Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE DRAMA UYGULAMALARI (OMKS)
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE DRAMA UYGULAMALARI (OMKS)
2 Dersin Kodu: GSY4108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 1
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi TÜLAY AKGÜL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: tulayakgul@uluag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Günümüzde bir öğretme metodu olarak kullanıldığı gibi bireyin özgürce kendini ifade etmesine katkıda bulunan, kişinin yaratıcılığını, düş gücünü ve ifade becerisini güçlendirmeye yönelik bir alana hizmet eden Eğitimde Drama ve Oyun eğitim fakülteleri ve ilköğretim ve lise eğitiminde hem bir öğretme, hem de bireyi geliştirmeye yönelik drama yönteminin kullanımını öğretmeyi amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: farklı bir öğrenme ve öğretme metodunu öğrenen öğrenci kendine farklı bir alan da yeni iş imkanları yaratmayı ve bunu uygulamayı öğrenir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kendini özgürce ifade edebilme;
2 kişinin yaratıcılığını güçlendirme;
3 düş gücünü güçlendirme;
4 ifade becerisini güçlendirme;
5 eğitim fakülteleri ve ilköğretim ve lise eğitiminde hem bir öğretme, hem de bireyi geliştirmeye yönelik drama yönteminin kullanımını öğretme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Drama ile ilgili kavramlar, eğitimde drama, yaratıcı drama, rol oyunları, oyun Sokak oyunları
2 Çocuk tiyatrosu nedir ve önemi. Okullarda tiyatro çalışmaları Kapalı mekan oyunları
3 Bir drama ya da oyun planı nasıl hazırlanır Plana göre oyun oynama
4 Drama planlamasının yararları ve içerikleri Plana göre oyun oynama
5 Isınma oyunları Isınma oyunları
6 Ana sınıf ve sekiz yıllık eğitim çerçevesinde derslere genel bakış Ders içeriğine göre oyun oynama
7 Ana sınıf ve sekiz yıllık eğitim çerçevesinde derslere genel bakış Ders içeriğine göre oyun oynama
8 Mevcut eğitim sistemindeki sorunlar, kalıplar ve drama eğitimi ile çeliskileri Yaratıcılığın keşfi
9 Mevcut eğitim sistemindeki sorunlar, kalıplar ve drama eğitimi ile çeliskileri Yaratıcılığın keşfi
10 Bir drama planlaması örneği (ana okulları için) Okul öncesi oyunlar
11 Bir drama planlaması örneği (ana okulları için) Okul öncesi oyunlar
12 Bir drama planlaması örneği (ikinci kademe için) Yaş grubuna göre oyun planlama
13 Bir drama planlaması örneği (ikinci kademe için) Yaş grubuna göre oyun planlama
14 Yaş grubuna göre oyun planlama Yaş grubuna göre oyun planlama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Augusto BOAL, “Oyuncular ve Oyuncu
Olmayanlar İçin Oyunlar”,İngilizce’den
Çevirenler: Berk ATAMAN, Özgürel ÖZTÜRK,
Kerem RIZVANOĞLU, Boğaziçi Üniversitesi
Yayınları, I.B. 2003, İstanbul.
- Hülya NUTKU, “Üst Yaşam Bilinci ve ‘Oyun’
Kavramı”, Hülya NUTKU, Gösteri Dergisi,
1989.
- İsmayıl H. BALTACIOĞLU, “Toplu Tedris “,
Öğretmen Kitapları, 1938, İstanbul.
- “Oyunun Tanımı”, Roger CAILLOIS, Çev:
Turhan, ILGAZ Sanat Dünyamız, Yıl: 19, Sayı:
55, (Bahar:1994), İstanbul.
- Mehmet Ali KILIÇBAY, “Felsefi Oyun ya da
Oyun Felsefesi”, Sanat Dünyamız, Yıl: 19,
Sayı: 55, (Bahar 1994), İstanbul.
- Mübeccel GÖNEN - Nursel UYAR
DALKILIÇ “Çocuk Eğitiminde Drama”, “Çocuk
Eğitiminde Drama”, Epsilon Yayınları, 1998,
İstanbul.
- Nellie McCASLIN, “Okulda Yaratıcı Drama”,
Çeviren: Nurhan TEKEREK, 1990 by
Longman, A Division of Addision Wesleg
Publishing, Co. Inc., New York.
- Roger CAILLOIS, “Oyunun Tanımı”, Çev:
Turhan, ILGAZ,Sanat Dünyamız, Yıl: 19, Sayı:
55, (Bahar:1994), İstanbul.
- Nurhan TEKEREK, “Oyundan Dramaya
Dramadan Dramatik Eğitime”, Tiyatro
Araştırmaları Dergisi, Sayı: 23, Ankara 2007.
-Tülin SAĞLAM “Eğitimde Tiyatro”, Tülin
SAĞLAM, Bilimin ve Aklın Aydınlığında Eğitim
Dergisi, Sayı: 37, 2003, Ankara.
Tülay Yıldız Akgül "Oyun Duygusu" Ekin yay, 2020
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ders içeriğine dayalı olarak klasik yazılı sınav şeklinde değerlendirmeler gerçekleştirilir.
Açıklama oyun oynamanın yaratıcılıkla ilişkisini anlar.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 3 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK2 3 4 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0
OK3 3 5 3 3 3 3 0 0 0 0 0 0
OK4 4 5 3 3 3 4 0 0 0 0 0 0
OK5 1 1 4 5 5 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr