1 | Dersin Adı: | TEZHİP TASARIMI II |
2 | Dersin Kodu: | GTS2102 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 4 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Tezhip Tasarımı II dersi Tezhip Tasarımı I dersinin devamı niteliğinde olup teknik bilgi ve çizim sürekliliği gerektirdiği için önkoşul konulmuştur. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Ebru KARAHAN DALBAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr.Öğr. Üyesi Ebru Karahan Dalbal ebrudalbas@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü Görükle Kampüsü Nilüfer Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin desen kompozisyon çeşitlerini öğrenip kendi desen tasarımlarını yapmaları, kenar sularından ara sularını (iç pervaz) gruplandırıp çizmeleri amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler, kendi tasarladıkları desenleri sanat eseri olarak çalışabilirler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Rumili kompozisyon türünün anlatımı. | Rumili kompozisyonlar üzerinde analiz yapılması. |
2 | Rumili kompozisyonun kullanım sahalarının anlatımı. | Rumili kompozisyonda desen tasarımının yapılması. |
3 | Raport kompozisyon türünün anlatımı. | Raport kompozisyonlar üzerinde analiz yapılması |
4 | Raport kompozisyon türünün çeşitlerinin anlatımı | Aynı uygulamaya devam edilmesi. |
5 | Raport kompozisyon türünde desen tasarımnda dikkat edilecek hususların anlatımı. | Raport kompozisyonda desen tasarımının yapılması. |
6 | Geometrik kompozisyon türünün anlatımı. | Geometrik kompozisyon türünde desen analizlerinin yapılması. |
7 | Kenar bezemelerinden zencerek arasuyunun teorik olarak anlatımı. | Kenar bezemelerinden zencerek arasuyunun uygulamasının yaptırılması. |
8 | Kenar bezemelerinden anahtarlı zencerek arasuyunun teorik olarak anlatımı. | Kenar bezemelerinden anahtarlı zencerek arasuyunun uygulamasının yaptırılması. |
9 | Kenar bezemelerinden tek iplik arasuyunun teorik olarak anlatımı. | Kenar bezemelerinden tek iplik arasuyunun uygulamasının yaptırılması. |
10 | Kenar bezemelerinden üç iplik rumi arasuyunun teorik olarak anlatımı. | Kenar bezemelerinden üç iplik rumi arasuyunun uygulamasının yaptırılması. |
11 | Yıl içinde tasarımı yapılmış olan desenlerden birinin çift tahrir tarzında çalışılmak üzere seçilmesi. | Yıl içinde tasarımı yapılmış olan desenlerden birinin çift tahrir tarzında hazırlanması. |
12 | Desenin renkli çaışmasının yapılmak üzere kağıt ve renk seçimleri. | Yıl içinde tasarımı yapılmış olan desenlerden birinin çift tahrir tarzında hazırlanması. |
13 | Desenin çift tahrir tarzında uygulanmasında dikkat edilmesi gereken hususların anlatımı. | Desenin çift tahrir tarzında uygulanmasının yaptırılması. |
14 | Desenin çift tahrir tarzında uygulanmasının takibi. | Aynı uygulamanın devamı. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Birol, İnci A. ve Derman, Çiçek, Türk Tezyini Sanatlarında Motifler, İstanbul, Kubbealtı Neşriyatı, 2022. Birol, İnci A, Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı, Çizim Tekniği ve Çeşitleri, İstanbul, Kubbealtı Neşriyatı, 2009. Derman, Çiçek, Türk Tezyînâtını Canlandıran Adam Feyzullah Dayıgil, İstanbul, Kubbealtı Neşriyatı, 2021. Derman, Çiçek, Rikkat Kunt Hoca Hanım, İstanbul, Kubbealtı Neşriyatı, 2021. Duran, Gülnur, Tezhip ve Ruganî Üstâdı Çiçek Ressamı Ali Üsküdârî, İstanbul, Kubbealtı Neşriyatı, 2008. Dalbaş, Ebru Karahan, Tezhip Sanatında Sultan III. Selim Dönemi, Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi, İstanbul, MÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | uygulama çalışmaları ve yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 264 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |