Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU UYGULAMA
1 Dersin Adı: GELENEKSEL TÜRK TİYATROSU UYGULAMA
2 Dersin Kodu: GSO2022
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 1
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Geleneksel Türk Tiyatrosu adlı dersten başarılı olmak
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi BANU ÇAKMAK DUMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U. Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Mudanya / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türk Tiyatrosunun kaynağı olan geleneksel tiyatromuzun yapı özellikleri çağdaş ulusal tiyatro için çok önemli kaynaklardır. Dersin amacı bu yapı özelliklerini tanıtmak, çağdaş oyunlarda nasıl kullanıldığını göstermektir. Ayrıca, bu ders kapsamında, öğrencilerin güz döneminde aldığı teorik bilgileri pratiğe dökmesi, geleneksel tiyatromuzdan hareketle oyun yazması ve bu tür oyunlarda oynaması amaçlanır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Geleneksel Türk Tiyatrosu oyunları yazmayı ve sahnelemeyi öğrenmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerini bilmek;
2 Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş oyunlarda nasıl kullanıldığını görmek;
3 Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinden yararlanarak çağdaş oyun yazmak / sahnelemek;
4 Karagöz, orta oyunu türünde oyun yazmak / sahnelemek;
5 Meddahlık geleneğine uygun oyun yazmak / sahnelemek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerini tanıma: açık biçim- göstermeci yapı, yabancılaştırma Örnek oyunlar okuyarak bu özellikleri saptama
2 Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerini tanıma: soyutlama, parçalı yapı- gevşek doku Örnek oyunlar okuyarak bu özellikleri saptama
3 Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş tiyatro ile ortak yönleri Geleneksel tiyatromuzu çağdaş tiyatrodan örneklerle karşılaştırma ve tartışma
4 Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş oyunlarda kullanımı Murathan Mungan’ın Taziye adlı oyununun analizi
5 Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş oyunlarda kullanımı Bilgesu Erenus’un Misafir adlı oyununun analizi
6 Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş oyunlarda kullanımı Haldun Taner’in Keşanlı Ali Destanı adlı oyunun analizi
7 Geleneksel tiyatromuzun yapı özelliklerinin çağdaş oyunlarda kullanımı Sermet Çağan’ın Ayak Bacak Fabrikası adlı oyunun analizi
8 Genel bir değerlendirme Metinlerin eleştirilip değerlendirilmesi
9 Karagöz oyunu yazmak / sahnelemek Örnek oyun okuma / izleme ya da öğrencilerle oyun çalışma
10 Orta Oyunu yazmak / sahnelemek Örnek oyun okuma / izleme ya da öğrencilerle oyun çalışma
11 Orta Oyunu yazmak / sahnelemek Örnek oyun okuma / izleme ya da öğrencilerle oyun çalışma
12 Meddah türünde oyun yazmak / sahnelemek Örnek oyun okuma / izleme ya da öğrencilerle oyun çalışma
13 Geleneksel tiyatromuzdan yararlanarak çağdaş oyun yazmak / yazılmış bir oyunu sahneye koymak Geleneksel tiyatromuzdan yararlanarak çağdaş oyun yazma / sahneleme çalışmaları
14 Geleneksel tiyatromuzdan yararlanarak çağdaş oyun yazmak / yazılmış bir oyunu sahneye koymak Geleneksel tiyatromuzdan yararlanarak çağdaş oyun yazma / sahneleme çalışmaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Cevdet Kudret, Orta Oyunu, YKY, İstanbul.
- Cevdet Kudret, Karagöz, Bilgi yayınları, Ankara.
- Özdemir Nutku, Meddahlık ve Meddah Hikayeleri, AKM Yayınları, İstanbul.
- Bilgesu Erenus, Misafir, Mitos Boyut, İstanbul.
- Murathan Mungan, Taziye, Metis Yayınları, İstanbul.
- Haldun Taner, Keşanlı Ali Destanı, Bilgi Yayınları, Ankara.
-Sermet Çağan, Ayak Bacak Fabrikası, Mitos Boyut, İstanbul.
- Nurhan Tekerek, Köy Seyirlik Oyunları, Mitos Boyut, İstanbul.
- Yavuz Pekman, Çağdaş Tiyatromuzda Geleneksellik, Mitos Boyut, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme ara sınav ve final sınavları üzerinden yapılır.
Açıklama Ders dışı çalışmalar ve derse katılım da değerlendirmede göz önüne alınmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 3 3 3 3 2 0 0 0 0 0 0
OK2 2 3 3 4 4 3 0 0 0 0 0 0
OK3 2 3 5 4 4 3 0 0 0 0 0 0
OK4 2 5 3 4 5 4 0 0 0 0 0 0
OK5 2 3 5 5 5 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr