1 | Dersin Adı: | ROMANTİK DÖNEM TİYATROSU |
2 | Dersin Kodu: | GSO3005 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi TÜLAY AKGÜL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | tulayakgul@uludag.edu.tr. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Romantizmden Realizme uzanan süreçteki tiyatro tarihi ve düşüncesinin gelişimine ilişkin öğrenciye bilgi vererek, öğrencinin teorik donanımını zenginleştirmek için programda yer alan bir derstir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci hem yazarlık sürecini hem de oyunculuk aktivitelerini dönemsel ve tarihsel bağlamı içinde görerek kendi gelişim sürecine katkıda bulunur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Avrupa’da siyasal değişiklikler ve romantik tiyatro | |
2 | Tragedyadan melodrama doğru : İngiliz ozanların başarısızlığı | |
3 | Almanya’da romantizm : Lessing; Goethe; Schiller; Schiller’den sonrakiler | |
4 | Melodrama Yöneliş : Kotzebue | |
5 | Melodramın Yayılışı : Pixerecourt | |
6 | Romantik tragedyanın başka ülkelerdeki durumu | |
7 | Komedya ve fantezi oyunlar : Rusya’da toplumsal taşlama : Gogol | |
8 | Genel bir değerlendirme | |
9 | Almanya’da halk ve pericelik komedyaları Kleist; Tieck; Grabbe | |
10 | Avusturya’da halk ve pericelik komedyaları Raimund; Nestroy | |
11 | İskandinavya’da halk ve pericelik komedyaları | |
12 | Polonya’da halk komedyası | |
13 | Almanya ve Fransa’da komedyalar | |
14 | Romantik Akım içindeki tiyatro tekniği : Oyunculuk; Dekor ve kostüm; ışıklama |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Memet FUAT,“Tiyatro Tarihi, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul 2000. - Oscar G. BROCKET “Tiyatro Tarihi”, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara 2000. - Özdemir NUTKU, “Dram Sanatı”, Özdemir NUTKU, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1990. - Özdemir NUTKU, “Dünya Tiyatro Tarihi I-II”, Özdemir NUTKU, Remzi Kitabevi, İstanbul 1985. -Nurhan TEKEREK, “Oyundan Dramaya Dramadan Dramatik Eğitime”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı: 23, Ankara 2007. - Sevda ŞENER, “Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi”, Sevda ŞENER, Dost Yayınları, Ankara 1998. -Sevda ŞENER, “Oyundan Düşünceye”, Gündoğan Yayınları, Ankara 1993. -Sevda ŞENER, Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı”, Yapı Kredi Yayınları |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik yazılı sınav yapılır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 1 | 7 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |