1 | Dersin Adı: | DANS ve KOREOGRAFİ (MOKS) |
2 | Dersin Kodu: | GSO2117 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi PELİN ELCİK YORGANCIOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Pelin Elcik Yorgancıoğlu pelinelcik@uludag.edu.tr 02245431015, Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sahne Sanatları Bölümü Mudanya /Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Oyuncunun sahnenin (hareket veya dans alanı) çesitleri ve özelliklerini kavraması, koreografi oluşturmanın ilkeleri, bireysel ya da grup olarak dansçının alan kullanırken koreografın başvurduğu temel prensipleri kavraması, tek ya da grup olarak hareket ve dansın oluşturulmasının temellerini kavraması amaçlanmaktadır. Yanısıra müzik, ritm, ışık, kostüm gibi koreografi etmenlerinin kullanılışı hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alana yönelik yetkinlik kazandırmak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Koreografi nedir? Koreograf nedir? | Koreografinin temel ilkeleri nelerdir? |
2 | Hareket ve dans sanatında koreografinin özellikleri. | Hareket ve dans sanatında koreografinin özellikleri uygulama |
3 | Koreografide Konu , üslup | Koreografide Konu , üslup uygulama |
4 | Koreografide kullanılacak müziğin seçilmesi ve kullanımı, notasyon | Koreografide kullanılacak müziğin seçilmesi ve kullanımı, notasyon uygulama |
5 | Sahne çeşitleri ve alanları konusunda kuramsal bilgilendirme | Dans edecek kişi sayısına gore koreografi oluşturma, sahneyi ve dansçıyı etkin kullanım |
6 | Sahnede dansçının/oyuncunun dışındaki diğer etmenler. | Sahne çeşitleri ve alanları, sahnenin dinamik özelliklerine uygun hareket ve dans örnekleri uygulama |
7 | Sahnede dansçı/oyuncu ve hareketin boyutları ve çizgisel planlaması | |
8 | Sahnede dans performansının geliştirilmesi ve dayanıklılık çalışmaları | |
9 | Sahnede dansçının/oyuncunun dışındaki diğer etmenler. | |
10 | Belirli bir konu bağlamında fiziksel ifade üzerinde uygulama yapması ve değerlendirilmesi | |
11 | Belirli bir konu bağlamında fiziksel ifade üzerinde uygulama yapması ve değerlendirilmesi | |
12 | Belirli bir konu bağlamında fiziksel ifade üzerinde uygulama yapması ve değerlendirilmesi | |
13 | Belirli bir konu bağlamında fiziksel ifade üzerinde uygulama yapması ve değerlendirilmesi | |
14 | Belirli bir konu bağlamında fiziksel ifade üzerinde uygulama yapması ve değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Eric Franklin, Dance Imagery for Technique&performance, human Kinetics, U.S.A.,1996 Litz Pisk, Aktör ve Bedeni, Devlet Tiyatroları İç Eğitim Dizisi, No:A23 Rudolf Laban- The Mastery of Movement, Nortcote House, United Kingdom 1992 Irmgard Bartinieff-Dori Levis-Body Movement,Gordon and Brech Publisher, U.S.A. 1993 Moshe Feldenkrais-Awareness Tjrough Movement, HarperOne, 1991 Mabel Todd-The Thinking Body, Dnace Books Ltd., London, 1997 The Intimate Act of Choreography, Lynne Anne Blom, L. Tarin Chaplin, Dance Books Ltd. 1989. Meaning in Motion, ed. Jane C. Desmond, Duke University Press, 1997 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Değerlendirme ara sınav ve final sınavları üzerinden yapılır. | |
Açıklama | Ders dışı çalışmalar ve derse katılım da değerlendirmede göz önüne alınmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 18 | 2 | 36 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 6 | 6 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |