher, U.S.A. 1993
Moshe Feldenkrais-Awareness Tjrough Movement, HarperOne, 1991
Mabel Todd-The Thinking Body, Dnace Books Ltd., London, 1997
The Intimate Act of Choreography, Lynne Anne Blom, L. Tarin Chaplin, Dance Books Ltd. 1989.
Meaning in Motion, ed. Jane C. Desmond, Duke University Press, 1997
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme ara sınav ve final sınavları üzerinden yapılır.
Açıklama Ders dışı çalışmalar ve derse katılım da değerlendirmede göz önüne alınmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 18 2 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 6 6
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 3 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 3 4 4 4 0 0 0 0 0 0
OK3 5 5 2 3 3 1 0 0 0 0 0 0
OK4 5 5 2 3 3 1 0 0 0 0 0 0
OK5 5 5 2 3 3 2 0 0 0 0 0 0
OK6 4 5 3 3 4 1 0 0 0 0 0 0
OK7 5 5 2 3 3 1 0 0 0 0 0 0
OK8 4 5 3 3 4 2 0 0 0 0 0 0
OK9 4 5 2 3 3 2 0 0 0 0 0 0
OK10 4 5 2 3 3 2 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr