1 |
Dersin Adı: |
GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU UYGULAMA |
2 |
Dersin Kodu: |
GSO2022 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
4 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Geleneksel Türk Tiyatrosu adlı dersten başarılı olmak |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi BANU ÇAKMAK DUMAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya / Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Türk Tiyatrosunun kaynağı olan geleneksel tiyatromuzun yapı özellikleri çağdaş ulusal tiyatro için çok önemli kaynaklardır. Dersin amacı bu yapı özelliklerini tanıtmak, çağdaş oyunlarda nasıl kullanıldığını göstermektir. Ayrıca, bu ders kapsamında, öğrencilerin güz döneminde aldığı teorik bilgileri pratiğe dökmesi, geleneksel tiyatromuzdan hareketle oyun yazması ve bu tür oyunlarda oynaması amaçlanır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Geleneksel Türk Tiyatrosu oyunları yazmayı ve sahnelemeyi öğrenmek |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerini tanıma: açık biçim- göstermeci yapı, yabancılaştırma |
Örnek oyunlar okuyarak bu özellikleri saptama |
2 |
Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerini tanıma: soyutlama, parçalı yapı- gevşek doku |
Örnek oyunlar okuyarak bu özellikleri saptama |
3 |
Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş tiyatro ile ortak yönleri |
Geleneksel tiyatromuzu çağdaş tiyatrodan örneklerle karşılaştırma ve tartışma |
4 |
Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş oyunlarda kullanımı |
Murathan Mungan’ın Taziye adlı oyununun analizi |
5 |
Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş oyunlarda kullanımı |
Bilgesu Erenus’un Misafir adlı oyununun analizi |
6 |
Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş oyunlarda kullanımı |
Haldun Taner’in Keşanlı Ali Destanı adlı oyunun analizi |
7 |
Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş oyunlarda kullanımı |
Sermet Çağan’ın Ayak Bacak Fabrikası adlı oyunun analizi |
8 |
Genel bir değerlendirme |
Metinlerin eleştirilip değerlendirilmesi |
9 |
Karagöz oyunu yazmak / sahnelemek |
Örnek oyun okuma / izleme ya da öğrencilerle oyun çalışma |
10 |
Orta Oyunu yazmak / sahnelemek |
Örnek oyun okuma / izleme ya da öğrencilerle oyun çalışma |
11 |
Orta Oyunu yazmak / sahnelemek |
Örnek oyun okuma / izleme ya da öğrencilerle oyun çalışma |
12 |
Meddah türünde oyun yazmak / sahnelemek |
Örnek oyun okuma / izleme ya da öğrencilerle oyun çalışma |
13 |
Geleneksel tiyatromuzdan yararlanarak çağdaş oyun yazmak / yazılmış bir oyunu sahneye koymak |
Geleneksel tiyatromuzdan yararlanarak çağdaş oyun yazma / sahneleme çalışmaları |
14 |
Geleneksel tiyatromuzdan yararlanarak çağdaş oyun yazmak / yazılmış bir oyunu sahneye koymak |
Geleneksel tiyatromuzdan yararlanarak çağdaş oyun yazma / sahneleme çalışmaları |
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Cevdet Kudret, Orta Oyunu, YKY, İstanbul. - Cevdet Kudret, Karagöz, Bilgi yayınları, Ankara. - Özdemir Nutku, Meddahlık ve Meddah Hikayeleri, AKM Yayınları, İstanbul. - Bilgesu Erenus, Misafir, Mitos Boyut, İstanbul. - Murathan Mungan, Taziye, Metis Yayınları, İstanbul. - Haldun Taner, Keşanlı Ali Destanı, Bilgi Yayınları, Ankara. -Sermet Çağan, Ayak Bacak Fabrikası, Mitos Boyut, İstanbul. - Nurhan Tekerek, Köy Seyirlik Oyunları, Mitos Boyut, İstanbul. - Yavuz Pekman, Çağdaş Tiyatromuzda Geleneksellik, Mitos Boyut, İstanbul. |
24 |
Değerlendirme |
|