1 | Dersin Adı: | EĞİTİMDE DRAMA UYGULAMALARI (OMKS) |
2 | Dersin Kodu: | GSY4108 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi TÜLAY AKGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | tulayakgul@uluag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Günümüzde bir öğretme metodu olarak kullanıldığı gibi bireyin özgürce kendini ifade etmesine katkıda bulunan, kişinin yaratıcılığını, düş gücünü ve ifade becerisini güçlendirmeye yönelik bir alana hizmet eden Eğitimde Drama ve Oyun eğitim fakülteleri ve ilköğretim ve lise eğitiminde hem bir öğretme, hem de bireyi geliştirmeye yönelik drama yönteminin kullanımını öğretmeyi amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | farklı bir öğrenme ve öğretme metodunu öğrenen öğrenci kendine farklı bir alan da yeni iş imkanları yaratmayı ve bunu uygulamayı öğrenir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Drama ile ilgili kavramlar, eğitimde drama, yaratıcı drama, rol oyunları, oyun | Sokak oyunları |
2 | Çocuk tiyatrosu nedir ve önemi. Okullarda tiyatro çalışmaları | Kapalı mekan oyunları |
3 | Bir drama ya da oyun planı nasıl hazırlanır | Plana göre oyun oynama |
4 | Drama planlamasının yararları ve içerikleri | Plana göre oyun oynama |
5 | Isınma oyunları | Isınma oyunları |
6 | Ana sınıf ve sekiz yıllık eğitim çerçevesinde derslere genel bakış | Ders içeriğine göre oyun oynama |
7 | Ana sınıf ve sekiz yıllık eğitim çerçevesinde derslere genel bakış | Ders içeriğine göre oyun oynama |
8 | Mevcut eğitim sistemindeki sorunlar, kalıplar ve drama eğitimi ile çeliskileri | Yaratıcılığın keşfi |
9 | Mevcut eğitim sistemindeki sorunlar, kalıplar ve drama eğitimi ile çeliskileri | Yaratıcılığın keşfi |
10 | Bir drama planlaması örneği (ana okulları için) | Okul öncesi oyunlar |
11 | Bir drama planlaması örneği (ana okulları için) | Okul öncesi oyunlar |
12 | Bir drama planlaması örneği (ikinci kademe için) | Yaş grubuna göre oyun planlama |
13 | Bir drama planlaması örneği (ikinci kademe için) | Yaş grubuna göre oyun planlama |
14 | Yaş grubuna göre oyun planlama | Yaş grubuna göre oyun planlama |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Augusto BOAL, “Oyuncular ve Oyuncu Olmayanlar İçin Oyunlar”,İngilizce’den Çevirenler: Berk ATAMAN, Özgürel ÖZTÜRK, Kerem RIZVANOĞLU, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, I.B. 2003, İstanbul. - Hülya NUTKU, “Üst Yaşam Bilinci ve ‘Oyun’ Kavramı”, Hülya NUTKU, Gösteri Dergisi, 1989. - İsmayıl H. BALTACIOĞLU, “Toplu Tedris “, Öğretmen Kitapları, 1938, İstanbul. - “Oyunun Tanımı”, Roger CAILLOIS, Çev: Turhan, ILGAZ Sanat Dünyamız, Yıl: 19, Sayı: 55, (Bahar:1994), İstanbul. - Mehmet Ali KILIÇBAY, “Felsefi Oyun ya da Oyun Felsefesi”, Sanat Dünyamız, Yıl: 19, Sayı: 55, (Bahar 1994), İstanbul. - Mübeccel GÖNEN - Nursel UYAR DALKILIÇ “Çocuk Eğitiminde Drama”, “Çocuk Eğitiminde Drama”, Epsilon Yayınları, 1998, İstanbul. - Nellie McCASLIN, “Okulda Yaratıcı Drama”, Çeviren: Nurhan TEKEREK, 1990 by Longman, A Division of Addision Wesleg Publishing, Co. Inc., New York. - Roger CAILLOIS, “Oyunun Tanımı”, Çev: Turhan, ILGAZ,Sanat Dünyamız, Yıl: 19, Sayı: 55, (Bahar:1994), İstanbul. - Nurhan TEKEREK, “Oyundan Dramaya Dramadan Dramatik Eğitime”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı: 23, Ankara 2007. -Tülin SAĞLAM “Eğitimde Tiyatro”, Tülin SAĞLAM, Bilimin ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı: 37, 2003, Ankara. Tülay Yıldız Akgül "Oyun Duygusu" Ekin yay, 2020 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders içeriğine dayalı olarak klasik yazılı sınav şeklinde değerlendirmeler gerçekleştirilir. | |
Açıklama | oyun oynamanın yaratıcılıkla ilişkisini anlar. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |