1 | Dersin Adı: | EPİGRAFİ I |
2 | Dersin Kodu: | GTS4003 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi YUNUS EMRE ÇELİK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Yunus Emre ÇELİK Güzel Sanatlar Fak. Geleneksel Türk Sanatları Bölümü-Görükle Kampüsü 02242955335 yemrecelik@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Kitabe, mezar taşı, levha gibi İslâm medeniyetinde epigrafi alanında ortaya çıkmış malzemeyi okuma, anlama ve değerlendirebilme becerisi kazanır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Akademik gelişime katkı |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Epigrafinin tanımı, konusu ve kaynakları | |
2 | Kitabenin tanımı ve gelişimi: inşa ve onarım kitabeleri | |
3 | İslam sanatına ait kitabelerin biçimsel özellikleri | |
4 | Mimarî Yapıların Yazı Sanatı Bakımından Önemi | |
5 | Türk Mimarisinde Yazı. | |
6 | Epigrafik metinlerin okunma yöntemleri: Kitabe örnekleri üzerinden okuma denemeleri | |
7 | Ebced hesabı ve epigrafideki önemi | |
8 | Cami kitabelerinin özellikleri ve okunuşu | |
9 | Osmanlı kitâbeleri. | |
10 | Medreselere ait kitabelerin içeriği ve okunuşu | |
11 | Medreselere ait kitabelerin içeriği ve okunuşu | |
12 | Çeşme kitabeleri | |
13 | Mezar kitabeleri | |
14 | Mezar kitabeleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
BALTACI, Cahit, İslâm Paleografyası, İstanbul 1989. ALPARSLAN, Ali, "Kitâbe", DİA, 26, 76-81, Ankara 2002. EDHEM, Halil, "Kitabeler Nasıl Kayıt ve Zaptolunmalıdır". Tarih-i Osmanî Encümeni Mecmuası, 10, 626-639. İstanbul 1329. ALPARSLAN, Ali, "Mimarî Yapıların Yazı Sanatı Bakımından Önemi". Boğaziçi Üniversitesi Dergisi, IV-V, 1-10. İstanbul 1976-77. TÜRKMEN, Kerim, "Kitâbeler Yapıların Temel Taşlarıdır", Erciyes Üni. İlahiyat F. Dergisi, S. 8, Kayseri 1982. TÜFEKÇİOĞLU, Abdülhamit, "Türk Mimarisinde Yazı". Türkler, 6, 106-119. Ankara 2002. GEDİK, Ahmet, "Karatay Medresesi Taçkapısındaki Celî Yazıların Hat Sanatı Bakımından Değerlendirilmesi". İstem, 3, 165-189. Konya 2004. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |