1 | Dersin Adı: | DESEN VIII |
2 | Dersin Kodu: | GSR4004 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Nuri YAVUZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. A. Şinasi İŞLER Doç. Meryem UZUNOĞLU Doç. Tolga ŞENOL Doç. Gülser AKTAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
nuriyavuz@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin İçeriği: Bu ders Desen VII’de ele alınan konuların devamı niteliğindedir. Öğrenciler çalışmalarını, mevcut konular, estetik eğilimler ve yeni kültürel çevre bağlamında geliştirmeye devam edeceklerdir. Önceki çalışmaların devamı niteliğinde olan bu derste, özgün desen araştırmaları ve son sınıf sergisi için hazırlık çalışmaları üzerine yoğunlaşılır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci parça- ütün ilişkisini ayırt etmeyi öğrenir. Malzemeyi etkili kullanma becerisi kazanır. El ve göz kordinasyonunu geliştirir. sanatsal kişilik oluşumuna katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İçerik, Kavram, Simge, İmge | Bir kavram doğrultusunda proje hazırlama; yazılı-sözlü sunum |
2 | Özgün Görsel Anlatım Aracı Olarak Desende Biçim- İçerik | Deneysel Desen Çalışmaları |
3 | Biçim- İçerik | Deneysel Desen Çalışmaları |
4 | Biçim- İçerik | Deneysel Desen Çalışmaları |
5 | Biçim- İçerik | Deneysel Desen Çalışmaları |
6 | Biçim- İçerik | Deneysel Desen Çalışmaları |
7 | Biçim- İçerik | Deneysel Desen Çalışmaları |
8 | İçerik, Kavram, Simge, İmge | Bir kavram veya tema doğrultusunda grup projesi hazırlama, yazılı-sözlü sunum |
9 | Özgün Görsel Anlatım Aracı Olarak Desenin Sınırları, Olanakları | Özgün Desen Yorumları, Üslup Arayışları |
10 | Özgün Görsel Anlatım Aracı Olarak Desenin Sınırları, Olanakları | Özgün Desen Yorumları, Üslup Arayışları |
11 | Desen-Pentür İlişkisi Çağdaş Sanat Uygulamalarından Örnekler | Özgün Desen Yorumları, Üslup Arayışları |
12 | Desen-Pentür İlişkisi | Özgün Desen Yorumları, Üslup Arayışları |
13 | Desen-Pentür İlişkisi | Özgün Desen Yorumları, Üslup Arayışları |
14 | Desen-Pentür İlişkisi | Özgün Desen Yorumları, Üslup Arayışları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Dodson, Bert, “Keys to Drawing”, North Light – FW Publications, USA, 1990 Hale, Robert, “Drawing Lessons from Great Masters”, Watson Guptill Publications, New York, 1989 Richer, Paul, “Artistic Anatomy”, Watson Guptill Publications, New York, 1986 Tut, Barış, “Çizgi ve Eller (Osman Hamdi Bey’den Günümüze Desen)”Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001 Goldfinger, Eliot, “Human Anatomy for Artists”, Oxford University Press, New York, 1991 Stanyer, Peter – Gürtuna, Rana (editorler), “Anatomi İnsan Formunun Dinamikleri” Alfa Yayınları, İstanbul, 2008 Civardi, Givonni; “Drawing Portraits”, English Taranslation by Julie Carbonara, English taranslation copyright, Search Press Limited 2002. Dauber, Wolfgang; “Feneis'in Sistematik Resimli Anatomi Sözlüğü”, çeviri: Tania Marur, Mehmet Yıldırım, Yüce yayınları, İstanbul 2007. Berry, William A. Drawing the Human Form: Methods, Sources, Concepts. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 1994. Betti, Claudia, and Teel Sale. Drawing: A Contemporary Approach. 3rd ed. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1992. Brommer, Gerald F. Understanding Transparent Watercolor. Worcester, Mass.: Davis Publications, 1993. Chaet, Bernard. An Artist’s Notebook. New York: Harcourt Brace, 1979. Chaet, Bernard. The Art of Drawing. 3rd ed. New York: Harcourt Brace, 1983. Cody, John. Atlas of Foreshortening: The Human Figure in Deep Perspective. 2nd ed. New York: Van Nostrand Reinhold, 2001. Enstice, Wayne, and Melody Peters. Drawing: Space, Form, Expression. 2nd ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1996. Goldstein, Nathan. The Art of Responsive Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999. Goldstein, Nathan. Figure Drawing. 5th ed. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall, 1999. Hale, Robert Beverly. Drawing Lessons from the Great Masters. New York: Watson-Guptill, 1989. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenim kazanımlarını toerik olarak değerlendirir. Öğrenim kazanımlarını uygulama olarak değerlendirir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 0 | 10 | 50 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 7 | 7 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |