1 |
Dersin Adı: |
EPİK OYUNLAR ANALİZİ |
2 |
Dersin Kodu: |
GSY4008 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi BANU ÇAKMAK DUMAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224, 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya /Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Bu bağlamda ele alınan oyun metinleri epik tiyatro, absürt tiyatro ve çağdaş oyunlardandır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
epik oyun metinlerine analitik açıdan yaklaşımın öğrenilmesi |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Absürt tiyatroyu oluşturan siyasi, kültürel, tarihi koşulları ve akımın genel özellikleri |
|
2 |
Jean Genet’nin Balkon adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri |
|
3 |
Jean Genet’nin Balkon adlı oyununun analizi: başlık, oyun olgusu, absürt öğeler, ana düşünce |
|
4 |
Samuel Beckett’in Godot’yu Beklerken adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri |
|
5 |
Samuel Beckett’in Godot’yu Beklerken adlı oyununun analizi: absürt öğeler, yorum ve tartışma, anlam |
|
6 |
Bertolt Brecht’in öncüsü olduğu epik tiyatronun dramaturjik özellikleri, epik oyunculukta oyuncunun metne yaklaşımı |
|
7 |
Brecht’in Üç Kuruşluk Opera adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri |
|
8 |
Brecht’in Üç Kuruşluk Opera adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri |
|
9 |
Brecht’in Üç Kuruşluk Opera adlı oyununun analizi: yabancılaştırma öğeleri, epik unsurlar, anlatılmak istene düşünce |
|
10 |
Brecht’in Kafkas Tebeşir Dairesi adlı oyununun analizi: yazar, olay örgüsü, kişiler, tür-biçim özellikleri |
|
11 |
Brecht’in Kafkas Tebeşir Dairesi adlı oyununun analizi: yabancılaştırma öğeleri, epik unsurlar, anlatılmak istene düşünce |
|
12 |
Lorca’nın Bernarda Alba’nın Evi adlı oyununun analizi: yazar, İspanyol tiyatrosu, İspanya’nın koşulları, kişiler, olaylar, biçim özellikleri, ana fikir |
|
13 |
Dario Fo’nun Bir Anarşistin Kaza Sonucu Ölümü adlı oyununun analizi: yazar, İtalyan tiyatrosu, halk tiyatrosu kavramı ve metin, olaylar, kişiler, biçim özellikleri, ana fikir |
|
14 |
Harold Pinter’ın Bir Tek Daha ve Dağ Dili adlı kısa oyunlarının analizi: yazar, olaylar, kişiler, biçim özellikleri, ana fikir |
|