Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EPİGRAFİ I
1 Dersin Adı: EPİGRAFİ I
2 Dersin Kodu: GTS4003
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi YUNUS EMRE ÇELİK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Yunus Emre ÇELİK
Güzel Sanatlar Fak. Geleneksel Türk Sanatları Bölümü-Görükle Kampüsü
02242955335 yemrecelik@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kitabe, mezar taşı, levha gibi İslâm medeniyetinde epigrafi alanında ortaya çıkmış malzemeyi okuma, anlama ve değerlendirebilme becerisi kazanır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik gelişime katkı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk-İslam tarihi boyunca malzeme üzerine yazılmış ya da kazılmış yazıların diğer alanlardaki yazılardan farkını kavrar.;
2 Ebced hesabını kavrayarak kitabelerdeki tarih konusunu analiz edebilir.;
3 Kitabeleri okuyarak içindeki yazı unsurlarını değerlendirebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Epigrafinin tanımı, konusu ve kaynakları
2 Kitabenin tanımı ve gelişimi: inşa ve onarım kitabeleri
3 İslam sanatına ait kitabelerin biçimsel özellikleri
4 Mimarî Yapıların Yazı Sanatı Bakımından Önemi
5 Türk Mimarisinde Yazı.
6 Epigrafik metinlerin okunma yöntemleri: Kitabe örnekleri üzerinden okuma denemeleri
7 Ebced hesabı ve epigrafideki önemi
8 Cami kitabelerinin özellikleri ve okunuşu
9 Osmanlı kitâbeleri.
10 Medreselere ait kitabelerin içeriği ve okunuşu
11 Medreselere ait kitabelerin içeriği ve okunuşu
12 Çeşme kitabeleri
13 Mezar kitabeleri
14 Mezar kitabeleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: BALTACI, Cahit, İslâm Paleografyası, İstanbul 1989.
ALPARSLAN, Ali, "Kitâbe", DİA, 26, 76-81, Ankara 2002.
EDHEM, Halil, "Kitabeler Nasıl Kayıt ve Zaptolunmalıdır". Tarih-i Osmanî Encümeni Mecmuası, 10, 626-639. İstanbul 1329.
ALPARSLAN, Ali, "Mimarî Yapıların Yazı Sanatı Bakımından Önemi". Boğaziçi Üniversitesi Dergisi, IV-V, 1-10. İstanbul 1976-77.
TÜRKMEN, Kerim, "Kitâbeler Yapıların Temel Taşlarıdır", Erciyes Üni. İlahiyat F. Dergisi, S. 8, Kayseri 1982.
TÜFEKÇİOĞLU, Abdülhamit, "Türk Mimarisinde Yazı". Türkler, 6, 106-119. Ankara 2002.
GEDİK, Ahmet, "Karatay Medresesi Taçkapısındaki Celî Yazıların Hat Sanatı Bakımından Değerlendirilmesi". İstem, 3, 165-189. Konya 2004.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 5 0 0 0 4 0 5 0 0 0 4 0 4 3 0
OK2 0 5 0 0 0 5 0 4 0 0 0 5 0 5 4 0
OK3 0 4 0 0 0 4 0 5 0 0 0 4 0 5 5 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr